تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816665710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراز و نشيب هاي فوتبال آسيا در سال 2011


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فراز و نشيب هاي فوتبال آسيا در سال 2011
تهران - تباني، خودكشي، فساد و جنجال در سال 2011 براي فوتبال آسيا سال خوبي را رقم نزد گرچه همچنان روند رو به پيشرفت فوتبال اين قاره همچنان ادامه داشت.


به گزارش ايرنا، سال 2010 با انتخاب غير منتظره قطر به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 پايان يافت. اما اين كشور كوچك در سال 2011 با برگزاري جام ملت هاي آسيا يكبار ديگر مورد توجه قرار گرفت.

گرچه بيشتر مسابقات در ورزشگاه هاي نيمه خالي برگزار شد ولي سطح مسابقات تقريبا بالا بود و تيم هاي ژاپن، استراليا و كره جنوبي جايگاه خود را به عنوان تيم هاي برتر قاره كهن مستحكم تر كردند.

ژاپن در نهايت با شكست 1 بر 0 استراليا در بازي فينال قهرمان شد و به يكي از دو قهرماني بزرگ خود در سال 2011 دست يافت. بعد از آن و در تابستان تيم زنان ژاپن نيز قهرماني جام جهاني شد.

"كوزو تاشيما" نايب رييس فدراسيون فوتبال ژاپن ضمن ابراز خرسندي از موفقيتي كه فوتبال ژاپن در سال 2011 تجربه كرد، گفت: سال گذشته از ابتدا خوب شروع شد و بعد از يك دوره سخت، توانستيم به يك موفقيت جهاني هم دست پيدا كنيم.

منظور او از دوره سخت، زلزله و سونامي هولناكي بود كه در روز 11 مارس جان 5839 نفر را در اين كشور گرفت و 3647 نفر ديگر مفقود شدند. بعد از اين فاجعه ليگ ژاپن شش هفته تعطيل شد.

در آوريل كره جنوبي درگير رسوايي تباني بزرگي شد كه گريبان بيش از 60 بازيكن گذشته و حال اين كشور را گرفت. خودكشي يك بازيكن سابق و يك مربي از نتايج اين رسوايي بود.

ژاپن و كره جنوبي از سوي ديگر به اعزام بازيكن به تيم هاي بزرگ اروپايي ادامه دادند و ستارگاني چون "شينجي اوكازاكي" و "تاكاشي اوسامي" به بوندس ليگا رفتند در حاليكه "جي دونگ وون" مهاجم كره راهي ساندرلند از تيم هاي ليگ برتر انگليس شد.

البته اين رفت و آمدها يك طرفه نبود بلكه ثروت روز افزون آسيا باعث شد باشگاه هاي اين كشور بتوانند در بازار نقل و انتقالات با غول هاي غربي به رقابت پرداخته و تعدادي از ستارگان ملي پوش را به خدمت بگيرند كه معروف ترين آنها "آساموآ جيان" مهاجم سرشناس ساندرلند بود كه با امضاي قراردادي قرضي به مدت يك سال به العين پيوست.

در دسامبر "نيكولاس آنلكا" نيز از چلسي به شانگهاي شن هوا رفت. باشگاه چيني ظاهرا به او پيشنهادي 14 ميليون دلاري در سال به اين بازيكن فرانسوي داده بود.

قبل از او هم "داريو كونكا" از آرژانتين با امضاي قراردادي 10 ميليون دلاري به گوآنگژو اورگرند رفته بود. هر دوي اين بازيكنان از گران قيمت ترين بازيكنان جهان هستند كه انتقال آنها مهر تأييدي بر اظهارات "ژانگ جيلونگ" رييس موقت كنفدراسيون آسيا مبني بر روند رو به رشد فوتبال اين قاره است.

ژانگ مي گويد: حضور بازيكنان درجه يك جهاني در باشگاه هاي آسيايي هميشه خوب است. در اين صورت هواداران فوتبال در سراسر جهان توجه بيشتري به فوتبال آسيا مي كنند. اين اتفاق همچنين ثابت مي كند كه شكاف بين فوتبال آسيا و بهترين هاي جهان به سرعت رو به كاهش است.

ژانگ در ماه نوامبر جام قهرماني ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا را به السد قطر تقديم كرد و با اين كار پس از پنج سال به سلطه ژاپن و كره جنوبي در اين رقابت ها خاتمه داد.

ولي اين قهرماني بدون جنجال نبود. السد كه دو بازي رفت و برگشت يك چهارم نهايي را به تيم سپاهان ايران باخته بود، به دليل استفاده سپاهان از يك بازيكن صغر سني، به نيمه نهايي صعود كرد.

السد در نيمه نهايي نيز گلي را در مقابل سوآن بلووينگز به ثمر رساند كه بسياري آن را غير ورزشي دانستند و به همين دليل در كره به السد لقب البد را دادند. السد در فينال هم چونبوك موتورز را برد و قهرمان شد.

در سطح ملي نيز تيم هاي آسيايي تمام توجه خود را روي صعود به جام جهاني 2014 متمركز كردند. اين رقابت ها هنوز ادامه دارد اما تا كنون تيم هاي چين، كره شمالي و امارات شانس خود را براي صعود از دست داده اند.

در ابتداي اين رقابت ها تيم فلسطين براي اولين بار در انتخابي جام جهاني در خاك خود بازي كرد و افغانستان را شكست داد.

در دور سوم نيز لبنان با شكست 2 بر 1 كره جنوبي و قرار گرفتن در مكان دوم گروه خود تيتر رسانه ها شد.

شكست كره جنوبي مقابل تيمي كه حداقل 100 پله در رده بندي جهاني پايين تر از آن است، به قيمت اخراج "چو كوانك رائه" سرمربي آنها تمام شد. چو در دسامبر اخرج شد و اندكي بعد "سباستين لازاروني" نيز از مربيگري تيم ملي قطر بركنار شد.

اين مربي برزيلي سومين نفري بود كه هدايت تيم ملي قطر را در سال 2011 بر عهده داشت.

در آسيا مربياني زيادي مي آيند و مي روند و افراد مشهوري هدايت تيم هاي ملي اين قاره را به دست مي گيرند كه معروف ترين آنها "فرانك ريكارد" سرمربي سابق هلند و بارسلونا است كه سرمربي عربستان شد و همچنين "كارلوس كي روش" سرمربي سابق تيم هاي رئال مادريد و پرتغال كه رهبري تيم ملي ايران را بر عهده گرفت.

افراد بزرگي هم از فوتبال آسيا جدا شدند. اكنون مدتي است كه كنفدراسيون آسيا رييس ندارد. "محمد بن همام" كه 9 سال رياست كنفدراسيون آسيا را بر عهده داشت، در ماه مارس اعلام كرد كه در كنار "سپ بلاتر" رييس فيفا قصد دارد در انتخابات رياست اين نهاد حاكم بر فوتبال جهان شركت كند.

وي چندي بعد به پرداخت رشوه در ازاي خريد رأي متهم شد و از شركت در انتخابات انصراف داد. كميته اخلاقي فيفا نيز در ژوييه او را مادام العمر از فوتبال محروم كرد.

بن همام درخواست استيناف كرده است اما در هر صورت بازگشت او به رياست كنفدراسيون آسيا بعيد به نظر مي رسد.

از اين رو انتخاب جانشين او و رييس جديد كنفدراسيون آسيا، از بزرگترين چالش هاي پيش روي فوتبال قاره كهن در سال 2012 خواهد بود.

9126**1440

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30738286

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن