تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817049856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش تعرفه آب در 20 شهر خراسان رضوي با تصويب وزارت نيرو اجرايي مي شود ;


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: افزايش تعرفه آب در 20 شهر خراسان رضوي با تصويب وزارت نيرو اجرايي مي شود ;
مشهد - خبرنگار آفرينش
مديرعامل سازمان آب و فاضلاب خراسان رضوي گفت: هزينه تامين آب در اين استان دو برابر ساير استانهاست..
مهندس جمشيدي افزود: 99 درصد از جمعيت شهري استان به جز شهر مشهد تحت پوشش سازمان آب و فاضلاب قرار دارند كه جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 600 هزار نفر را شامل مي شود.
وي ادامه داد: جمعيت شهري استان نسبت به جمعيت شهري كشور 3 / 3 درصد مي باشد در حالي كه منابع تامين آب و طول خطوط انتقال به ترتيب 4 / 5 و 7 / 5 درصد كشور مي باشد كه نشان دهنده حساسيت تامين آب و نيز هزينه بالاي آن در اين استان است.
وي گفت: به همين دليل انتظار داريم با توجه به هزينه 2 برابري تامين آب در اين استان، اين امر در تخصيص اعتبارات نيز مورد توجه قرار گيرد.
جمشيدي با اشاره به وجود 2 7 كيلومتر خط انتقال آب استان در سال 8 4 گفت: در سال جاري اين مقدار به 1 3 4 كيلومتر رسيده كه نشان دهنده افت سطح آب استان و اجبار به تامين آب از منابع دورتر و صرف هزينه بيشتر است. وي افزود: در سال جاري تعداد چاه هاي مورد بهره برداري قرار گرفته در استان به منظور تامين آب به 7 1 حلقه رسيده كه اين تعداد در سال 8 4 ، 4 4 حلقه بوده است.
مديرعامل سازمان آب و فاضلاب خراسان رضوي اظهار داشت: در بخش فاضلاب نيز با اولويت تصفيه فاضلاب به عنوان يك منبع توليد آب در سه شهر سبزوار، نيشابور و تربت حيدريه شبكه جمع آوري، انتقال و تصفيه به اجرا در آمده است كه شبكه تصفيه فاضلاب سبزوار به بهره برداري رسيده و هم اكنون 50 درصد از اين شهر تحت پوشش اين شبكه قرار دارند و شبكه فاضلاب تربت حيدريه و نيشابور نيز در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد و پيش بيني مي شود در مجموع در اين سه شهر روزانه 5 3 هزار مترمكعب از فاضلاب شهرها تصفيه و به مصرف كشاورزي برسد.
وي افزود: عمليات اجرايي شبكه فاضلاب هفت شهر ديگر نيز به زودي آغاز خواهد شد كه پنج شهر قوچان، تايباد، طرقبه، گناباد و تربت جام از جمله اين شهرها هستند.
جمشيدي جمعيت تحت پوشش شبكه فاضلاب شهري استان را 1 5 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: با توجه به متوسط 30 درصدي كشور در اين بخش با عقب ماند گي 50 درصدي رو به رو هستيم كه اميدواريم با تامين اعتبارات لازم، مشكلات موجود مرتفع شود..
وي در ادامه از افتتاح 30 طرح در ايام دهه مبارك فجر امسال خبر داد و افزود: 2 طرح بزرگ شبكه فاضلاب نيشابور و تربت حيدريه با اعتباري بالغ بر 2 4 0 ميليارد ريال و 2 8 طرح آبرساني، اصلاح، توسعه و احداث مخزن با اعتباري بالغ بر 1 60 ميليارد ريال در 20 شهر به بهره برداري خواهد رسيد.وي گفت: بحران آب در دشتهاي خراسان رضوي جدي است و سالانه شاهد كاهش يك متري سطح آبهاي زيرزميني هستيم كه مي بايست از هم اكنون با تخصيص اعتبارات لازم به فكر تجهيز و احداث تاسيسات منابع آبي و ايجاد تاسيسات تصفيه اي باشيم..
جمشيدي در ادامه از ارايه طرح افزايش تعرفه آب 20 شهرستان به وزارت نيرو خبر داد و افزود: براساس مصوبه دولت، شوراهاي اسلامي هر شهر با تاييد وزارت نيرو مي توانند تعرفه آب مصرفي را افزايش دهند كه هم اكنون با موافقت شوراي اسلامي 20 شهر استان، طرحي به وزارت نيرو ارايه شده كه پس از تصويب آن اجرايي خواهد شد..
وي هزينه متوسط تمام شده هر مترمكعب آب را حدود 3 هزار ريال اعلام كرد و گفت: اين در حالي است كه هر مترمكعب آب در بخش مسكوني 3 5 7 ريال محاسبه مي شود.
او در ادامه با اشاره به عمر بالا و 2 5 سال و نيمي شبكه آبرساني شهرهاي استان گفت: عمر بالاي سيستم آبرساني دليل فرسودگي بخش عمده اي از اين سيستم شده است كه نيازمند توجه جدي مي باشد.
شايان ذكر است:
18 رصد از مصرف كنند گان آب شهري استان به دليل نرسيدن به الگوي مصرف وجهي بابت آب مصرفي پرداخت نمي كنند.
ميزان آبي كه در شبكه آبي استان به دليل فرسود گي و يا عدم مديريت هدر مي رود در حدود 2 5 درصد مي باشد.
تعرفه تكليفي دولت مبني بر احتساب حداقل هزينه و يا رايگان آب مصرفي برخي از مصرف كنند گان نظير مدارس، افراد تحت پوشش كميته امداد مي باشد كه مي بايست دولت به منظور جبران خسارتهاي شركت آب و فاضلا ب كمك زياني پرداخت كند، اما تاكنون هيچ مبلغي پرداخت نشده است .

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن