تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813259726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ذخيره سازي نزولات آسماني در 226 هزار هكتار از اراضي استان مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ذخيره سازي نزولات آسماني در 226 هزار هكتار از اراضي استان مركزي
اراك - خبرگزاري مهر: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي گفت: براي حفظ و جلوگيري از فرسايش خاك و جلوگيري از هدررفت آب، تقويت سفره هاي آب زيرزميني و جلوگيري از سيلاب تاكنون بيش از 226 هزار هكتار ذخيره نزولات آسماني در اراضي مرتعي استان انجام شده است.

عباس مظفري امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در اراك افزود: براي حفظ و تقويت پوشش گياهي، جلوگيري از رسوب، افزايش توليد علوفه، اصلاح و احياء اراضي مرتعي مخروبه، حفظ آب و خاك و جلوگيري از تبديل اراضي مرتعي به كشت گندم ديم انجام چنين اقداماتي در استان ضروري است.

وي افزود: با همكاري و مشاركت روستاييان، تاكنون 34 هزار هكتار به ديم زارهاي كم بازده تبديل شده است.

مظفري تصريح كرد: در راستاي اجراي طرح هاي مرتعداري با تامين علوفه دامداران و با توجه به راندمان بالاي توليد يونجه در واحد سطح تاكنون بيش از سه هزار و 400 هكتار از طرح هاي مرتعداري و اراضي مرتعي زير كشت يونجه رفته است.

وي خاطرنشان كرد: در سال جاري در مساحتي بالغ بر 13هزار هكتار، عمليات بيولوژيك از قبيل كپه كاري، بذر كاري، ذخيره نزولات آسماني، حفظ و قرق، كنتور فارو و بانكت بندي از محل اعتبارات مرتعداري و آبخيزداري در دست اجرا است.

مديركل منابع طبيعي استان مركزي در ادامه از احداث 28 سد خاكي در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با ساخت اين سدها سالانه از هدر رفت دو ميليون مترمكعب آب در استان جلوگيري مي شود.

وي احداث 14 مورد بند سنگ و سيمان و گابيوني و اصلاح مراتع در چهار هزار هكتار را نيز از ديگر فعاليتهاي انجام شده در سال جاري عنوان و اضافه كرد: در قالب اقدامات زيربنايي براي مطالعات پايه، براي كل استان نقشه زمين شناسي كه پايه آن بر اساس عكس هاي هوايي يك به 44 هزار است، تهيه شده است، مشخص كردن لايه هاي شيب و كاربري اراضي از ديگر اقدامات انجام شده است.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن