تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820518662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جشنواره فيلم عمار افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دومين جشنواره فيلم عمار افتتاح شد
دومين جشنواره مردمي فيلم عمار در حالي با سخنان طالب‌زاده، حجت‌الاسلام پناهيان و با حضور خانواده شهدا به گونه‌اي متفاوت از ديگر جشنواره‌ها افتتاح شد كه معاون سينمايي وزير ارشاد، اين جشنواره را رويش سينماي انقلاب پس از فتنه 88 دانست.

به گزارش فارس، عصر امروز در سينما فلسطين دومين جشنواره مردمي فيلم عمار با سخنراني پدر شهيدان موحد دانش، نادر طالب‌زاده دبير جشنواره، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان و جواد شمقدري معاون سينمايي وزارت ارشاد آغاز به كار كرد.

پدر شهيدان موحد دانش: ماندگار ماندن 9 دي جز با هنر هنرمندان ممكن نيست

بنابر اين گزارش، در اين جشنواره بر خلاف ديگر جشنواره‌ها كه با سخنراني يك مقام مسئول آغاز مي‌شود، افتتاحيه با سخنراني پدر شهيدان موحددانش آغاز شد.

وي با اشاره به آثار انقلاب اسلامي در دنياي امروز گفت: انقلاب اسلامي الگوي بسياري از جنبش‌هاي امروز دنيا است و بيداري اسلامي از آن سرچشمه گرفته است.

پدر شهيدان موحد دانش همچنين با اشاره به فتنه 88 افزود: پس از انتخابات 88 عده‌اي به مبارزه با دشمنان برخاستند و مردم توانستند به ياري خدا در 9 دي شور و شعور خود را به نمايش گذارند و مشت محكمي بر دهان دشمنان بكوبند.

وي با تاكيد بر ضرورت ماندگار شدن 9 دي در تاريخ، تاكيد كرد: نهم دي «يوم الله» است چرا كه تاييد دوباره اسلاميت نظام بود و ماندگار ماندن آن جز با هنر هنرمندان ممكن نيست.

پدر شهيدان موحد دانش در ادامه سخنان خود با اشاره به خاطراتي از شهداي جنگ تحميلي از جمله شهيد پيچك و شهيد وزوائي گفت: ما هر چه داريم از شهدا داريم و همه شهدا سردار بودند و از خانواده شهدا بايد تقدير كرد.
وي در انتها ضمن دعا براي بقاي اسلام و انقلاب اسلامي، افزود: جان ما در حفظ ولايت و اسلام در كف دستانمان است.

* پناهيان: جشنواره عمار فرصتي براي هر كسي است كه حرفي عمار گونه دارد

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در سخناني با بيان اينكه از نظر وي واژگاني چون نويسنده و يا فيلمساز مبهم است، گفت: يك نويسنده يا فيلمساز را با موضوعي كه فيلم مي‌سازد بايد شناخت و آن موضوع مهم است كه بيان شود كه فلاني فيلم تاريخي مي‌سازد.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر فردي حرفي براي زدن نداشته باشد و فيلمساز، نويسنده و يا دارنده هر فني شود در مقام توليد، اثر دچار مشكلاتي مي‌شود.

پناهيان ادامه داد: اين به دليل آن است كه چون حرفي براي گفتن ندارد مي‌رود تا حرف پيدا كند بياورد و آنگاه كار پرمغزي نخواهد داشت بلكه بالعكس به جاي شكوفا مرن تخريب مي‌كند و مهم اين است كخ چه تفكري دارد و چه انگيزه‌اي دارد.

نايب‌رييس شوراي مركزي قرارگاه عمار با اشاره به آثار شهيد آويني در فيملسازي و نويسندگي تاكيد كرد: هيچ كس نمي‌تواند بگويد آويني قبل از آنكه انقلابي باشد يك فيلمساز بوده است جرا كه دغدغه انقلاب و اسلام داشت و جايي نوشت و جايي فيلم سازي كرد.

اين خطيب برجسته كشور با بيان اينكه جهان امروز ما وارونه است، افزود: آنها كه در هنري قرار مي‌گيرند بايد انگيزه سخن گفتن داشته باشند.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم عمار، تصريح كرد: اين جشنواره فرصت داده كه هر كس حرفي عمار گونه دارد و قدرت و تكنيك هنري دارد بيايد صحبت كند چرا كه الان نوبت اوست كه حرف بزند.

پناهيان همچنين با بيان حديثي از اميرالمومنين(ع) كه مي‌فرمايند: «نصيحت عريزه مؤمن است»، گفت: مومن احساس وظيفه نمي‌كند بلكه نمي‌تواند حرف و نصحيتش را نگويد لذا نزديك به رسانه كه مي‌شود آن سخن را بيان مي‌كند.

وي با اشاره به ديدار امروز مقام معظم رهبري با سفراي ايران در جهان، افزود: امروز رهبري فرمودند كه حرف تازه انقلاب را جهان برسانيد كه اين خطاب به اهالي رسانه است و سؤال اين است كه حرف تازه جمهوري اسلامي چيست؟ آيا حرف ما همان حرف‌هاي پوسيده‌اي است كه تهوع آن توسط عناصر حيوان صفت جهان را پر كرده است؟!

پناهيان ادامه داد: امروز وقت آن است كه از كساني كه حرفي براي گفتن ندارند و يا حرف‌هاي پوسيده و قديمي را مي‌زنند ابراز تنفر كرد.

اين خطيب برجسته كشور با بيان اينكه حرف تازه انقلاب همه جهان را پر خواهد كرد، تاكيد كرد: گوهر مركزي حرف ما يك كلمه بيش نيست و آن ولايت فقيه است، نه انسانيت، نه عدالت، نه مفاهيم ديني بلكه حرف تازه ما ولايت فقيه است كه با آن تمام اين مفاهيم خوب متجلي مي‌شوند و بدون ولايت فقيه هيچ سخن حقي دست يافتني نيست.

وي با بيان اينكه امام زمان (عج) ولايت را مستقر خواهد كرد، افزود: با استقرار ولايت همه خوبي‌ها محقق مي‌شود و بدون او اين مواهب تحقق نمي‌يابد و امروز در مقدمه‌سازي براي ظهور هيچ مفهوم خوبي بدون ولايت فقيه محقق نمي‌شود.

* شمقدري: نيازمند حضور نيروهاي ارزشي در سينما هستيم

در ادامه اين مراسم، جواد شمقدري معاون سينمايي وزير ارشاد، در سخناني با بيان اينكه هر انقلاب حقيقي در ذات خود داراي آفرينش‌ها و رويش‌هاي جديدي است، گفت: انقلاب اسلامي داراي هويت اسلامي است لذا بيشترين زايش را داشته است.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي امروز الهام‌بخش مقاومت در برابر شيطان بزرگ است، افزود: انقلاب موجب تحول بزرگ در جهان شد و در سينماي ايران نيز شاهد رويش‌هايي بوديم كه در چهار دوره مي‌توان آن را ديد.
شمقدري با اشاره به چهار دوره رويش انقلابي در سينماي ايران، رويش اول را پس از انقلاب عنوان كرد و گفت: در سايه انقلاب بود كه امثال شهيد آويني وارد سينما شدند و بسياري از دوستان من نيز در اين زمره هستند.

وي دوره دفاع مقدس را دوره دوم دانست و افزود: در اين دوره بخشي از جوانان بسيجي احساس كردند كه حرفي براي گفتن دارند لذا به سراغ سينما آمدند كه فيلمسازان مشهور دفاع مقدس ما از اين دوره هستند.
معاونت سينمايي وزارت ارشاد، دوره سوم را ناشي از تحولات بين‌المللي 20 سال پس از جنگ دانست و تاكيد كرد: در اين دوران شاهد كساني هستيم كه در افغانستان، بوسني، لبنان، چچن، آذربايجان، سومالي و ديگر كشورها فيلم ساختند.

وي با بيان اينكه از دانشگاه‌ها فيلمسازاني در خدمت انقلاب خارج نشده‌اند و اكثرا قبل از فراغت از تحصيل تحت تاثير و قيموميت فرهنگ غربي هستند، گفت: فتنه 88 با تمام آسيب‌ها و نهايتا بصيرت ملت ايران در 9 دي 88 موجب رويش چهارمي در سينماي ايران شد كه جشنواره عمار اينجا داراي اهميت است و اگر فتنه 88 نبود خيلي از اين فيلمسازان عمار در اينجا نبودند.

شمقدري افزود: جشنواره مردمي عمار به دنبال پيدا كردن اين استعدادها و كمك كردن به آنهاست و ما بايد به آنها كمك كنيم تا آنها در حوزه‌هاي مختلف وارد شوند و ما در معاونت سينمايي وظيفه خود مي‌دانيم از آنها حمايت كنيم.

معاون سينمايي وزير ارشاد در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت‌ها جهاد فرهنگي و بصيرت در اين عرصه، گفت: در سال‌هاي اخير از سينما انتقاد شد كه شايد حق داشتند و عنوان مي‌شد كه سينما ناامن و از آن غيرخودي‌ها شده است لذا ارزشي‌ها سينما را رها كردند و ديگران جاي آنها را گرفتند.

وي افزود: در اين باب حتي اگر چند تن از خودي‌ها در صحنه هستند تحويل گرفته نمي‌شوند و امروز متاسفانه عليرغم حمايت ما از فيلم «33 روز» سالن‌ها خالي است و اگر حتي يك فيلم متعلق به نيروهاي ارزشي است بايد از آن حمايت كرد و به نظر من ديدن شكارچي شنبه، 33 روز و ... بخشي از جهاد فرهنگي است.

* طالب‌زاده: فيلم‌هاي رسيده به جشنواره عمار خانه‌ها را فتح خواهد كرد

همچنين در اين مراسم، نادر طالب‌زاده دبير جشنواره مردمي فيلم عمار در سخناني گفت: جشنواره عمار جشنواره هنرمنداني است كه فهم و دغدغه انقلاب اسلامي دارند و روي تكنيكشان كار مي‌كنند.

وي با اشاره به ساخت مستند «ساعت 25» در 15 سال پيش، گفت: در آن فيلم از سقوط آمريكا سخن گفتيم و آن زمان نماينده ايران در سازمان ملل ما را نقد مي‌كرد در حالي كه مطمئن بوديم كه آمريكا با حمايت از عراق روزي سقوط خواهد كرد و امروز جنبش وال استريت آن چيزي است كه ما مي‌گفيتم و انتخاب اسلامگرايان در كشورهاي عربي همان چيزي است كه ما مي‌گفتيم.

طالب‌زاده افزود: تاثير انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي و اصيل بودن الگوي آن در كنار فتنه 88 به همراه موج فضاي رسانه‌اي خبري فارسي همه باعث شده است كه نيازمند اين جشنواره باشيم.

وي با بيان اينكه پايان اين جشنواره آغاز جشنواره خواهد بود، گفت: فيلم‌هاي رسيده به اين جشنواره خانه‌ها را فتح خواهد كرد و شما دوست داريد كه همه را جمع كنيد و آن را ببينيد.

دبير جشنوراه عمار افزود: با اين جشنواره زمان آن فرارسيده است كه تلنگري به رسانه ملي زده شود كه مردم چه چيزي دوست دارند ببينند.

وي با تشكر از وحيد جليلي و دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در راه اندازي اين جشنواره تاكيد كرد: فيلم خوب فيلم بين‌المللي است تا مردم در همه جاي دنيا آنچه كه در جشنواره‌هاي ونيز و كن و لندن و رم نمي‌بينند را ببينند.

* تقدير از امير قويدل در افتتاحيه جشنواره عمار

دبير جشنواره عمار همچنين به آمار فيلم‌هاي رسيده به اين جشنواره اشاره كرد و گفت: از همه استان‌هاي كشور فيلم به اين جشنواره رسيده است كه در بخش مستند 165 اثر رسيده است كه 90 اثر در موضوع تاريخ انقلاب، 28 اثر در حوزه جنگ نرم، 6 اثر درباره فتنه 88، 19 اثر در موضوع نقد درون گفتماني و 22 اثر در حوزه بيداري اسلامي بوده است.

وي افزود: همچنين 5 فيلم داستاني بلند، 25 اثر داستاني كوتاه، 22 پويانمايي، 65 نماهنگ و 33 فيلمنامه به اين جشنواره ارسال شده كه 120 اثر در دو بخش مسابقه و ميهمان اكران مي‌شوند.

بنابر اين گزارش در پايان اين مراسم فيلم مستند و تقدير شده «مهار نشده» اكران شد و پس از آن با حضور سازندگان مراسم نقد و بررسي برگزار شد.

به گزارش فارس از نكات مهم در افتتاحيه اين جشنواره قرار گرفتن مادران شهيد در نخستين رديف از سالن سينما فلسطين بر خلاف ديگر جشنواره‌ها بود.

نكته ديگر آن بود كه در اين افتتاحيه ضمن پخش نماهنگي از آثار انقلابي زنده‌ياد «امير قويدل» با حضور همسر وي و جواد شمقدري و نادر طالب‌زاده از اين كارگردان سينماي انقلاب اسلامي تقدير به عمل آمد.

اين جشنواره از فردا علاوه بر سينما فلسطين تهران جشنواره عمار تا سه‌شنبه هفته آينده ادامه خواهد داشت و بخشي از فيلم‌هاي آن هم‌زمان در بيش از در 50 شهر و روستا از جمله مشهد، اصفهان، تبريز، خرم‌آباد، ايذه، كرج، قم، دهلران، رضوان‌شهر، بوئين‌زهرا، پيشوا، ميامي، سنقر، پاكدشت، ملارد و ... اكران خواهد شد.

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن