تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816354362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جهاد دانشگاهي در گفت‌و‌گو با ايسنا: مجوز پذيرش دانشجو در 18 رشته دكتراي پژوهش‌محور را دريافت كرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس جهاد دانشگاهي در گفت‌و‌گو با ايسنا: مجوز پذيرش دانشجو در 18 رشته دكتراي پژوهش‌محور را دريافت كرده‌ايم


خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: استان‌ها

رئيس جهاد دانشگاهي گفت: با اعتمادي كه دستگاههاي علمي دولتي همچون وزارت علوم و وزارت بهداشت به جهاد دانشگاهي دارند، مجوز پذيرش دانشجو در 18 رشته دكتراي پژوهش‌محور به اين نهاد اعطاء شده است.

دكتر "محمدحسين يادگاري"، در جريان سفر به استان مركزي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مركزي، ديدار با استاندار مركزي و امام جمعه اراك را مثبت ارزيابي كرد و افزود: در اين ديدارها كه در راستاي رويكرد اين نهاد در خصوص افزايش هرچه بيشتر تعاملات با دستگاههاي اجرايي و مسئولان، به‌ويژه ائمه جمعه و استانداران سراسر كشور صورت گرفت، مطالب خوبي مطرح شد كه مي‌تواند زمينه ‌را براي ارتقاء سطح فعاليت جهاد دانشگاهي در استان فراهم كند.

وي استقبال مسئولان استانها از برقراري ارتباط با جهاد دانشگاهي را نتيجه اعتقاد آنها به حضور و فعاليت اين نهاد در نظام جمهوري اسلامي به عنوان يك نهاد انقلابي دانست و تصريح كرد: بر اساس اين اعتقاد است كه مسئولان استانها در راستاي ايجاد زمينه‌هاي لازم جهت كمك به مراكز استاني جهاد دانشگاهي اقدام مي‌كنند و ما نيز بايد بستر لازم را براي بهتر و بيشتر كردن ارتباطات فراهم كنيم و زمينه‌هاي ارتباطي و تعاملات با دستگاههاي اجرايي، نخبگان و فرهيختگان را افزايش دهيم.

يادگاري، برقراري ارتباط خوب را زمينه پذيرش هرچه بيشتر جهاد دانشگاهي توسط دستگاههاي اجرايي، نخبگان و فرهيختگان دانست و گفت: انقلابي بودن اين نهاد و پشتيباني‌هاي خوبي كه مقام معظم رهبري در ساليان گذشته تا امروز از جهاد دانشگاهي داشته‌اند، از علل اصلي پذيرش جهاد دانشگاهي در ميان مسئولان است.

يادگاري همچنين پيگيري اخبار ايسنا توسط دستگا‌ههاي اجرايي را، نشانگر تمايل آنان نسبت به فعاليت و همكاري با جهاد دانشگاهي و ارتقاي سطح فعاليت آن نسبت به گذشته دانست و گفت: اين رويكرد باعث مي‌شود كه كمكهاي خوب معنوي و مادي از طرف آنان به جهاد دانشگاهي تعلق بگيرد.

يادگاري در پاسخ به اين سئوال كه "با توجه به تغيير رياست جهاد دانشگاهي استان مركزي چه اولويتهايي در بخشهاي پژوهشي و فرهنگي اين مركز مي‌تواند مورد توجه قرار بگيرد؟" به خبرنگار ايسنا گفت: يك‌سري كارهاي پژوهشي كه توسط رييس قبلي جهاد دانشگاهي انجام شده و ناتمام مانده است و همچنين فعاليتهاي ديگري كه در جهاد دانشگاهي استان از جمله در خصوص ايجاد مركز خدمات تخصصي درمان ناباروري ناتمام مانده، توسط رياست جديد اين مركز پيگيري مي‌شود. همچنين طراحي و اجراي پروژه‌هاي پژوهشي جديد بايد بر اساس نياز استان با توجه به پيشنهادهاي آقايان استاندار و امام جمعه محترم توسط رييس جديد پيگيري و اقدام شود.

وي با اشاره به اولويتهاي پژوهشي پيشنهادي استاندار مركزي در حوزه كشاورزي، دام و صنايع كه مي‌تواند توسط جهاد دانشگاهي استان در دستور كار قرار بگيرد، گفت: سفارشي كه به رييس جهاد دانشگاهي استان مي‌كنم اين است كه با توجه به توانايي‌هاي مختلفي كه واحدهاي ما در سراسر كشور دارند، موضوعات مختلف استان و مشكلات موجود در حوزه‌هاي مورد بحث، با كمك ديگر مراكز جهاد دانشگاهي كشور كه در اين موضوع توانايي و كارآمدي دارند، رفع شود.

يادگاري به مشكلات صنعتي اراك اشاره كرد و با بيان اينكه جهاد دانشگاهي علم و صنعت مي‌تواند در راستاي رفع اين مشكلات وارد شود، گفت: جهاد دانشگاهي استان مركزي مي‌تواند زمينه ارتباط دستگاههاي اجرايي و صنايع استان را با ديگر مراكز توانمند علمي جهاد دانشگاهي همچون مراكز جهاد دانشگاهي در دانشگاههاي صنعتي شريف، خواجه نصير و علم و صنعت در بخش صنعت، جهاد دانشگاهي علوم پزشكي تهران در بخش مركز تحقيقات سرطان، پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري در مباحث هنر و پژوهشكده زلزله كرمان در بحث زلزله فراهم كند.

وي افزود: در مجموع، جهاد دانشگاهي استان مي‌تواند با توجه به نيازهاي استان، با ديگر مراكز اين نهاد در سراسر كشور ارتباط برقرار كرده، علاوه بر اينكه ارتباطي پربار و پربركت براي استان و مراكز جهاد دانشگاهي فراهم ‌شود، انشاالله جهاد دانشگاهي استان نيز بازوي كاري كارآمدي براي ديگر مراكز جهاد در كل كشور باشد.

رييس جهاد دانشگاهي در خصوص راه‌اندازي مركز تخصصي درمان ناباروري در استان مركزي، با تأكيد بر لزوم برنامه‌ريزي منسجم در راستاي راه‌اندازي مركز خدمات تخصصي درمان ناباروري در استان، افزود: به‌دليل تخصصي بودن اين كار و نيازهاي زيرساختي كه در اين حوزه وجود دارد و همچنين به دليل نياز به يك برنامه‌ريزي كلي در اين‌ خصوص، ما مايل نيستيم كه بدون برنامه و نقشه راه مشخص اين خدمات را گسترده كنيم.

وي همچنين بر لزوم حضور و نظارت پژوهشگاههاي "رويان" و "ابن‌سينا"ي جهاد دانشگاهي بر فعاليت اين مراكز تأكيد كرد و گفت: از مركز رويان و ابن‌سينا خواسته‌ايم كه در اين مورد با همكاري معاونت پژوهشي يك نقشه راه تهيه كنند و فرمولي ارايه دهند كه هر مركز استاني كه خواست مركز درمان ناباروري ايجاد كند، فرم مربوطه را پر كرده و در صورت دارا بودن فاكتورهاي مدنظر در اين فرمول و با توجه به تواناييهايي كه در استان هست، نسبت به راه‌اندازي مركز مورد نظر اقدام كنند و اگر تواناييهاي مدنظر براي راه‌اندازي كه در اين فرم لحاظ شده است در استاني وجود ندارد، در اين راستا اقدامي صورت نگيرد.

يادگاري با بيان اينكه كارشناسان پژوهشگاه رويان بازديدهاي لازم را جهت راه‌اندازي اين مركز تخصصي در استان مركزي انجام داده و توانايي موجود را تأييد كرده‌اند، افزود: با توجه به كمكهاي استان در زمينه فراهم كردن زيرساختهاي فيزيكي اين مركز، اميدواريم با كمك دفتر مركزي جهاد، به‌زودي شاهد شكل‌گيري مركز مذكور در استان مركزي نيز باشيم.

رييس جهاد دانشگاهي در خصوص رويكردها و برنامه‌هاي ايسنا در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، افزود: بر اساس مصوبه هيئت‌مديره ايسنا، خط مشي اين خبرگزاري با محوريت شعار «مشاركت حداكثري و اخلاق انتخاباتي» در خصوص انتخابات مجلس تعيين و به تمام مناطق خبري ايسنا در كشور نيز ابلاغ شده است.

وي گفت: نمايندگاني كه از طريق شوراي نگهبان تأييد مي‌شو‌ند، مي‌توانند در قالب ميزگرد، مصاحبه و مناظره از طرف ايسنا دعوت شوند اما، امكان مطرح شدن خط و خطوط سياسي توسط برخي كه در گذشته از خط قرمزهاي نظام رد شده‌اند، در اين خبرگزاري وجود ندارد.

يادگاري اظهار كرد: ايسنا بايد نهادي انقلابي و غيردولتي باشد. با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري در خصوص انتقال "خبرهاي خوب، مفيد و اميدبخش" به مردم، وظيفه ايسنا براي انتخابات، انتشار "اخبار خوب، مفيد و اميدبخش" با محوريت مشاركت حداكثري مردم و اخلاق انتخاباتي است.

وي افزود: هم‌اكنون برخي گروههاي جريان فتنه سعي دارند كه از طريق برخي نمايندگان خاص به حوزه انتخابات مجلس ورود پيدا كنند به همين دليل ايسنا مجاز به ورود به اين مسايل نيست اما، مسئولان نمايندگي‌هاي ايسنا مي‌توانند براي ايجاد زمينه ورود حداكثري مردم به انتخابات برنامه‌هايي با خط مشي ارايه شده طراحي و اجراء كنند.

يادگاري در خصوص چشم‌انداز جهاد دانشگاهي و جايگاه ترسيم شده براي دستيابي به اهداف گفت: ارتقاي كار جهاد دانشگاهي نسبت به گذشته در دستور كار ما قرار گرفته است و اين ارتقاء صورت نمي‌گيرد مگر با يك برنامه‌ريزي خاص با توجه به زيرساختها و حفظ آرمانهاي جهاد دانشگاهي كه حفظ هويت اسلامي و انقلابي در راستاي انجام فعاليتهاي فرهنگي و اقدامات ملي و بين‌المللي است.

وي افزود: اين رويكرد، اصلي است كه در سند چشم‌انداز بيست ساله براي جهاد دانشگاهي ديده شده و گذشتگان آن را ترسيم كرده‌اند و ما بايد با حفظ هويت اسلامي و انقلابي جهاد دانشگاهي، برنامه‌ريزيها را به شكلي تغيير دهيم كه در نهايت موجبات ارتقاي اين نهاد در قالب برنامه‌هاي بلندمدت فراهم شود.

يادگاري همچنين پيگيري جهت پذيرش دانشجويان دكتراي پژوهش‌محور را از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت جهاد دانشگاهي عنوان كرد و گفت: با اعتمادي كه دستگاههاي علمي دولتي همچون وزارت علوم و وزارت بهداشت به جهاد دانشگاهي دارند، مجوز پذيرش دانشجو در 18 رشته دكتراي پژوهش‌محور به اين نهاد اعطا شده است.

وي، ورود به حوزه استفاده دستگاههاي اجرايي از تواناييهاي جهاد دانشگاهي را، كه زمينه آن از طريق دولت فراهم شده، از ديگر برنامه‌هاي اين نهاد در حال حاضر عنوان كرد و گفت: حضور جهاد دانشگاهي در شوراي عالي اشتغال و كسب اعتبار فرهنگي توسط معاونان فرهنگي در استانها و ورود به برخي از كارگروههاي مشخص همچون كارگروه پژوهش و فناوري، از جمله اقداماتي است كه مي‌تواند زمينه را براي ارتقاي جهاد دانشگاهي فراهم كند و با حفظ هويت اين نهاد، هر چقدر تعاملات بيشتري با دستگاههاي اجرايي و علمي كشور پيدا كنيم، براي ارتقاي فعاليتهاي جهاد دانشگاهي مفيد خواهد بود.

يادگاري با بيان اين مطلب كه برقراري ارتباط مذكور هيچ‌گونه تناقضي با هويت جهاد دانشگاهي ندارد و ما مي‌توانيم با حفظ هويت خود به عنوان يك نهاد انقلابي، ارتباطات خود را با دستگاه‌هاي اجرايي افزايش داده، حسن استفاده را از بسترسازي دستگاههاي اجرايي ببريم، گفت: تمامي اين اقدامات در راستاي خدمت به نظام جمهوري اسلامي است چراكه اگر جهاد دانشگاهي ارتقا پيدا كند باعث افتخار نظام است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه جهاد دانشگاهي چقدر از كمكهاي دولتي برخوردار است؟ اظهار كرد: كمكهاي دستگاههاي اجرايي جهت پيشرفت فيزيكي و ساختارهاي ساختماني جهاد دانشگاهي از عوامل موثر در پيشرفت اين نهاد است و در بازديدهاي انجام شده از مراكز استاني جهاد دانشگاهي، همكاري استانداران و روساي دانشگاهها براي ارتقاي جهاد دانشگاهي بيشتر به چشم مي‌خورد.

يادگاري در خصوص سياست مسئولان ارشد جهاد دانشگاهي در خصوص تغيير روساي واحدهاي اين نهاد، با تأكيد دوباره بر فعاليت همه‌جانبه در مسير ارتقاي جهاد دانشگاهي، گفت: قصد و غرض ما دخالت دادن جريان سياسي خاصي به‌عنوان جرياني كه مانع پيشرفت جهاد و جلو رفتن آن شود نيست و تغييرات متفاوتي كه ايجاد شده، با هدف پيشرفت اين نهاد صورت گرفته است. برخي مسئولان واحدها كه در حال ادامه تحصيل بوده و هستند بايد براي ادامه تحصيل، پست مديريتي خود را تحويل مي‌دادند و برخي مسئولان جديد واحدها نيز براي اينكه ارتباط بهتري با مسئولان دستگاههاي اجرايي داشته باشند انتخاب شده‌اند. همچنين در برخي واحدها به خاطر اينكه فرد متخصص مشخصي از نظر رتبه علمي نسبت به مسئولان قبلي واحدها وجود داشت، نسبت به تغيير مدير واحد مذكور اقدام شد و در مجموع از 43 واحد استاني در سراسر كشور 23 رييس ابقا و 20 رييس جابه‌جا شده‌اند.

وي در رابطه با گلايه برخي واحدهاي استاني جهاد دانشگاهي در خصوص ميزان و نحوه توزيع اعتبارات، گفت: حقيقت اين است كه اعتبارات جهاد محدود است. در سال گذشته 780 ميليون تومان اعتبار فرهنگي در ميان مراكز استاني جهاد تقسيم شده است كه از اين ميزان 70 درصد تخصيص يافته است.

وي اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه فرهنگي را، 870 ميليون تومان براي سراسر كشور در سال جاري اعلام كرد و گفت: اعتباراتي كه ما بايد به دنبال جذب آن باشيم اعتبارات استاني است كه در حال حاضر برخي استانداران در استانها اعتباراتي را به معاونتهاي فرهنگي مراكز جهاد اختصاص داده‌اند.

يادگاري گفت: براساس گزارشي كه معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي ارايه داده است، اعتباراتي كه معاونان فرهنگي از استانها دريافت كرده‌اند به مراتب از اعتباراتي كه معاونت فرهنگي ظرف سه سال گذشته هزينه كرده، بيشتر بوده است.

وي افزود: در سه سال 87 تا 89 كل مبلغ اعتبار فرهنگي سراسر كشور 2 ميليارد تومان بوده است ولي اعتباري كه از خارج از جهاد توسط مراكز جذب شده بسيار بيشتر بوده و تا 8 ميليارد تومان هم رسيده است.

رييس جهاد دانشگاهي، با تأكيد بر اينكه ما بايد به سراغ اين منابع و منابعي كه زمينه جذب آنها با توجه به پروژه‌يابيها ايجاد مي‌شود برويم، خاطرنشان كرد: من پيشنهاد كرده‌ام همچنان‌كه براي كارهاي پژوهشي تلاش كرده، درصدي از سود كار پژوهشي را به افرادي كه در مجموعه پژوهشي كار مي‌كنند منتقل كنيم، با توجه به اعتبارات خوبي كه در بخش پژوهشي هست، بهتر است كه درصدي از كارهاي پژوهشي را نيز به بخش فرهنگي اختصاص دهيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن