تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816472147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسل هاي مختلف فيلمسازي در پي سيمرغ فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نسل هاي مختلف فيلمسازي در پي سيمرغ فجر
بخش سوداي سيمرغ - مسابقه سينماي ايران جشنواره امسال فيلم فجر، با قرار گرفتن 24 اثر از سينماگران نسل هاي مختلف، از اهميت وي‍‍ژه اي برخوردار است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، قرار گرفتن فيلمسازان مطرح نسل گذشته همچون "فروزش"، "كريم مسيحي" و "بيضايي" به همراه نسل ميانه سينما چون "داودي"، "ميلاني" و "موتمن" در كنار فيلمسازان جوان نظير "كاهاني"، "استركي"، "ميرباقري" در بخش اصلي جشنواره امسال، به رقابت در اين رويداد رنگ جدي و حرفه اي بخشيده است.
با مرور آثار راه يافته به اين بخش و تنوع ايجاد شده در مضامين و روايت هاي مسابقه سوداي سيمرغ - مسابقه سينماي ايران از سويي و حضور فيلمسازان مطرح در تركيب حاضر، ويژگي‌هاي اين دوره از جشنواره كه نتيجه و ثمره رويكردهاي به تدبير ايجاد شده‌ي سه دوره قبلي جشنواره در دولت نهم است، بيش از پيش نمايان مي شود.
* بهرام بيضايي كه با فيلم "وقتي همه خوابيم " دربخش مسابقه سينماي ايران جشنواره فجرحضور يافته، توليد 9 فيلم بلند و چهار فيلم كوتاه را در كارنامه خود دارد و آخرين فيلم اكران شده او ، "سگ كشي" 8 سال پيش اكران شد.
اين كارگردان كه در نوزدهمين جشنواره فيلم فجر با فيلم "سگ كشي"، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه شد در اين دوره از جشنواره فجر و پس از فترتي چند ساله با "وقتي همه خوابيم" حضور خواهد داشت.
* "واروژ كريم مسيحي" نيز پس از 18 سال دوري از كارگرداني پس از "پرده آخر" با فيلم "ترديد" دربخش مسابقه سينماي ايران دربيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجرحضور يافته است. "ترديد" اثري اقتباسي از نمايشنامه هملت ويليام شكسپير است كه با هويت ايراني ساخته شده است ." بهرام رادان" و "ترانه عليدوستي "در اين فيلم بازي دارند.
كريم مسيحي با دستياري بيضايي در فيلم رگبار فعاليت سينمايي اش را آغاز كرد و تاكنون دو فيلم بلند را كارگرداني كرده و در نهمين جشنواره فجر جايزه بهترين كارگرداني را براي فيلم "پرده آخر " دريافت كرد و تاكنون در مقام تدوينگر بيشتر فعاليت داشته است.
* "حسن فتحي" كه با فيلم "پستچي سه بار در نمي زند" در اين دوره از جشنواره حضور دارد ، پيشتر فيلم "ازدواج به سبك ايراني" را ساخته و بيشتر با ساخت مجموعه هاي تلويزيوني در اين عرصه فعاليت داشته است.
"پستچي سه بار در نمي زند" يك اثر در ژانر وحشت است كه جريان سيال ذهن در گذشته و حال در ان جريان دارد ."علي نصيريان" و" رويا تيموريان" بازيگران اصلي اين فيلم هستند .
* فيلم "بي پولي" به كارگرداني "حميد نعمت ا..." و تهيه كنندگي مصطفي شايسته از ديگر فيلم هايي است كه دربخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد.
نعمت ا... پيشتر " بوتيك" را ساخته وجوايز متعددي را دربيست و دومين جشنواره فجر را دريافت كرده است. " بي پولي " يك اثر اجتماعي معاصر است و "بهرام رادان" و" ليلا حاتمي" بازيگران اصلي فيلم هستند.
* "ابوالحسن داودي" با فيلم "زادبوم" در بخش سوداي سيمرغ - مسابقه سينماي ايران حضور يافته و ساخت 11 فيلم بلند را در كارنامه فيلمسازي اش ثبت كرده است .
اين كارگردان در دوره هجدهم با فيلم "مرد باراني " نامزد بهترين فيلم و در دوره بيست و چهارم با فيلم " تقاطع" نامزد بهترين كارگرداني جشنواره فيلم فجر شد.
"زاد بوم " به بررسي مهاجرت و تفاوت فرهنگ ها در جوامع مختلف مي پردازد و "بهرام رادان?" و "پگاه آهنگراني" بازيگران اصلي فيلم هستند .
* "تهمينه ميلاني" با فيلم " سوپر استار" و با تجربه اي متفاوت از فيلم هاي زنانه اي كه پيشتر ساخته است در بخش مسابقه سينماي ايران اين دوره فجر حضور دارد . ميلاني 9 فيلم بلند تاكنون ساخته و با فيلم هاي "بچه هاي طلاق" و "دو زن"، جوايزي دريافت كرده است .
"سوپر استار" اثري اجتماعي است كه در باره خودخواهي آدم هاي جامعه مدرن است. "شهاب حسيني" در اين فيلم به عنوان بازيگر اصلي ايفاي نقش كرده است .
* "فرزاد موتمن" كارگردان "صدا ها" كه در سال گذشته با فيلم " جعبه موسيقي" در جشنواره فيلم فجر حضور داشته است، تاكنون فيلم هايي چون "شب هاي روشن" ، "هفت پرده " و "جعبه موسيقي " را كارگرداني كرده است.
"صداها " يك اثر معمايي - جنايي است كه داستان فيلم در يك مجتمع آپارتماني رخ مي دهد. "رضا كيانيان" و" نازنين فراهاني" بازيگران اصلي فيلم هستند.
* فيلم " صندلي خالي" نخستين ساخته " سامان استركي " كه در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد تا كنون فيلم بلند "نامه ها" را در كارنامه كاري خود ثبت كرده است. " صندلي خالي" اثري اجتماعي است و " فريبز عرب نيا" و "پانته آ بهرام" در آن نقش آفريني كردند.
* "پرويز شهبازي " كه با فيلم " عيار 14" به عنوان تجربه جديد كارگرداني در بخش مسابقه بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر شركت دارد تا كنون در مقام كارگرداني، فيلمنامه نويس و تدوينگر در 8 فيلم فعاليت داشته و با فيلم هاي " به آهستگي" ،" نجوا" ،" نفس عميق" و "مسافر جنوب " در دوره هاي پيشين كاندياي جوايز مختلفي شده است.
"عيار 14 " اثري اجتماعي با بازي محمدرضا فروتن و كامبيز ديرباز است .
* فيلم " پاي پياده" به كارگرداني "فريدون حسن پور" در اين دوره از جشنواره حضور دارد تا كنون سه فيلم را در مقام كارگرداني در كارنامه خود ثبت كرده و در دوره چهاردهم جشنواره فيلم فجر با فيلم " تعطيلات تابستاني" نامزد بهترين كارگرداني شده است.
* "مسعود نقاش زاده " كه در اين دوره نخستين اثر بلند سينمايش به نام "كودك و فرشته " در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد، تاكنون به عنوان دستيار كارگردان در فيلم هاي "ديدار" و "روز فرشته " فعاليت داشته است.
"كودك و فرشته " اثري با مضمون دفاع مقدس و مربوط به روزهاي آغازين جنگ است .
* "شهريار بحراني " كه با فيلم تاريخي "ملك سليمان " در بخش مسابقه سينماي ايران حضور يافته ، تا كنون 9 فيلم بلند سينمايي را در مقام كارگرداني در كارنامه دارد و در دوره هشتم با فيلم "ديده بان" ، دوره سيزدهم جشنواره فيلم فجر با "سجاده آتش" ،دوره چهاردهم فجر با "حمله به اچ اف" نامزد سيمرغ بلورين بهترين فيلم بوده است.
* فيلم "چهره به چهره" به كارگرداني " علي ژكان" كه در بخش مسابقه سينماي ايران در كنار ديگر آثار حضور دارد. ژكان ، تاكنون چهار فيلم را كارگرداني كرده و همچنين در بخش هاي تدوين و فيلمنامه نويسي و بازيگري فعاليت داشته است.
اين كارگردان در دوره پانزدهم جشنواره فيلم فجر فيلم "سايه به سايه" نامزد سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه شده است." چهره به چهره " فيلمي پليسي با بازي جمشيد هاشمپور و آرتيمس ورزنده است .
*"بيژن مير باقري " در اين دوره از جشنواره فجر با فيلم " دوزخ ، برزخ،بهشت" در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد و او همچنين در كسوت انيماتور فيلم "نقلي و بلورهاي برف" و دستيار عروسك ساز در فيلم "همبازي" از محمدرضا عابدي حضور داشته است.
ميرباقري همچنين فيلم هاي كوتاه "آفتاب مي شود"، "گل"،"مرد و سايه"، "پسرك آبي"، "مه سا"،"دو خواهر"، "پرنده"،"پدربزرگ ها شعر نو بلد نيستند"،"نامه نانوشته" و "خاموشي" را در كارنامه خود ثبت كرده است و پيشتر نيز فيلم هاي سينمايي "ما همه خوبيم"،"روز بر مي آيد" و "طبقه سوم " را ساخته است.
اين كارگردان در بيست وسومين جشنواره فيلم فجر با فيلم " ما همه خوبيم" نامزد بهترين كارگرداني شد.
* "عبد الرضا كاهاني " كه نخستين تجربه سينمايي اش فيلم "سفر به شرق" به كارگرداني سيدمهدي برقعي است به عنوان فيلمنامه نويس فعاليت داشته است و در اين دوره از جشنواره با فيلم "بيست " در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد.
اين كارگردان جوان فيلم هاي" آن جا"،" آدم" ،" رقص با ماه" ،" باد به دستان" را در كارنامه اش ثبت كرده است .
"بيست" آخرين ساخته كاهاني داراي فيلمي مضموني اجتماعي است و پرويز پرستويي، مهتاب كرامتي، عليرضا خمسه و حبيب رضايي در ان ايفاي نقش كردند.
* "جواد اردكاني" نيز در اين دوره از جشنواره با فيلم " به كبودي ياس" در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد.
اين كارگردان پيشتر فيلم هاي " سبيل مردونه" ،" قناري" و " چوري" را ساخته است و در پانزدهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان ونوجوانان اصفهان با فيلم " چوري" به عنوان بهترين كارگردان معرفي شد.
"به كبودي ياس" با مضمون دفاع مقدس ، به زندگي شهيد "برونسي" از سرداران دوران دفاع مقدس مي پردازد .
* "كيوان عليمحمدي" و" اميد بنكدار" از كارگردانان جوان حاضر در اين دوره از جشواره نيز با دومين اثر سينمايي خود " شبانه روز" در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارند.
اين دو كارگردان همچنين در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر با فيلم شبانه نامزد جايزه بهترين فيلم اول شدند.
* فيلم "مي زاك " ساخته حسينعلي ليالستاني پس از تجربه ساخت فيلم هاي "بلندي هاي صفر" و "مصائب عاشق فقير" در بخش رقابتي فجر حضور يافته است.
ليالستاني در دوازدهمين جشنواره فيلم فجر با "بلندي‌ هاي صفر" نامزد سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني و در چهاردهيمن جشنواره با "مصائب عاشق فقير" بار ديگر نامزد جايزه بهترين كارگرداني شد.
"مي زاك" فيلم جديد اين كارگردان با رويكردي ماورايي به مسايل اجتماعي مي پردازد و در آن "محمد رضا فروتن" و "باران كوثري" ايفاي نقش كردند.
* "شاهد احمدلو" كه بيشتر در مقام بازيگر در سينما حضور داشته است در اين دوره از جشنواره با فيلم "موش" در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد.
اين كارگردان جوان فيلم هاي " اگه مي توني منو بگيري" و "چند مي گيري گريه كني" را در مقام كارگرداني در كارنامه دارد.
احمدلو با فيلم چند مي گيري گريه كني در دوره بيست و چهارم فجر ، جايزه ويژه هيات داوران را دريافت كرد.
* "ابراهيم فروزش" از كارگردانان با سابقه سينما نيز امسال با فيلم "زماني براي دوست داشتن" حضور دارد. اين فيلمساز گزيده كار تاكنون پنج فيلم را در مقام كارگرداني ساخته است و همچنين در بيست و ششمين دوره جشنواره با فيلم "هامون و دريا " نيز حضور داشته است. زماني براي دوست داشتن داراي مضموني كودكانه است.
* "انسيه شاه حسيني" با سومين تجربه سينمايي خود، " پنالتي" در پي سوداي سيمرغ اين دوره از جشنواره فجر است . اين كارگردان در دهمين دوره از جشنواره فجر با فيلمنامه "اوينار" تقدير شد.
فيلم "پنالتي "كه داراي مضمون اجتماعي است داراي پس زمينه دفاع مقدس است .
* "شاليزه عارف پور" از ديگر فيلم اولي هاي حاضر در چرخه رقابت اين دوره فجر،با فيلم "حيران" حضور دارد و پيشتر در مقام دستيار كارگردان و منشي صحنه در سينما فعاليت داشته است .
فيلم" حيران " داراي فضايي روستايي و در آن "باران كوثري" و"مهرداد صديقيان" نقش آفريني كرده اند.
* "محمد هادي كريمي" كه براي نخستين بار در جشنواره فجر حضور يافته و در بخش مسابقه سينماي ايران فيلم "امشب شب مهتابه " را دارد. اين كارگردان پيشتر "غير منتظره" را در كارنامه كارگرداني اش ثبت كرده است.
امشب شب مهتابه داراي مضموني با ملودرام اجتماعي است و در آن "مهناز افشار" و "دانيان عبادي" نقش آفريني كردند.
*فيلم "هفت و پنج دقيقه" ساخته "محمد مهدي عسگر پور از ديگر آثار حاضر در بخش سوداي سيمرغ - مسابقه سينماي ايران اين دوره جشنواره است كه روايتي را در فرانسه براي مخاطب ايراني حاضر در جشنواره بازگو مي كند.
روايت "هفت و پنج دقيقه" كه در فرانسه مي گذرد ، بيانگر زندگي زن و مردي ميانسال است كه مهاجر بودن نقطه اشتراك آنهاست.
"رضا كيانيان"، "رضا عطاران" ، "نام نوامي" ،" ايزابل پاسكو" و "سونيا سوري" در اين فيلم ايفاي نقش كردند.
بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از 11 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار مي شود.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن