تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815721638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون جهاد كشاورزي مازندران:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون جهاد كشاورزي مازندران:
خبرگزاري فارس: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: در فصل زراعي جاري كمتر از 50 درصد زمين‌هاي كشاورزي در دشت به كشت گندم اختصاص يافت.


به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، يحيي ابطالي ظهر امروز در جلسه شوراي آرد و نان در استانداري مازندران اظهار داشت: به دليل شدت بارندگي در آبان‌ ماه كه فصل كشت گندم در دست بوده، كشت گندم در دشت با كاهش روبه‌رو بوده است.
وي با بيان اينكه بذري را كه براي كشت گندم اختصاص يافته بود و پيش‌بيني ما اين بود كه با كاهش 6 هزار تني بذر در فصل زراعي سال‌ جاري مواجه باشيم، ابراز داشت: با روندي كه در بارندگي‌ها ايجاد شد فقط 3 هزار و 300 تن بذر مصرف شد.
ابطالي با اشاره به اينكه در مناطق كوهستاني مازندران 70 تا 75 درصد كشت گندم انجام شده، تصريح كرد: در اين مناطق نيز به دليل گران بودن بذر براي كشاورزان از بذر خود مصرفي استفاده شده كه اين مسئله ممكن است بر كيفيت گندم توليدي اثرگذار باشد.
وي با اعلام اينكه در سال گذشته 25 درصد با افزايش خريد و تحويل گندم در استان مواجه بوديم، گفت: كيفت گندم توليدي در مازندران براساس بررسي‌هاي انجام شده بالا است.
مديركل تعزيرات حكومتي مازندران نيز در اين جلسه گفت: 801 مورد پرونده به تعزيرات حكومتي مازندران در 9 ماه گذشته وارد شد كه از اين تعداد 776 پرونده مختومه شد.
مهدي عباسي با اشاره به اينكه 272 مورد از اين پرونده‌ها مربوط به كم‌فروشي و تقلب بوده، تصريح كرد: 174 مورد عدم درج قيمت، 59 مورد گران‌فروشي و 283 مورد مربوط به عدم رعايت مقررات بهداشتي بوده است.
يكي از نمايندگان واحدهاي خبازي مازندران نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه ذائقه مردم به استفاده از نان سفيد گرايش پيدا كرده، گفت: اين در حالي است كه با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، واحدهاي نانوايي كه به طور ميانگين هشت كيسه آرد مصرف مي‌كردند مصرفي آنها به دو كيسه كاهش يافته است.
محمدحسين شريفي با بيان اينكه 4 هزار واحد نانوايي در شهرها و روستاهاي مازندران در كنار 500 واحد خبازي كه به آزادپز معروف بودند در استان فعاليت دارند، تصريح كرد: اين واحدها به دليل آزادسازي قيمت آرد بعد از هدفمندي يارانه‌ها متضرر شدند.
نوروزي يكي از متوليان امور نانوايي نيز گفت: ما به عنوان متولي امور نانواها نگران هستيم كه تعيين قيمت نان به صورت استاني و خريد آرد به صورت شهرستاني با كرايه حمل متفاوت در هر شهرستان مقرون به صرفه نيست.
وي با بيان اينكه قيمت آرد آزاد شده است اما قيمت نان در دست دولت است، ابراز داشت: بعضي از واحدهاي نانوايي نيز در شهرستان‌ها تعطيل شده است.
رئيس سازمان اقتصادي و دارايي مازندران نيز با بيان اينكه براساس ماده شش قانون هدفمندي يارانه‌ها بايد با تشكيل تعاوني‌هاي خبازي توليد نان باكيفيت را در استان شاهد باشيم، گفت: كيفيت نان در حال حاضر به زمان قبل از هدفمندي يارانه‌ها رسيده و شايد كمتر شده است.
محمود شعبانزاده در ادامه تصريح كرد: 142 ميليارد و 830 ميليون تومان يارانه از سوي دولت در آذر ماه سال‌ جاري به حساب مردم واريز شده است.
وي گفت: اين در حالي است كه يارانه اختصاص يافته بخش عمران حدود 30 ميليارد تومان بوده است.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي مازندران نيز گفت: گندم داخلي در كشور مشمول قانون استاندارد نيست.
جواد اعتماد با بيان اينكه گندم وارداتي از نظر مايكتوكسين و سموم مورد بررسي استاندارد قرار مي‌گيرد، ابراز داشت: بعد از ورود گندم به بندر، استاندارد با گواهي‌هايي كه از خارج براي واردات ارائه مي‌شود وارد عمل مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه نان مشمول قانون استاندارد اجباري نيست، تصريح كرد: آرد مشمول قانون استاندارد است و تمام كارخانه‌هاي آرد استان داراي پروانه استاندارد هستند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نيز در اين جلسه با بيان اينكه در استان مازندران 2 هزار 984 واحد بربري‌پز در مازندران فعال است، ابراز داشت: 620 واحد نانوايي به پخت نان لواش، 138 واحد سنگگ و پنج درصد نيز ساير واحدهاي نانوايي را شامل مي‌شود.
حسين اصغرزاده با اشاره به اينكه در مازندران به ازاي هر 760 نفر يك واحد نانوايي وجود دارد، اذعان داشت: اين در حالي است كه در كشور به ازاي هر يك هزار و 200 نفر يك واحد نانوايي فعاليت دارد.
وي درباره مقرون به صرفه نبودن كار در نانوايي‌ها نيز متذكر شد: يكي از علت‌ها تراكم بيش از حد واحدهاي نانوايي در استان متناسب با استاندارد جمعيتي است.
انتهاي پيام/ن۱۰

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن