تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804155621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گوي تفصيلي حسين قدياني با «خبرگزاري دانشجو»؛ خودم را ميرزا بنويس مردم مي دانم! / 9 دي جاي خنده دوست و دشمن را عوض كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: گفت و گوي تفصيلي حسين قدياني با «خبرگزاري دانشجو»؛ خودم را ميرزا بنويس مردم مي دانم! / 9 دي جاي خنده دوست و دشمن را عوض كرد
روزنامه نگار و نويسنده و دارنده عنوان پربازديد ترين وبلاگ كشور در سال 89 در گفت و گوي تفضيلي با «خبرگزاري دانشجو» از فتنه 88 و نهم دي مي گويد.


به گزارش سياسي «خبرگزاري دانشجو »، روز 9 دي از جمله روزهاي است كه براي خيلي از مردم به خصوص نسل چهارمي هاي انقلاب به ياد ماندني شد.

برخي فتنه 88 را از بركات كشور مي دانند و حماسه 9 دي را نقطه اوج آن. در آن ايام بود كه نظام توانست سربازان واقعي خود را به خوبي بشناسد و آنها را به ساير دوستدارن نظام معرفي كند.

حسين قدياني روزنامه نگار و نويسنده انقلابي كشورمان از جمله اين چهره هاست كه گر چه سالها به قلم زني در روزنامه ها مشغول بوده ولي به قول خودش همه او را به خاطر مطلب «چهارشنبه اتوبوسي كه ما را آورد راهپيمايي» كه شرح ساده اي از حماسه نه دي است مي شناسند قدياني از وجود قطعه 26 در فضاي مجازي كشور ابراز خوشحالي مي كند و آن را لطف خدا و به بركت خون پدر شهيدش و ساير شهداي انقلاب مي داند. به مناسبت 9 دي با او به گفت و گو نشستيم:

خبرگزاري دانشجو- به عنوان سوال اول فكر مي كنيد در عاشوراي 88 سال كه مصادف با 6 دي ماه بود، چه مسئله‌اي پيش آمد كه مردم سه روز بعد و در 9 دي احساس كردند بايد با يك حضور پررنگ به ميدان بيايند.

قدياني: امام خميني جمله معروفي دارند و مي گويند اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه مي دارد مي شود اين جمله معروف امام را مي توان اين گونه ادامه داد كه عاشوراست كه انقلاب اسلامي را زنده نگه داشته است، به نظر من انقلاب اسلامي در به وجود آمدنش نان عاشورا را خورد، راهپيمايي‌هاي عاشوراي سال 56 و 57 وقوع انقلاب را تسريع بخشيد و در آن بسيار نقش داشت، 9 دي نيز از جنس 22 بهمن بود منتهي 30 سال بعد از انقلاب، لازم بود مردم نه در قالب شركت در انتخابات و بيانيه بلكه با حضور در صحنه و خيابان‌ به شكل سراسري دوباره مهر تاييدي بر نظام زنند و آن را اعلام كنند.

من احساس مي‌كنم اتفاقاتي كه در روز عاشوراي 88 افتاد بايد اتفاق مي‌افتاد تا 9 دي به وجود آيد و اينكه مردم گره فتنه را خود باز كنند.

خبرگزاري دانشجو- به نظر شما روند حركت حوادث كشور به خصوص بعد از فتنه انتخابات رياست جمهوري چگونه بود كه به حوادث عاشورا ختم شد.

قدياني: اگر بخواهيم روند حركت فتنه‌گران را در چند روز خلاصه كنيم بايد بگوييم كه 13 ميليوني كه به موسوي راي داده بودند فقط در تهران در روز 25 خرداد در قالب جمعيت اعتراضي به بخشي از نظام جمهوري اسلامي ايران يعني وزارت كشور و شوراي نگهبان به ميدان آمدند.

در روز 13 آبان نيز از طرفي از طرفداران موسوي كم مي شود اما از آن طرف شعارشان نيز متفاوت مي‌شود و شعار «جمهوري ايراني سر مي‌دهند» و اين مسئله نشان داد اساسا اعتراض آنها به تقلب در انتخابات نبود.

پس از اين حوادث در روز قدس كه جمعيت حامي موسوي به روزه‌خواري علني مي‌پردازند شعار متفاوت‌تري سر مي‌دهند و مي‌گويند «نه غزه نه لبنان»، بنابراين لازم بود در روز عاشورا اين افراد خود را به شكل خالص‌تري نشان ‌دهند و ثابت كنند كساني كه ولايت‌فقيه را قبول ندارند به خيمه امام حسين هم رحم نمي‌كنند، فتنه‌گران ناخواسته در روز عاشورا ثابت كردند جنس انقلاب ما از جنس عاشوراست و همه آن كساني كه ما آنها را ضد انقلاب مي ناميم آمدند و پرچم امام حسين را در روز امام حسين ( ع) آتش زدند.

خبرگزاري دانشجو- قبل از رفتن به ميدان انقلاب در 9 دي 88 آيا تصور مي‌كرديد كه جمعيتي با آن وسعت در ميدان انقلاب و حوالي آن حاضر شوند؟

قدياني: حقيقتا من تصور اينكه چنين جمعيتي به صحنه بيايد را نمي كردم اما از زماني كه مسائل پس از انتخابات به وجود آمد فكر مي كردم فتنه را خود مردم جمع مي‌كنند، احساس مي‌كردم اين مسئله در 22 بهمن همان سال به وجود آيد اما تصور اينكه در 9 دي جمعيتي با آن وسعت به ميدان آيد را هرگز نمي‌كردم، شايد در ذهنم يك سوم جمعيتي كه در آن روز در صحنه بودند را متصور مي‌شدم، من فكر مي‌كنم نه تنها من بلكه دست‌اندركاران اين مراسم و دوربين‌هاي صدا و سيما، خبرنگاران و عكاسان نيز چنين تصوري را نمي‌كردند و از ديدن جمعيت شگفت زده شدند.

نه تنها من بلكه دست‌اندركاران مراسم 9 دي و دوربين‌هاي صدا و سيمادر 9 دي از كثرت جمعيت شگفت زده شدند

به عنوان مثال نزديك‌ترين بلندگو به ميدان انقلاب در تقاطع خيابان ابوريحان قرار داشت، البته اين تصور شايد به دليل نداشتن شناخت درست از مردم بود؛ زيرا مردم ما انقلاب اسلامي را از خودشان مي‌دانند و وقتي چيزي را از آن خود بداني براي آن همه كار انجام مي‌دهي و مي‌توان گفت 9 دي روزي بود كه همه مردم از جان خود براي انقلاب مايه گذاشتند و همين باعث خلق حماسه 9 دي و شگفتي همگان شد.

خبرگزاري دانشجو- هنگامي كه مراسم 9 دي در آن روز تاريخي تمام شد و شما عازم رفتن به سوي منزل شديد، چه تصوري از آينده كشور داشتيد؟

قدياني: هميشه احساس مي‌كردم رهبر بايد به عملكرد تك تك ما در مسير انقلاب نمره دهد، اما من احساس مي‌كردم.

مردم 9 دي به كارنامه 20 ساله حضرت آقا يك نمره بيست مشتي دادند

در روز 9 دي مردم به كارنامه 20 ساله حضرت آقا يك نمره بيست مشتي دادند هميشه كه نبايد معلم به شاگردش نمره دهد گاهي وقت‌ها زيبايي اين رابطه به اين است كه شاگرد هم به معلمش نمره دهد و ملت با حضور خود به حضرت آقا نمره خوبي دادند.

خبرگزاري دانشجو- مديريت رهبر انقلاب را در چند ماه فتنه چگونه ديديد؟

قدياني: من معتقدم بخش اعظم فتنه را رهبري قبل از 9 دي جمع كرده بودند وقتي جمعيت چند هزار نفره 25 خرداد به يك مشت اراذل و اوباش در روز عاشورا رسيد همه حتي طرفداران و هواداران موسوي نيز به اين مسئله پي بردند كه موضوع تنها تقلب در انتخابات نيست.

رهبر انقلاب با مديريت حكيمانه خود در دو دادگاه افكار عمومي و معترضين طرفدار سران فتنه آنها را محاكمه كرد

رهبر انقلاب با مديريت خاص و حكيمانه خود در دو دادگاه افكار عمومي و معترضين طرفدار سران فتنه محاكمه كرد، اينكه امروز مي‌بينيم سران فتنه مجازات بسيار حداقلي شدند كه البته هم‌اندازه جنايات آنها نيست و مشغول طي كردن دوران حصر خانگي خود هستند و صدا از كسي در نمي‌آيد به خاطر مديريت خوب رهبر انقلاب است؛ زيرا مردم پذيرفتند مسئله سران فتنه يا مشكل آنها با انتخابات در مورد بحث تقلب نبود بلكه كينه‌هاي خيبري و عقده‌هاي بدري داشتند كه انتخابات بهانه‌اي براي سرباز كردن آنها شد.

مهمترين شاهكار آقا اين بود كه اجازه دادند مردم با حضور و با دست خود گره فتنه را باز كنند

حضرت آقا با تدبير خود اجازه دادند گره فتنه به نام مردم و به دست خود آنها باز شود و يكي از دلايل اين تدبير برجسته اين بود كه رسانه‌هاي استكباري به گونه‌اي جا انداخته بودند كه جمهوري اسلامي از پشتيباني و حمايت مردمي برخوردار نيست، مهمترين شاهكار ايشان اين بود كه اجازه دادند مردم با حضور خود فتنه را با دست خود خنثي كنند و اين گونه به استكبار جهاني نشان دهند كه اگر هم در كشور ما مشكلي به وجود آيد به دست خود مردم برطرف مي‌شود.

خبرگزاري دانشجو- به عنوان سوال بعدي فكر مي كنيد با گذشت 2 سال از نهم دي ماه سال 88 كدام يك از بخش‌ها و محورهاي 9 دي از طريق مسئولان و به خصوص اهالي رسانه‌ مورد غفلت قرار گرفته است؟

قدياني: وقتي كه مردم در 22 خرداد مي‌آيند و به نظام راي مي‌دهند يعني قبل از انتخابات دعوا بر سر راي 24 و 13 ميليوني بود اما بعد از انتخابات دعواي انقلاب اسلامي با سران كفر و سربازان آنها انجاميد آن چيزي كه به نظر من لازم است رسانه‌ها به آن بيشتر دقت كنند اين است كه راي در نظام اسلامي هميشه جان دارد رايي كه مردم در 22 خرداد ماه در صندوق انداختند در 9 دي ماه جان داشتن آن را اثبات كردند.

راي در نظام اسلامي هميشه جان دارد و مردم با حضور خود در 9 دي ماه اين را ثابت كردند

مردم ايران نشان دادند مثل ساير كشورها نيستند كه بعد از اينكه در انتخابات شركت كنند و رايشان را در صندوق بياندازند كارشان تمام شده است بلكه نقششان بعد از آن تازه شروع مي‌شود اگر بگويند راهپيمايي 9 دي يك راهپيمايي حكومتي بود كه به اعتقاد من بود اين هنر جمهوري اسلامي ايران را نشان مي‌دهد كه مي‌تواند مردم را پاي صحنه بياورد.

خبرگزاري دانشجو- چگونه مي‌توان دستاوردها و افتخارات 9 دي را حفظ كرد؟

قدياني: بخشي از اين مسئله به ما ربطي ندارد اصولا خودش خودش را حفظ مي‌كند من معتقدم روزهايي از جنس 22 بهمن ماه يا 9 دي كه ما نام يوم‌الله را براي آنها انتخاب مي كنيم از آن جنس روزهايي هستند كه جاويدند، 9 دي از آن جنس‌ روزهايي نيست كه با نام‌گذاري يك خيابان يا يك ميدان به نام آن در ذهن‌ها بماند، چيزي كه در حال حاضر در دنيا به عنوان بيداري اسلامي مطرح مي‌شود به نظر من نان 9 دي ماه ما را مي‌خورد، 9 دي آخرين روز فتنه 88 نبود بلكه اولين روز بيداري اسلامي بود.

بيداري اسلامي نان 9 دي ماه ما را مي خورد

در كل روزهاي فتنه كشورهايي مانند آمريكا و اسرائيل همه حرفشان به كشورها و ملت‌هاي مسلمان اين بود كه جمهوري اسلامي ايران كه روزي مدعي بود آمريكا نمي‌تواند هيچ غلطي بكند امروز اسير مسائل داخلي و آشوب شده است، بنابراين نمي‌تواند الگوي خوبي براي شما باشد و احيانا با ارائه الگوي كاريكاتوري و خودساخته از جمهوري اسلامي آن را به مردم عرضه مي‌كردند.

9 دي جاي خنده دوست و دشمن را عوض كرد در فتنه اشخاصي مانند حسني مبارك خوشحال بودند با تخت سلطنتشان دفن مي شوند.

آثار و دستاوردهاي 9 دي از فرداي همان روز قابل مشاهده است و قطعا نمي‌توان آنها را ناديده گرفت وقتي كه كشور در فتنه قرار داشت برخي از سران عرب با سران فتنه هم پيمان بودند، ملك عبدالله به خاتمي پول داده بود، علي عبدالله صالح نام يكي از خيابان‌هاي خود را ندا آقاسلطان قرار داده بود، آن روزها مردم مصر و ملت‌هاي مسلمان ناراحت بودند، ولي حسني مبارك و ساير سران كشورهاي اسلامي مخالف جمهوري اسلامي ايران بر عكس ملت خود خوشحال بودند، خوشحال بودند از اينكه با تخت سلطنتشان خواهند مرد و ديگر مردم آنها فكر قيام نخواهند كرد.

9 دي جاي خنده دوست و دشمن را عوض كرد و مردم مسملان ديدند در دوئل آمريكا و ايران در فتنه 88 جمهوري اسلامي ايران پيروز شد چون مردم را به صحنه كشاند، آن روز حتي سران كشورهاي اسلامي نيز متوجه شدند كه جمهوري اسلامي ايران وقتي مي‌تواند در مقابل فتنه 88 كه بخشي از آن از سوي خود مسئولان و حاضران در اين نظام حمايت مي‌شود، ‌پيروز شود بنابراين مي‌تواند موفق‌تر و سربلندتر از اين آزمون بيرون آيد و ديگر آمريكا هرگز نخواهد توانست غلطي بكند، دستاوردهاي 9 دي تازه شكوفا شده است و بايد منتظر شكوفا شدن ديگر ثمرات آن باشيم، ابعاد خارجي 9 دي مانند 22 بهمن بيشتر از داخلي بود بنابراين اسير غفلت نخواهد شد.

خبرگزاري دانشجو- كمي از خودتان بگوييد؟ از چه زماني فعاليت‌هاي خود را در فضاي سايبري انجام داديد و چگونه وارد عرصه فضاي مجازي شديد؟

قدياني‌: قبل از پاسخگويي به اين سوال جا دارد بگويم من با رسانه‌هايي از جنس شما راحت‌تر گفت و گو مي‌كنم تا جايي مانند صدا و سيما، همه من را با نام كتاب «9 ده» و مطلب «چهارشنبه اتوبوسي كه ما را برد راهپيمايي» مي‌شناسند، من ترجيح مي‌دهم با رسانه‌هايي مثل رسانه ملي مصاحبه نكنم چون به نظرم فعلا بچه حزب‌اللهي‌ها بايد نان مظلوميت خود را بخورند.

بچه حزب‌اللهي‌ها فعلا بايد نان مظلوميت خود را بخورند

اصولا وبلاگ‌نويس نيستم و مطالب وبلاگم بيشتر مسائلي است كه براي روزنامه‌ها مي‌نويسم و از فضاي مجازي براي نمايش آن در اين فضا استفاده مي‌كنم، سالگرد 9 دي دومين سالگرد وبلاگ من است چون اين وبلاگ چند روز بعد از حادثه 9 دي 88 راه‌اندازي شد.

وقتي ديدم مطلب «چهارشنبه اتوبوسي كه ما را برد راهپيمايي» را همه سايت‌ها و حتي سايت‌هايي كه آن زمان ما آنها را خواص بي‌بصيرت مي‌دانستيم البته به استثناي سايت ‌آقاي هاشمي رفسنجاني كه ما اصولا ايشان را از جنس ديگري مي‌دانيم و خدا انشاالله حفظ‌شان كند، كار كردند، دوستان روزنامه وطن امروز و ساير روزنامه‌ها گفتند چرا خودت وبلاگ نمي‌زني كه از اين طريق مطالبت را به نمايش بگذاري.

در فتنه 88 اغتشاشات خيابان اينترنت بيشتر از خيابان انقلاب بود

انگيزه دوم من اين بود كه احساس كردم جنگ نرم در فضاي مجازي و سايبري بيشتر مي‌گذرد و در فتنه 88 اغتشاشات خيابان اينترنت بيشتر از خيابان انقلاب است، به عنوان سرباز ولايت احساس كردم وبلاگي داشته باشم و مطالبم را از اين طريق در اختيار افكار عمومي قرار دهم، كلا آدم وبلاگي و اينترنتي نبودم حتي تا يكي دو ماه بعد از راه اندازي وبلاگ نيز دوستانم زحمت گذاشتن مطالب را در وبلاگ مي كشيدند و من آن را بلد نبودم يكباره به خودم‌ آمدم و ديديم وبلاگم پربازديدترين وبلاگ كشور از نظر سياسي شده است و از اين كه در فضاي وبلاگ جايي با عنوان قطعه 26 است بسيار خوشحالم.

خبرگزاري دانشجو- ‌كمي در رابطه با كتاب 9 ده بگوييد؟

قدياني: كتاب 9 ده مجموعه مقالاتي است كه 4 ماه بعد از 9 دي ماه در روزنامه‌ها نوشتم انگيزه نوشتن كتاب را نداشتم و به عنوان يك روزنامه‌نگار مطالب را مي‌نوشتم فكر مي‌كنم به لطف خدا و بركت خون پدرم بود كه باعث شد مجموعه اين نوشته‌ها با نام كتاب 9 ده عرضه شود و امروز اين كتاب به چاپ پانزدهم نيز رسيده است.

خودم را ميرزا بنويس مردم مي‌دانم

خودم را ميرزا بنويس مردم مي‌دانم واقعيت‌هايي را كه مردم به من مي گويند را به شكل نوشته و مكتوب درمي‌آورم.

خبرگزاري دانشجو- فكر مي‌كنيد علت علاقه مردم به مطالب شما چيست؟

قدياني: اين را نمي‌دانم ولي اين را مي دانم كه شعار و حرف‌هاي مردم را خوب گوش مي‌دهم و بعد آن را منعكس مي‌كنم، مردم را مخاطب خود نمي‌دانم بلكه آنها را معلم خود مي‌دانم، منظورم از واژه مردم هم مردم حاضر در كوچه و بازار هستند، خوب حرفشان را گوش مي‌دهم و مي‌نويسم، هر چند اگر چند بي سليقه نيز مي‌گويند مطالبت قشنگ است به دليل قشنگي 9 دي است.

مردم را مخاطب خود نمي‌دانم بلكه آنها را معلم خود مي‌دانم

به عنوان مثال وقتي كه آن پيرزن عصا دستي كه چند شهيد تقديم انقلاب كرده است و دست ديگري براي گرفتن عكس فرزند شهيدش ندارد، از من مي‌خواهد قالب عكس را بگيرم را همان‌طور براي مردم بازگو مي‌كنم، در 9 دي مشاهده كردم بسياري از فرزنداني كه در راهپيمايي‌هاي اوايل انقلاب بر دوش پدرهايشان نشسته بودند و بلندقدترين فرد راهپيمايي شده بودند همان فرزندان بعدها لقب فرزند شهيد گرفتند و در روز 9 دي عكس پدران شهيد خود را بالاي سرشان گذاشته بودند و آن روز بلندقدترين آدم‌هاي روز راهپيمايي پدران‌ آنها بودند.

در جمهوري اسلامي مسابقه نسل‌هاست

در جمهوري اسلامي مسابقه نسل‌هاست، من اگر نوشته‌هايم مورد علاقه مردم قرار مي‌گيرد براي اين است كه به حرف‌هاي مردم خوب گوش مي‌دهم و اين مسابقه را در نوشته خود مطرح مي‌كنم، 9 دي و فتنه 88 همه لطف خدا بود چون در زمان فتنه و جنگ و روزهاي سخت است كه آدم‌ها بهتر مي‌توانند خودشان را نشان دهند و امتحان كنند.

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن