تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816277383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري وزير مسكن و شهرسازي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نشست خبري وزير مسكن و شهرسازي
مسئولان- همشهري آنلاين:
وزير مسكن و شهرسازي سه شنبه 8 بهمن ماه، طي يك مصاحبه مطبوعاتي به پرسش‌هاي خبرنگاران در زمينه‌هاي مختلف پاسخ گفت.

مهندس سعيدي كيا دراين نشست خبري كه در محل سالن كنفرانس وزارت مسكن و شهرسازي برگزار شد، در ابتدا با ارائه اطلاعات مربوط به طرح جامع شهري، تصويب طرح جامع شهرهاي زير صدهزار نفر در استان‌ها با تدبير شورايعالي شهرسازي و معماري را گام مهمي در راستاي ساماندهي شهرهاي كشور دانست و اعلام كرد: براي نخستين بار تهران از طرح جامع كاملي برخوردار شده است.

ايشان افزود: نهاد مشتركي بين وزارت مسكن و شهرسازي و شهرداري تشكيل شده است كه نظارت، تهيه و اجراي طرح‌هاي تفصيلي را بر عهده دارد.

آقاي سعيدي كيا همچنين با بيان اين مطلب كه تصويب طرح جامع شهرها در استان‌ها صورت مي‌گيرد ولي ابلاغ آن به عهده دولت است، از تشكيل نهاد مشترك ياد شده در شهرهاي مشهد و اهواز نيز خبر داد.

مهندس سعيدي كيا سپس در خصوص مسائل مربوط به مسكن اظهار داشت: در سال گذشته 830 هزار پروانه شهري صادر شد كه اين امر تاكنون در تاريخ كشور بيشترين رقم محسوب مي‌شود.

ايشان اضافه كرد: سالانه 200 هزار واحد مسكوني روستايي توسط دولت واز طريق بنياد مسكن در اختيار مردم گذاشته مي‌شود. در شهرها نيز علاوه بر آن چه خود مردم مي‌سازند، دولت حل مساله‌ مسكن كم در آمدها را از چند طريق برنامه ريزي كرده است كه اين راهكارها عبارتند از: طرح مسكن مهر، طرح مسكن اجاره‌ 5 ساله، تسهيلات براي بافت‌هاي فرسوده و تشويق به استفاده از فناوري‌هاي نوين.

سعيدي كيا درادامه درخصوص مسكن مهراعلام كرد: تقريبا 3 ميليون و 900 هزار نفر در اين طرح ثبت نام كرده‌اند كه البته اين رقم در هنگام پالايش به زير 2 ميليون نفر مي‌رسد و گمان مي‌كنم در نهايت حدود يك ميليون و 700 هزار واحد مسكوني تحويل داده خواهد شد.

وي تاكيد كرد: دولت قيمت زمين را دراين طرح حذف كرده است و به صورت اجاره‌اي واگذار مي‌كند. تامين وام نيز بر عهده دولت است.

وي ضمن اشاره به همت بزرگ مردم درراستاي اجراي طرح مسكن مهر، اذعان داشت:

تا كنون مردم هزينه آماده سازي 740 هزار واحد را خود پرداخته‌اند كه اين امرنشانگر اعتماد آن‌ها به اين طرح است. مهندي سعيدي كيا تاكيد كرد: خوشبختانه مردم مي‌دانند كه ساده‌ترين راه براي دستيابي به مسكن، پيشقدم شدن خودشان است.

وزير مسكن و شهرسازي در ادامه بيان كرد: آماده سازي 340 هزار واحد انجام شده است، 149 هزار واحد مسكوني پروانه ي ساخت گرفته‌اند و 35 هزار واحد نيز پي سازي كرده اند. ايشان تصريح كرد: تمام اين موارد با پول خود مردم محقق شده است.

وزير مسكن و شهرسازي در ادامه عنوان كرد: يك خط اعتباري به ارزش 2400ميليارد تومان در اختيارپنج بانك عامل ( بانك هاي ملي، مسكن، صادرات، تجارت و ملت) قرار گرفته است كه از اين مبلغ يك سوم آن به بانك ها واريز شده است.

مهندس سعيد‌‌ي كيا سهم عزم ملي را در پيشبرد اين طرح بسيار برجسته دانست و تاكيد كرد: سه وزارتخانه‌ي مسكن و شهرسازي، تعاون و كشور با همكاري استان‌هاي سراسر كشور براي تحقق طرح ملي مسكن مهر همكاري مي‌كنند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود دررابطه با فناوري‌هاي نوين ساختماني اظهار داشت: تا كنون 42 فناوري جديد موردتاييد قرار گرفته و علاوه بر اين 114 شركت مجهز به اين فناوري‌هانيز مجوز فعاليت در يافت كرده‌اند.

مهندس سعيد‌ي كيا سپس به پروژه‌هاي قابل افتتاح اين وزارت مسكن و شهرسازي در ماه جاري و در ايام دهه فجر اشاره نمود و گفت: 39 پروژه (شامل 5856 واحد مسكوني، بيمارستاني، كتابخانه، مركز بهداشتي درماني و ساختمان اداري ) توسط اين وزار تخانه در سراسر كشور افتتاح مي‌شود كه در اين ميان مي‌توان بهره برداري از 5762 واحد مسكوني استيجاري و مشاركتي دراستان‌هاي آذربايجان غربي،اردبيل،اصفهان،ايلام، بوشهر، تهران ، چهار محال و بختياري وخراسان جنوبي و رضوي را ذكر كرد.

وزير مسكن و شهرسازي در بخش دوم اين برنامه كه به پرسش و پاسخ اختصاص داشت، ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري مهر در خصوص آمار تحويل مسكن مهر به متقاضيان و نيز سياست‌هاي وزارت مسكن و شهرسازي در بودجه ي سال 88 اظهار داشت:

نكته‌اي در اين مورد وجود دارد كه بايد به آن توجه داشت و آن تغيير سياست‌هاي دولت نسبت به گذشته است. پيش از اين دولت خود را موظف مي‌دانست سالانه10 هزار واحد مسكوني بسازد و به مردم تحويل دهد اما از مقطعي ديگر دولت مستقيما كاري با ساخت و سازندارد بلكه ترتيبي فراهم مي‌كند تا واحد هاي مسكوني ساخته شوند و اين كار را با تهيه‌ي زمين ،تخصيص وام و حمايت از تشكيل تعاوني‌ها انجام مي‌دهد.

ايشان تاكيد كرد: طبيعي است كه هيچ دولتي چنين حجم انبوهي را خود نتواند به تنهايي انجام دهد.

وي سپس در جواب به خبرنگار دنياي اقتصاد كه در پرسش خود به انتقاد‌هاي اخير وزيرمسكن و شهرسازي دولت آقاي خاتمي اشاره كرده بود، ضمن رد تمام اين انتقادات آن‌ها را بي‌پايه و غير مستند خواند واظهار داشت: بايد نگاه كارشناسي و منصفانه معطوف به اين قضيه داشت.

وي درهمين رابطه افزود: كامل ترين قانون در بخش مسكن، همين قانون كنوني است كه در حال اجراست و شما اگر قانون مشابه‌اي به اين قوت سراغ داريد، نشان دهيد.

ايشان قضاوت نهايي در اين زمينه را به كارشناسان واگذار كرد و گفت: آگاهان امر مسكن بايد بگويند كدام برنامه كامل‌تر بوده: برنامه دولت نهم يا برنامه‌هاي دولت‌هاي پيشين؟

مهندس سعيد‌ي كيا با دفاع قاطع از طرح مسكن مهر، هدف اساسي اين طرح را صاحب سرپناه كردن مردم عنوان كرد و تذكر داد: ما زمين را به خود فرد نمي‌دهيم كه قصد فروش آن را كند، بلكه اراضي را در اختيار تشكل‌ها و تعاوني‌ها قرار مي‌دهيم.

ايشان در ادامه افزود: به طور كلي سياست كاملي از سوي دولت فعلي براي صاحب سرپناه كردن مردم طراحي شده است كه اين سياست با تمام اجزاي آن در حال پياده شدن است.

مهندس سعيدي كيا در رد انتقادات مطرح شده نسبت به مسكن مهر، از سوي وزير مسكن و شهرسازي سابق، به تمام خبرنگاران پيشنهاد كرد كه با حضور در استان‌هاي مختلف و مشاهده پيشرفت كار، از نزديك به مقايسهسياست‌هاي دولت كنوني و دولت پيشين بپردازند.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن