تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست تجارت خارجي ايران بر گسترش روابط روز افزون با كشورهاي دوست استوار است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه اطلاع رسانی اقتصادی ایران: سياست تجارت خارجي ايران بر گسترش روابط روز افزون با كشورهاي دوست استوار است
وزير بازرگاني روز سه شنبه در حاشيه همايش توسعه همكاري هاي اقتصادي و تجاري جمهور اسلامي ايران و جمهوري تركيه در تهران به خبرنگاران گفت: سياست تجارت خارجي ايران بر گسترش روابط روز افزون با كشورهاي همسايه ، اسلامي ، منطقه ، دوست و در حال توسعه استوار است.


به گزارش خبرنگار شبكه اطلاع رساني بازرگاني ايران (شابا)، دكتر "سيد مسعود ميركاظمي" اظهار داشت: بحران مالي بوجود آمده در جهان مشكلاتي را براي كشورهايي كه متكي به اقتصاد غرب بودند ايجاد كرده است و كشورها به اين نتيجه رسيده اند كه هر چه ميزان وابستگيشان به غرب بيشتر باشد بحران شديدتري را تجربه خواهند كرد بنابراين براي كاهش فشار بحران و خروج از آن بايد روابط تجاري خود را با همسايگانشان افزايش دهند.
به گفته وي ، اگر جمهوري اسلامي ايران بتواند تجارت خود را در منطقه و با كشورهاي همسايه گسترش دهد مي تواند اقتصاد منطقه را بيش از گذشته حفظ كند چرا كه هنوز بحران بوجود آمده در جهان تداوم دارد و كشورها بايد براي كاهش فشارهاي ناشي از آن به همسايگان خود توجه كنند.
ميركاظمي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران براي كمك به كشورهاي منطقه در مواجهه با بحران مالي جهان ‌راهبردي را اتخاذ كرده است كه براساس آن توسعه روابط منطقه اي با كشورهاي همسايه ، مسلمان و دوست را دنبال مي كند.
وي با اشاره به ميزان حجم تبادلات تجاري ايران و تركيه اظهار داشت: هم اكنون تبادلات تجاري ايران و تركيه حدود 10 ميليارد دلار است كه 7.5 ميليارد دلار آن مربوط به فرآوده هاي نفتي است و مابقي به تجارت كالاها اختصاص دارد.
دكتر ميركاظمي با بيان اينكه اميدواريم تا پنج سال آينده حجم تبادلات تجاري به 20 ميليارد دلار افزايش يابد، اظهار داشت: مسوولان دو كشور با كاهش حجم مبادلات نفتي موافق هستند و در تلاشند مبادلات تجاري كالا ها را افزايش دهند.
وي گفت: بايد تجار دو كشور با توانمنديهاي همديگر بيش از پيش آشنا شوند ، چرا كه تاپيش از بحران تجار علاقه بيشتري به همكاري با غرب داشتند اما اكنون به افزايش همكاري هاي في مابين فكر مي كنند و براين اساس مي توانند روابط اقتصادي خود را افزايش دهند.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران در صدد است با كشورهاي دوست در قاره هاي مختلف جهان ارتباط تنگاتنگي برقرار كند و آنان از ظرفيت هاي تجاري ما با خبر شوند از اين رو اعزام هيات هاي تجاري متعددي به كشورهاي دوست در جهان را در برنامه هاي اصلي وزارت بازرگاني قرار داده ايم.

------------

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه اطلاع رسانی اقتصادی ایران]
[مشاهده در: www.shabanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن