تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش تعاملات اجتماعي با رعايت مقررات از سوي رانندگان و عابران


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: افزايش تعاملات اجتماعي با رعايت مقررات از سوي رانندگان و عابران
حيدرزاده كوچه و پس كوچه هاي شهر را طي مي كني و وارد خيابان اصلي مي شوي. پس از خريد از فروشگاه براي سوار شدن به تاكسي بايد از عرض خيابان عبور كني. دستانت پر از وسايلي است كه خريده اي! آن قدر وزن آن ها سنگين است كه ناي ايستادن نداري. از طرفي آب شدن برف ها، خيابان را گل آلود كرده است و نمي تواني لحظه اي بار خود را روي زمين بگذاري!5 دقيقه اي است كه ايستاده اي تا شايد بتواني از اين سوي خيابان به آن سو بروي اما خودروها بدون توجه به تو كه دستانت از شدت سرما و تحمل بار سنگين بي رمق شده است، به سرعت مي گذرند!!

با خود فكر مي كني واقعا درست است كه مي گويند سواره از پياده خبر ندارد ...

براي رسيدن به خط عابر پياده هم بايد مسافت زيادي را طي كني بالاخره دل به دريا مي زني و از لا به لاي خودروها عبور مي كني و با خود مي انديشي اگر چه حق تقدم با عابر پياده است اما كمتر راننده اي به اين امر توجه دارد!

يك شهروند در اين باره مي گويد: در بسياري از كشورها رانندگان هنگام عبور عابران پياده از عرض خيابان مي ايستند و به حقوق آن ها احترام مي گذارند اما متأسفانه در كشور ما به حقوق عابران پياده توجهي نمي شود.

يزدان پناه مي افزايد: علاوه بر خودروها، تردد موتور سيكلت و سرعت بالاي آن ها، آرامش را از عابران پياده اي كه از خيابان عبور مي كنند مي گيرد.

وي خاطر نشان مي كند: عابران پياده هنگام عبور از محل خط كشي شده هم با مشكل مواجه مي شوند چون بيشتر رانندگان بدون كم كردن سرعت يا ايستادن از مقابل آن ها عبور مي كنند!

يك شهروند معلول هم اظهار مي دارد: هميشه سعي مي كنم از محل خط كشي عابر پياده عبور كنم اما در بعضي از خيابان ها اين خطوط وجود ندارد يا بسيار كم رنگ شده است.

رحمتي مي افزايد: تردد عابران پياده به خصوص معلولان و سالمندان از عرض خيابان ها به سختي انجام مي شود و بايد به خط كشي و نصب چراغ راهنمايي عابر پياده توجه بيشتري شود.

شهروند ديگري نيز مي گويد: نصب پل و چراغ عابر پياده در مناطق پر جمعيت شهر ضروري است، اين در حالي است كه در برخي از نقاط پر تردد به اين امر توجهي نشده است.

ريحاني مي افزايد: تردد عابران پياده و خودروها در چهار راه مخابرات، ميدان كارگر و شهيد و ... بسيار زياد است به طوري كه هميشه در اين نقاط ترافيك به وجود مي آيد، از اين رو با ايجاد تمهيداتي بايد عبور و مرور عابران تسهيل شود.

يك جامعه شناس با بيان اين كه هنجارهاي اجتماعي بايد در افراد نهادينه شود، اظهار مي داد: رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان و عابران موجب احترام گذاشتن به قانون و حقوق شهروندان مي شود و آرامش و افزايش تعاملات اجتماعي را در پي دارد.

پورمحمدي مي افزايد: رعايت حق تقدم بايد به يك فرهنگ همگاني تبديل شود.

يك مأمور راهنمايي و رانندگي هم در اين خصوص مي گويد: بيشتر رانندگان حق تقدم را رعايت نمي كنند و در اين ميان برخي از عابران پياده نيز نسبت به رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي بي توجه هستند.

وي با بيان اين كه شهرداري بايد تسهيلات ويژه اي را براي تردد عابران پياده در خيابان ها فراهم كند، مي افزايد: رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در كاهش ترافيك مؤثر است.

وي تأكيد مي كند: عابران پياده هم بايد ملزم به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي شوند.

وي اظهار مي دارد: عابران پياده بايد از محل هاي تعيين شده عبور كنند تا از بروز خطرات احتمالي جلوگيري شود.

مسئول روابط عمومي شهرداري بجنورد با بيان اين كه 70 درصد تردد درون شهري مربوط به عابران پياده است، مي گويد: اين در حالي است كه عابران پياده از كمترين فضاي تردد برخوردارند.

محمد موفق مي افزايد: براي حفظ امنيت عابران پياده در نواحي پر تردد شهر 4 پل عابر پياده، سرعت گير بتني و پلاستيكي و چراغ شبرنگ نصب شده است.

وي اظهار مي دارد: خط كشي عابر پياده و نصب چراغ هاي هوشمند به خصوص در محل تردد دانش آموزان در محدوده مدارس انجام مي شود.

وي خاطر نشان مي كند: براي نصب هر پل عابر پياده 200 ميليون ريال و براي رنگ آميزي خط كشي محل عابران پياده خيابان ها 750 ميليون ريال هزينه شده است.

وي بيان مي كند: ايجاد خط ويژه رفت و برگشت در مسير پياده روي بش قارداش براي حفظ امنيت عابران پياده در دستور كار است.

مسئول واحد حمل و نقل ترافيك شهرداري بجنورد هم مي گويد: در حال حاضر با ساماندهي وضع موجود تلاش مي شود مشكلاتي كه در اين زمينه وجود دارد، شناسايي شود.

حميدي با بيان اين كه در برخي از تقاطع ها فضايي براي عبور و مرور عابران پياده وجود ندارد، اظهار مي دارد: اولويت عبور با عابران پياده است و لزومي به نصب چراغ عابر پياده در تمام تقاطع ها نيست.

وي به خط كشي و پل هاي عابر پياده اشاره مي كند و مي گويد: خط كشي هر 6 ماه يا سالي يك بار انجام مي شود و سال آينده نيز نصب چند پل عابر پياده در دستور كار قرار دارد.

وي ادامه مي دهد: بازرسي چراغ هاي راهنمايي نيز هفته اي يك بار انجام مي شود علاوه بر آن مأموران راهنمايي و رانندگي در صورت خراب شدن اين چراغ ها، شهرداري را بلافاصله مطلع مي كنند.

وي تصريح مي كند: براي ساماندهي و ايمن سازي تردد عابران پياده 5 ميليارد ريال هزينه شده است.

حميدي در پاسخ به اين سؤال كه براي فرهنگ سازي عبور و مرور عابران پياده در عرض خيابان ها، چه اقداماتي انجام شده است، مي گويد: وضعيت ترافيك بجنورد مشابه كلان شهرهاست و واحد ترافيك شهرداري بجنورد به علت گرفتاري هاي عمده نمي تواند در زمينه فرهنگ سازي تردد عابران پياده اقدامات گسترده اي انجام دهد.

وي عنوان مي كند: شهرداري بجنورد با همكاري سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان در حال احداث پارك ترافيك است كه در اين پارك قوانين راهنمايي و رانندگي به دانش آموزان مقطع ابتدايي آموزش داده مي شود كه اين اقدام گامي در راه فرهنگ سازي به شمار مي رود. به گفته وي پارك ترافيك ياد شده در بيست و دوم بهمن به بهره برداري مي رسد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خراسان شمالي هم بيان مي كند: در بيشتر تصادفات وسايل نقليه با عابران پياده، به دليل اين كه راننده قوانين راهنمايي و رانندگي را آموزش ديده است مقصر محسوب مي شود.

سرهنگ صمد اسفندياري مي افزايد: البته در برخي از تصادفات مقصر عابر پياده است.

وي با بيان اين كه عابر پياده براي گذشتن از عرض خيابان بايد از محل خط كشي شده عبور كند، اظهار مي دارد: برخي افراد به دليل ناآگاهي اين مسئله را رعايت نمي كنند از اين رو رانندگان براي جلوگيري از برخورد با عابران پياده بايد هنگام رانندگي توجه كافي داشته باشند.

وي با اشاره به آيين نامه راهنمايي و رانندگي اظهار مي دارد: ماده 215 اين آيين نامه وظايف عابران پياده را مقابل رانندگان مشخص كرده است.

وي ادامه مي د هد: طبق اين ماده، عابران پياده در محل هايي كه پياده رو وجود دارد نبايد از سواره رو استفاده كنند و در صورتي كه پياده رو وجود ندارد يا به دلايلي غير قابل تردد است، بايد از منتهي عليه سمت چپ سواره رو و عكس جهت وسايل نقليه عبور كنند.

وي مي گويد: عابران پياده براي گذشتن از عرض خيابان تنها از گذرگاه هاي پياده، پل هاي هوايي و گذرگاه هاي زير زميني مجاز عبور كنند هم چنين از دويدن، پريدن و ورود ناگهاني به سواره رو خودداري كنند و مراقب حركت وسايل نقليه باشند.

وي مي افزايد: عابران پياده نبايد از حصار آزاد راه ها بگذرند؛ در بزرگ راه ها و خيابان ها هم از لا به لاي درختان و گل بوته هاي حاشيه و ميانه راه عبور نكنند.

به گفته وي عابران پياده بايد در تقاطع ها با روشن شدن چراغ سبز عابر حركت كنند و از موانع و خط كشي خطوط ويژه خيابان ها و ميدان ها نگذرند.

وي اظهار مي دارد: عابران پياده نبايد در بزرگ راه ها و خيابان هاي اصلي خارج از گذرگاه هاي تعيين شده عبور كنند.

وي ادامه مي دهد: هم چنين در سواره روي خيابان براي سوار شدن به وسيله نقليه، صحبت كردن يا خريد و فروش با سرنشينان وسايل نقليه توقف نكنند.

وي در مورد جريمه شدن عابران پياده در صورت تخطي مي گويد: اين امر به علت نبود فرهنگ پذيرش در ميان مردم اجرا نشده است.

وي تأكيد مي كند: عابران پياده نيز براي جلوگيري از تصادفات بايد به قوانين راهنمايي و رانندگي توجه كنند.

سرهنگ اسفندياري تصريح مي كند: 20 درصد تصادفات منجر به جرح مربوط به برخورد وسايل نقليه با عابر پياده است و از اين ميزان 40 درصد مربوط به برخورد موتورسيكلت و 60 درصد آن مربوط به برخورد خودرو با عابر پياده است.

وي ادامه مي دهد: براي جلوگيري از برخورد موتورسيكلت با عابر پياده و كاهش تصادفات، طرح هاي كنترل اجرا مي شود. هم چنين در مكان هاي پر تردد، سرعت گير نصب مي شود.

به گفته وي خط كشي عابر پياده و استفاده از موانع براي كاستن سرعت وسايل نقليه در كاهش تصادفات مؤثر است.

وي عنوان مي كند: نصب پل هاي هوايي و زير گذر يا روگذر در مناطق پر جمعيت در امنيت عابران پياده تأثير به سزايي دارد.

وي تأكيد مي كند: بايد آموزش هاي مربوط به تردد در خيابان ها به كودكان داده شود و والدين نظارت بيشتري به اين امر داشته باشند. هم چنين براي ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه تلاش شود.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن