تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804143314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرانسه شانسي براي قهرماني يورو 2012 ندارد پتــي: راي من مال رونالدو است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: فرانسه شانسي براي قهرماني يورو 2012 ندارد پتــي: راي من مال رونالدو است
اسطوره فوتبال فرانسه كه با شليكش تور دروازه حريف را در فينال جام جهاني 98 به لرزه درآورد با نگاهي به گذشته درخشانش خاطرات آن دوره را زنده مي‌كند. هافبك كليدي فرانسه در شبي كه طلايي‌پوشان برزيل با سه گل بي پاسخ در «استاد دو فرانس» به زانو در آمدند در آخرين دقايق وقت اضافي بازي گل سوم تيمش را به ثمر رساند تا براي اولين بار جام قهرماني مهمترين رويداد فوتبالي دنيا را نصيب كشورش كند. امانوئل پتي دو سال بعد در جام ملت‌هاي اروپا به افتخاري ديگر در قاره سبز دست يافت و جام يورو 2000 را بالاي سر برد. «مانو» در عرصه باشگاهي نيز با موناكو، آرسنال، بارسلونا و چلسي مدال‌هاي رنگارنگي را به گردن آويخت. امانوئل پس از آويختن كفش‌هايش در سال 2004 يكي از برجسته ترين كارشناسان تلويزيوني فرانسه شده است كه تجربيات خود را در اختيار علاقه مندان مي‌گذارد.او چندي پيش نظرات كارشناسانه خود را هنگام معرفي ليست نهايي نامزدهاي توپ طلاي 2011 فيفا ارائه داد و موافقت كرد تجزيه و تحليل خود را در اين زمينه در اختيار سايت فيفا قرار دهد. او نظر خود را در مورد سه كانديدا و دوره درخشان فوتبالي‌اش و تيم ملي فرانسه بيان كرد.

ژاوي، ليونل مسي و كريستيانو رونالدو سه نامزد دريافت توپ طلاي فيفا 2011 هستند، آيا با اين ليست سه نفره موافقيد؟
مغرضانه قضاوت كردن خيلي راحت است اما اين ليست مفهوم خاصي دارد. فوتبال اسپانيا در دوران اوجش به سر مي‌برد و اين فهرست دال بر اين واقعيت است.
آيا بازيكن مورد علاقه شما در بين اين سه نفر قرار دارد؟
همه آنها لايق كسب جايزه توپ طلا هستند. ژاوي به خوبي خط مياني را هدايت مي‌كند و همه كاره بارسا است. توپ را از عمق به جلو مي‌فرستد، حملات تيم را برنامه ريزي مي‌كند، گل مي‌زند و مي‌سازد و استعداد بي حد و حصري دارد. مسي؛ او جادو مي‌كند و فوق العاده است.مثل يك بازيكن پلي استيشن است.در مورد كريس رونالدو هم بايد بگويم كه راي من مال او است و خدا مي‌داند چقدر دو نامزد ديگر را دوست دارم. او در تيمي مانند رئال مادريد كه كار كردن در آنجا به مراتب سخت‌تر از بارسا است، آمار درخشاني دارد. علي‌رغم اينكه در ليگ برتر معركه بود ترديدي براي پيوستن به رئال به خود راه نداد. او وظايف خود را به نحو احسن انجام مي‌دهد و توانايي اش در مقايسه با مسي بيشتر است و در خط حمله يك سر و گردن بالاتر است. با اين حال در انتظار روزي هستم تا هر دوي آنها بتوانند از تمام توانايي‌شان در تيم ملي كشورشان استفاده كنند.
در طول دوران حرفه‌اي با تعدادي از برندگان توپ طلا در ارتباط بوده‌اي، كدام يك از آنها بيشتر تو را تحت تاثير قرار داد؟
ماركو فان باستن، ميشل پلاتيني و زين الدين زيدان را خيلي دوست دارم.اما از ديدگاه من براي اينكه استحقاق توپ طلا را داشته باشي بايد واجد چند شرط باشي از جمله شرايط اخلاقي خارج از زمين فوتبال كه خيلي هم اساسي است.
بازيكنان خط حمله راي بيشتري را نصيب خود مي‌كنند. آيا شما به‌عنوان بازيكني كه در دوران حرفه‌اي نقش دفاعي بيشتري داشتيد، اين را منصفانه مي‌دانيد؟
پائولو مالديني، ليليان تورام، فرانكو بارزي و مارسل دسايي مدافعان بزرگي بودند.آنها آنقدر خوب بودند كه توپ طلا را ببرند.شايد بايد يك توپ طلا براي هر پست اختصاص داده شود.
به‌عنوان يك هافبك دفاعي كه زياد به چشم نمي‌آيد بيشتر از چه چيزي لذت برديد؟
اهميت اين پست و عاري بودن از خود پسندي.هافبك دفاعي مركز ثقل همه خطوط است. گذر همه بازيكنان به او مي‌افتد و همه چيز به او ختم مي‌شود.اگر ميانه ميدان خوب كار نكند كل تيم تحت تاثير قرار مي‌گيرد.من شيفته بازيكناني مانند فرناندو ردوندو و فرانك رايكارد بودم هرچند با هم تفاوت‌هاي زيادي داشتند. باعث افتخارم است كه همراه آنها در زمين فوتبال حضور داشته ام. وقتي برابر آنها بازي مي‌كني فقط بايد عقب بكشي و تماشاي‌شان كني.
شما 6سال در انگليس بازي كرده و فقط يك سال را در اسپانيا سپري كرديد. چرا موفقيت شما در اسپانيا كمتر از جاهاي ديگر بود؟
در بدترين شرايط بارسا در 20 سال گذشته به اين تيم پيوستم. وقتي به آن موقع فكر مي‌كنم خنده‌ام مي‌گيرد اما در آن موقع اوضاع زياد خنده دار نبود. قصد طعنه زدن ندارم اما تيمي داشتيم كه به انتهاي عمر بازيگري خود نزديك مي‌شد. ريوالدو، پپ گوارديولا و برادران دي بوئر بازيكنان بسيار خوبي بودند اما مانند من در انتهاي راه قرار داشتند.
بارسا چندين بازيكن در ليست اوليه 23 نفره نامزدها براي توپ طلاي 2011 داشت و اكنون دو نامزد در ليست نهايي سه نفره دارد.آيا بارسا بهترين باشگاه دنيا است؟
بارسا تيمي است كه كماكان جام‌هاي مختلف را درو مي‌كند. فوتبال مدرن در حال حاضر در اين باشگاه خلاصه مي‌شود، فوتبال واقعي را بارسا بازي مي‌ كند. بارسا يكي از معدود تيم‌هايي است كه مانند برزيل 1970 مي‌تواند فوتبال را به بالاترين سطح ممكن برساند.
شما در تيم‌هاي موناكو، آرسنال، بارسلونا و چلسي بازي كرده‌ايد كدام باشگاه بيشترين تاثير را روي شما گذاشته و چرا؟
سال 1998 با آرسنال و تيم ملي فرانسه اوج دوران بازيگري من بود چرا كه 6عنوان را در يك سال استثنايي برديم.
به‌عنوان ملي پوش سابق فرانسه، عملكرد تيم كشورتان در مقدماتي يورو 2012 را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
نمي‌خواهم در دام عامه پسند وطن دوستي گرفتار شوم. فكر مي‌كنم در حال حاضر تيم لوران بلان نه از نظر روحي و نه از حيث توانايي فوتبالي، توانايي قرار گرفتن در ميان مدعيان را ندارد. بازيكنان طراز اولي در فرانسه بازي مي‌كنند اما آنها هم نتوانسته‌اند تمام استعداد و توان خود را در تيم ملي به نمايش بگذارند. براي ما بهتر است بتوانيم عنوان مدعي را از خود دور كنيم همان طور كه در پيروزي در بازي‌هاي دوستانه برابر انگليس و برزيل نشان داديم.
نظر شما در مورد هم تيمي سابقتان، لوران بلان چيست؟
او تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرد و موفق هم بوده؛ فرانسه مدتي طولاني است كه نباخته. از نظر بازي، بايد انتظار بيشتري داشته باشيم اما بلان اولين كسي است كه بايد در اين مورد نظر بدهد. بعد از جام جهاني 2010 و تصوير بدي كه از فرانسه به جاي مانده بر عهده گرفتن مسووليت تيم ملي مثل خودكشي بود. او از دو بابت بدشانسي آورده يكي اينكه بازيكنانش قابليت‌هاي فردي خود را در تيم ملي به نمايش نمي‌گذارند و دوم اينكه فوتبال هر روز دارد اتكاي بيشتري به افراد پيدا مي‌كند. با احتساب اين مشكلات، بيش از توانش براي تيم ملي مايه گذاشته.
آيا مي‌توانيد خود را مانند بلان در شغل مربيگري ببينيد؟
در حال حاضر اولويت‌هاي ديگري دارم.براي مربيگري در يك باشگاه يا تيم ملي بايد خود را 200 درصد وقف كارت كني. در حال حاضر تمايلي به چنين فداكاري در زندگي شخصي و ورزشي‌ام ندارم.

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن