تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812726245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوخو‌ 100 نفره روسي وارد ناوگان هوايي كشور مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سوخو‌ 100 نفره روسي وارد ناوگان هوايي كشور مي شود
تهران- وزير راه و شهرسازي از انجام مذاكره براي خريد هواپيماي 100 نفره سوخو با كشور روسيه خبر داد و گفت: ورود اين هواپيما به ناوگان هوايي كشور منوط به تاييد سازمان هواپيمايي كشوري است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "علي نيكزاد" روز چهارشنبه در حاشيه گردهمايي مديران ستادي و فرودگاهي شركت فرودگاه‌هاي كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخير خود به كشور روسيه اظهار كرد:در اين سفر درباره توسعه بندر اميرآباد،ترانزيت جاده اي، راه‌آهن انزلي ـ آستارا و خريد هواپيما از اين كشور مذاكره شد.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سازمان هواپيمايي مرجع رسيدگي و تاييد كننده هواپيما است ، گفت:هواپيماهايي كه براي خريد آن با طرف روسي مذاكره شد، سوخو 100 نفره و كوتاه‌برد است كه با موقعيت جغرافيايي و آب و هوايي جمهوري اسلامي ايران سازگاري دارد.

وي ادامه داد: در اين سفر آمادگي خود را براي خريد اين هواپيماها اعلام كرديم و گفتيم در صورت اعلام طرف روس بايد ابتدا چند فروند از اين هواپيماها را به ما بفروشند و پس از مدتي سفارش خريد بيشتر را به آنها ارائه مي‌دهيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه قيمت اين هواپيماها مناسب است،افزود: سازمان هواپيمايي كشور آن هواپيماها را براي مناطق جغرافيايي ايران تاييد مي‌كند، ضمن اينكه اين هواپيماي 100 نفره داراي قيمت مناسب و مصرف سوخت مطلوب است.

نيكزاد تصريح كرد :‌ ما به روس‌ها اعلام كرده‌ايم كه هر وقت قصد فروش سوخو‌ها را داشتند، كشور ايران حاضر به خريداري آنها است و اگر آنها به ما نفروختند ، ازجاي ديگر هواپيما به كشور وارد مي‌كنيم.

وزير راه و شهرسازي همچنين درباره تامين منابع مورد نياز براي خريد اين هواپيماها گفت: از محل صندوق توسعه ملي در جهت توسعه ناوگان هوايي كشور استفاده خواهد شد.

**افزايش بهاي بليت هواپيما در فاز دوم هدفمندي

وزيرراه و شهرسازي همچنين درباره اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها و اقدامات وزرارت راه و شهرسازي در اين باره گفت: پس از اجراي قانون هدفمندي به همان ميزان كه بر قيمت سوخت افزوده مي‌شود در باره قيمت بليت هواپيما هم تصميم گيري مي شود.

نيكزاد با اشاره به اينكه مرحله بعدي هدفمندسازي در آينده نزديك طبق نظر رييس‌جمهوري اجرا مي شود، افزود: با حضور يكي از معاونان وزارتخانه، مديران شركت‌هاي هواپيمايي اعم از دولتي و خصوصي و نمايندگان سازمان هواپيمايي جلساتي برگزار شده و گزينه‌هاي مختلف قيمت بنزين را بررسي مي‌كنند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه پس از افزايش قيمت بنزين، تأثير آن در قيمت بليت هواپيما اعمال خواهد شد، ادامه داد: به محض آغاز گام دوم هدفمندسازي يارانه‌ها به دستور رييس‌جمهوري و ابلاغ ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها، افزايش قيمت بليت هواپيما به دنبال افزايش قيمت اعمال مي شود.

* شركت هاي هواپيماي بايد هميشه هواپيماي جايگزين داشته باشند

وي همچنين گفت:شركت هاي هواپيمايي بايد داراي هواپيماي جايگزين باشد تا اگر مشكلي براي هواپيماي آماده سرويس‌ رخ داد، به سرعت هواپيماي جايگزين به كار گرفته شود.

نيكزاد تصريح كرد: مديران فرودگاه‌هاي كشور ملزم هستند در موعد مقرر كانترهاي خروج را ببندند و هواپيما روي باند پرواز قرار گيرد تا تأخيري در پروازها نداشته باشيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه شركت‌هاي هواپيمايي نبايد تحريم را بهانه كنند، افزود:درزمان حاضر در كشور هواپيما به اندازه كافي وجود دارد به طوري كه طي يك سال گذشته 26 فروند هواپيما وارد ناوگان هوايي كشور شده است.

نيكزاد با اشاره به اينكه از 54 فرودگاه‌هاي‌ كشور تنها 3 فرودگاه سودده است و مابقي از شركت فرودگاه‌ها و دولت يارانه دريافت مي‌كنند،گفت:بايد به سمت سرمايه‌گذاري و استفاده از توان بخش خصوصي و روش‌هاي مختلف از جمله مشاركت، فاينانس، BOT و منابع استانداري‌ها حركت كنيم .

وي ادامه داد: سالانه 321 ميليون نفر از طريق حمل و نقل عمومي جابجا مي‌شوند كه 247 ميليون نفر آن از طريق جاده اي و 27 ميليون نفر از طريق حمل و نقل هوايي جابه‌جا مي‌شوند .

اقتصام ** 2021 **1601

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30736927

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن