تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814809860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/سي‌امين سال انقلاب اسلامي/ يدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با ايسنا: جمهوري اسلامي به بركت استقلال، از هيچ كشوري دستور نمي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /سي‌امين سال انقلاب اسلامي/ يدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با ايسنا: جمهوري اسلامي به بركت استقلال، از هيچ كشوري دستور نمي‌گيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

يك عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي گفت: انديشه‌هاي حضرت امام(ره) در قانون اساسي تبلور پيدا كرده و آن‌چه در دهه‌ چهارم انقلاب بايد مورد توجه مردم قرار بگيرد، حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف و اجراي دقيق قانون اساسي است.

يدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه " براي شناختن دستاوردهاي انقلاب بايد با شعارهاي اصلي استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي آشنا شد" اظهار كرد: از منظر استقلال كه ارزشمندترين گوهر هويت هر حكومت و ملتي است، شايد از بهترين‌ها در دنيا باشيم و به نوعي مي‌توان گفت جزو چهار، پنج كشور مستقل جهان هستيم؛ لذا از اين حيث دستاورد بسيار خوبي داشته‌ايم كه به بركت پايداري ملت و از جان‌گذشتگي رزمندگان، و ايثارشهداء در عرصه‌هاي مختلف به دست آمد و بايد ازآن صيانت كرد تا ان‌شاءالله استمرار داشته باشد.

وي ادامه داد: امروز جمهوري اسلامي به بركت همين استقلال، از هيچ كشوري درروي كره‌ زمين دستور نمي‌گيرد و در مواضع داخلي و بين‌المللي خود كاملا با ابتكار عمل پيش مي‌رود. ممكن است آزمون و خطاهايي وجود داشته باشد، كه البته با ذات انقلاب‌ها بيگانه نبوده و در همه‌ انقلاب‌هاي دنيا اين اتفاقات رخ مي‌دهد و مهم خروجي آن است كه موفق بوده است .

وي افزود: از منظر بخش دوم شعار اصلي انقلاب، يعني آزادي نيز شرايط قابل قبولي داريم اما انتظارها بيشتر از اين حد است. در واقع فضا بايد بيش از اين براي ارايه‌ انديشه‌هاي متنوع آماده شود تا بتوانيم از اين طريق تعالي كشور را بهتر از گذشته رقم بزنيم. به هر حال با توجه به اين كه در اين مسير چالش‌هايي هم وجود داشته و گاه با افراط و تفريط‌هايي مواجه بوده‌ايم، اما به نظر مي‌رسد امروز در نقطه‌اي ايستاده ايم كه بتوانيم ادعا كنيم، ملتي بالغ و رشيد هستيم و از توسعه آزادي‌هاي فردي و اجتماعي ملت ضرري نخواهد ديد، اما در نهايت بايد گفت كه معدل ما، از اين منظرنيز قابل قبول است.

اين عضو حزب كارگزاران سازندگي با بيان اين‌كه " جمهوري اسلامي به عنوان يك حكومت متكي بر آراي مردم در همه حوزه‌ها، تعريف شده است" ادامه داد: جمهوريت نيز يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب ماست كه البته بايد بيشتر مورد توجه و مراقبت قرار بگيرد تا ان‌شاءالله شاهد شكوفايي و حضور هرچه بيشتر مردم در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي باشيم و تداوم عزتمند و با اقتدار جمهوري اسلامي را مشاهده كنيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه " دو جناح اصلي كشور نيز در اساس شعارهاي انقلاب اسلامي ايران اختلافي ندارند" گفت: تنها تفاوت جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا، در كشور، تعريف آن‌ها از اين شعارها و روش‌هاي دستيابي و تحقق آن‌هاست اما يك جناح معتقد است كه آزادي‌هايي كه در قانون اساسي ذكرشده بايد اجرا شود تا ملت بتوانند بگويند، بنويسند، تحليل كنند و برآيند انديشه آن‌ها، سياست‌هاي نظام را پي‌ريزي كند، برخي ديگر معتقدند بايد آزادي‌ها را محدودتر و كنترل شده‌تر حركت كرد؛ چراكه از نگاه آنان ممكن است گاهي اين آزادي‌ها به تماميت نظام لطمه وارد كند، لذا اختلاف‌ها تنها در برداشت از اين مقوله‌هاست وگرنه در اصل شعارها اختلافي وجود ندارد.

وي بر حفظ مباني انديشه‌هاي امام در دهه‌ چهارم انقلاب تاكيد كرد و گفت: مباني انديشه‌هاي حضرت امام(ره) در قانون اساسي تبلور پيدا كرده و اساسا نقش عمده رهبري هم صيانت از حريم قانون اساسي است آن‌طور كه تاكنون پيشرفته، همه حساسيت‌ها و دغدغه‌ها اين بوده كه اين انديشه‌ها به صورت متواتر در جريان قانونگذاري به صورت كاربردي در زندگي مردم جاري شود. حال ممكن است در برخي موارد هم به صورت تام و تمام اين نتيجه به دست نيامده باشد. اما به صورت اصولي مسير حركت درست بوده و جاهايي كه انحرافاتي ايجاد شده بايد كنترل شود كه توسعه پيدا نكند.

طاهرنژاد در ادامه با بيان اين‌كه " دردهه‌ چهارم براي تثبيت نظام جمهوري اسلامي بايد به سمت نهادينه كردن احزاب قدرتمند برويم" گفت: احزاب بايد در چارچوب قانون اساسي، با قدرت كافي و با حضور آگاهانه و انديشمندانه مردم تداوم نظام جمهوري اسلامي را تقويت كنند.

وي ادامه داد: زماني كه راي مردم پشتيبان حكومت باشد مي‌توانيم بر مشكلات سياسي، اقتصادي و نظامي غلبه كنيم، اما جايي كه مسوولان از مردم فاصله بگيرند و اعتمادها از جامعه سلب شود دچار مشكل خواهيم شد كما اين‌كه در گذشته نيز اين امر به اثبات رسيد.

اين عضو حزب كارگزاران سازندگي در ارزيابي خود از رويكرد به عدالت و پيشرفت در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه " در حكومت اسلامي پيشرفت، منهاي عدالت محقق نمي‌شود" تاكيد كرد: همه دوست دارند كه كشور پيشرفت كند و در آن عدالت برقرار شود، اما اين‌كه به نام "عدالت"، در كشور توزيع فقر صورت گيرد، قابل پذيرش نيست؛ لذا با نگاه كارشناسانه قابل درك است كه پيشرفت كشور با رعايت حقوق و حدود همه اقشار جامعه، امكانپذير است.

وي افزود: اصلاح‌طلبان، براي تحقق عدالت، مصمم هستند تا در صورت پيروزي در انتخابات آتي پيشرفت كشور را با اجراء رقيق سند چشم‌انداز، برنامه‌هاي پنجساله و عملياتي كردن اصل 44 با توجه به حكم مقام معظم رهبري در دستور كار قرار دهند تا ضمن تحقق توسعه همه‌جانبه عدالت مطلوب نيز حاصل گردد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن