تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805325692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلچهره تصويري حقيقي از مردم افغان را نشان مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "گلچهره" تصويري حقيقي از مردم افغان را نشان مي دهد
تهران - "لادن مستوفي" بازيگر فيلم سينمايي "گلچهره" با بيان آنكه تاكنون تصوير درستي از ملت افغان در سينما نشان داده نشده، تاكيد كرد كه فيلم سينمايي "گلچهره" تلاش مي كند مردم افغانستان را با چهره اي متفاوت و حقيقي به مخاطبان نشان دهد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، نشست نقد وبررسي فيلم "گلچهره" به نويسندگي و كارگرداني وحيد موساييان شب گذشته(سه شنبه) در فرهنگسراي فردوس با حضور لادن مستوفي و حسين محب اهري(بازيگران)، هومن بهمنش(فيلمبردار)، مسعود ميمي(دستيار اول كارگردان و برنامه ريز)، خسرو سينايي(مهمان ويژه) و محمدرضا لطفي(مجري و منتقد) برگزار شد.

لادن مستوفي در اين نشست گفت: سينما از وجه تجاري، بايد سرگرم كننده باشد و همه فيلمسازان بايد تلاش مي كنند روايت خود را در قالب داستان هاي متفاوت بيان كنند.

وي افزود: كساني كه در اين شرايط سخت فيلمسازي فيلم مي سازند احتياج به توجه و تبليغات بيشتري دارند.

مستوفي يادآور شد: حضور در فيلم سينمايي "گلچهره" براي من دغدغه بود و همواره تلاش كرده ام فيلم هاي خود را با تمام وجود انتخاب كنم.

به گفته مستوفي، يك بازيگر به تنهايي در هيچ فيلمي نمي تواند معجزه كند؛ بسياري از بازيگرها كه برچسب تجاري خورده اند بعضي فيلم هايشان نمي فروشد و اين روند موجب شده آثار سينمايي كشور در سال هاي اخير بي شباهت به هم نباشد.

اين بازيگر سينما افزود: تصوير واقعي زن افغان متفاوت از آن چيزي است كه متاسفانه بصورت كليشه از ملت افغان در ذهن داريم و شايد آن نگاهي كه بايد به ملت افغان داشته باشيم در بيشتر موارد تصوير كارگران افغان است.

وي درباره لهجه افغان خود گفت: براي اين فيلم مربي افغان داشتيم و با لهجه كابلي صحبت مي كرديم كه در واقع فارسي دري است و براي نزديك شدن به گويش واقعي روي تك تك كلمه ها كار مي كرديم.

مسعود ميمي دستيار اول كارگردان نيز در اين نشست خبري گفت: فيلمبرداري فيلم "گلچهره" را در ايران و در منطقه بيرجند انجام داديم، زيرا شرايط مساعدي در افغانستان به لحاظ امنيتي براي توليد اين اثر سينمايي فراهم نبود.

خسرو سينايي از كارگردانان سينماي ايران نيز گفت: فيلم "گلچهره" را خيلي دوست داشتم و اميدوارم آن چيزي كه به عنوان سينماي مستقل وجود دارد، تداوم يابد.

وي ادامه داد: آرزو مي كنم كه فيلم و يا فيلم هايي مانند "گلچهره" كه به معني اخص كلمه نجيب، سالم و خوب هستند در چرخه نمايش به سرمايه خود برسند.

اين كارگردان سينما با بيان آنكه سينماي ايران پيشرفت هاي زيادي كرده، افزود: اين فقط يك ادعا نيست، اگر دقت كنيد مي بينيد كه در فضاي پيش از انقلاب تعداد كمي فيلم جدي و فرهنگي سر و شكل دار ساخته شد، در صورتيكه اكنون نسبت به گذشته واقعا فيلم هاي خوب كم نيستند.

هومن بهمنش فيلمبردار "گلچهره" نيز گفت: فيلمبردار نبايد صاحب سبك از خود باشد و بايد اجرا كننده ذهن كارگردان باشد.

وي يادآور شد: يك فيلمبردار بايد همه سبك ها را تجربه كند و معتقدم يك فيلم تجاري هم مي تواند خوب باشد اما به هر حال آثار سينمايي تابع شرايط جامعه هستند.

حسين محب اهري از ديگر بازيگران فيلم "گلچهره" نيز در اين نشست گفت: از شنيدن كلمه فرهنگ و فرهنگي خسته شده ام. فيلم فرهنگي، باشگاه ورزشي فرهنگي، جشنواره فرهنگي هنري؛ چنين اصطلاحاتي را زياد مي شنويم و معقتدم اين اصطلاحات در عمل شوخي بيش نيست.

وي يادآور شد: بايد بپذيريم كه هيچكس بدنبال ساخت فيلم مبتذل نيست و اين فيلم حاصل يك تلاش گروهي بود كه جزء به جزء تلاش كردند تا حاصل كار موجب رضايت مندي مخاطبان شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30736382

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن