تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812760547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي‏احمدي: بخاطر كمبود بودجه ذليل شدم


واضح آرشیو وب فارسی:الف: علي‏احمدي: بخاطر كمبود بودجه ذليل شدم
وزير آموزش وپرورش در سخنان مهمي با تشريح واقعيت ها و مشكلات پيچيده اين بخش ، ضمن تاكيد بر اينكه حقايق را فداي مصلحت خود نخواهد كرد ، گفت: من براي اين كسري بودجه آموزش و پرورش چند بار بغض كرده ام و ذليل شده ام .

به گزارش خبرنگار مهر،عليرضاعلي احمدي درجلسه مشترك مسئولان وزارت آموزش و پرورش با فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي كه شب گذشته در باشگاه فرهنگيان برگزار شد با اشاره به بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 1388، كسريهاي اين وزارتخانه و اعتمادسازي در اين زمينه بين نمايندگان مجلس و دولت گفت: حل مسائل مربوط به نظام تعليم و تربيت در كشور كه آموزش و پرورش نيز يكي از زيرمجموعه هاي آن است نياز به عزم ملي دارد و اين امر محقق نمي شود مگر اينكه ديدگاههاي هم راستايي در اين باره وجود داشته باشد.

وي به سخنان يكي از نمايندگان مجلس مبني براينكه در فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي 42 معلم حضور دارند اشاره كرد وگفت: اگر اين اين افراد ديدگاههايشان هم راستا باهم باشد و با دولت همخواني داشته باشد مي توان راه حل مشتركي براي حل مسائل آموزش و پرورش پيدا كرد در حالي كه هم اكنون اين انسجام فكري وجود ندارد.

وزير آموزش و پرورش با انتقاد از اينكه حتي ديدگاه هاي مسئولان كشور درباره سرمايه گذاري در آموزش و پرورش هم يكي نيست گفت: ايران كشوري است كه تاكنون دولتي اداره شده و حالا هم كه وارد دوران گذر از نظام مديريتي دولتي به نظام مديريتي دولت مردمي شده است آموزش و پرورش از آن فاصله دارد. در اين باره ديدگاهها سنتي اداره مدارس به شيوه دولتي تا غيردولتي وجود دارد كه بسيار از هم متفاوت است كه اين ديدگاه ها به نوبه خود تبعات متفاوتي هم خواهد داشت.

علي احمدي تاكيد كرد: ما نياز داريم كه در اين زمينه ديدگاههاي مشتركي داشته باشيم و چون هم اكنون اين ديدگاه وجود ندارد نمي توانيم عزم ملي داشته باشيم و بسياري از مصوبات را پياده سازي كنيم.

تعطيلي مدارس غيردولتي به علت هزينه هاي سنگين

وي در ادامه خواهان همكاري مجلس براي رشد مدارس غيردولتي شد و تصريح كرد: در آموزش و پرورش حتي فرهنگ رشد مدارس غيردولتي وجود ندارد و بنده نيز يك تنه نمي توانم در اين زمينه كاري انجام دهم .

وزير آموزش و پرورش با اشاره به وجود صندليهاي خالي در مدارس غيردولتي گفت: من باور ندارم كه 7 درصد از مدارس ما غيردولتي هستند. حتي بسياري از اين مدارس هم صندلي خالي دارند و خرده خرده به علت هزينه هاي سنگين و... رو به تعطيلي هستند.

عده اي معتقدند كه آموزش و پرورش را با بدهي بايد جلو برد

علي احمدي با انتقاد دوباره از وجود ديدگاههاي متفاوت درباره كسري بودجه اظهار داشت: عده اي مي گويند كه بگذاريد آموزش و پرورش بدهي داشته باشد و به همين روش اداره شود تا در طول سال اين مشكل حل شود در حالي كه من مي خواهم در اين باره ديدگاه هاي قانوني و آنچه را كه بر مصلحت نظام است پياده كنم.

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: بايد اين ديدگاه هاي متفاوت وحدت پيدا كنند تا مشكلات كسري بودجه حل شود.

ضعف شديد سيستم آموزش و پرورش در ارائه آمار و ارقام

وي درباره اعتمادسازي آموزش و پرورش دربحث اعداد و ارقام بودجه اين وزارتخانه گفت: اعتماد سازي به آمار و ارقام دقيق نياز دارد كه بضاعت سيستم آموزش و پرورش در اين حوزه آمار و اطلاعات محدود است و آماري كه وجود دارد با مشكلات اساسي روبرو است.

وزير آموزش و پرورش مثالي را در اين زمينه آورد و گفت: وقتي قصد درجه بندي مدارس را داريم و تعداد دانش آموزان يك مدرسه را مي خواهيم اشتباه گزارش مي دهند تا بتوانند نيروي بيشتري را براي تسهيل امور مدرسه خود جذب كنند يا ابتداي مهر يك آماري گزارش مي دهند و در زمان امتحانات طور ديگري تعداد دانش آموزان خود را عنوان مي كنند.

عدم به روز رساني سيستم بكفاي آموزش و پرورش طي 15 سال گذشته

علي احمدي با اعلام اينكه سيستم بكفاي آموزش و پرورش از سال 72 تاكنون به روز نشده و اين سيستم با مشكلات متعددي روبرو است افزود: چون اين سيستم طي ساليان گذشته به روز نشده حتي آمار دقيقي از مدارس نداريم و آيا شما باور مي كنيد كه من آمار دقيقي از تعداد مدارس و دانش آموزان نداشته باشم. اينها واقعيتهاي تلخي است كه در آموزش و پرورش وجود دارد.

وي مشكل آمار و ارقام را مختص به آموزش و پرورش ندانست و گفت: حتي وقتي كه مي خواستيم سرانه دانشجويي را برآورد كنيم هم اين مشكل وجود داشت و ما را با دردسرهايي مواجه كرد.

وزير آموزش و پرورش به آمار نامعلوم تعداد بي سوادان در كشور اشاره كرد و گفت: با اينكه مركز آمار بايد تعداد بي سوادان را طي سرشماري به آموزش و پرورش اعلام كند اما هيچگاه به اين تعهد خود عمل نكرده و ما حتي آمار واقعي در اين زمينه نداريم.

علي احمدي ادامه داد: به طور مثال همكاران ما امروز از خراسان شمالي آماري را از تعداد بي سوادان جمع آوري كرده اند كه با آمارهاي موجود متفاوت است.

وزير آموزش و پرورش درباره صراحت بيان خود درباره واقعيت هاي موجود در آموزش و پرورش گفت: يكي مثل من اين حقايق را عنوان مي كند و يكي ديگر با عنوان مصلحت نظام سكوت مي كند.

حتي 10 فرهنگي هم راضي به دريافت سهام به جاي پاداش نيستند

به گزارش خبرنگار مهر، علي احمدي درباره كسري بودجه و ديدگاه هاي متفاوت در اين موضوع توضيح داد و گفت: كميسيون ديون به ما اعلام مي كند كه اقلام مورد نياز در مدارس را اگر بودجه داريم خريداري كنيم در غير اين از اين امر اجتناب كنيم؛ اما واقعيت اين است كه مدارس ما بايد اداره شوند و مدير مدرسه ما با دلسوزي اين كار را انجام مي دهد ولي وقتي كه همان ميزان بودجه را كه مي خواهند اين كميسيون از پرداخت آن امتناع مي كنند.

وي در ادامه به پاداش فرهنگيان اشاره كرد و گفت: معلمان وقتي مي بينند كه به كاركنان بعضي از دستگاههاي ديگر اندازه دو ماه از حقوقشان پاداش تعلق مي گيرد ولي آموزش و پرورش حتي 80 هزار تومان نيز به عنوان پاداش به آنها نمي دهند آنها احساس مي كنند كه حقشان از بين رفته است.

علي احمدي ادامه داد: همچنين شما در قانون پيش بيني كرده ايد كه اگر دولت بودجه ندارد از طريق سهام پاداشهاي پايان خدمت را پرداخت كنيم ولي از بازنشستگان سال 86 تاكنون حتي 10 فرهنگي هم پيدا نشده كه راضي به دريافت سهام باشد و من مجبورم كه سهام ها را با توجه به بحران اقتصادي جهان بفروشم و آيا من بايد اين كار را انجام دهم.

وي با انتقاد از اينكه براي پاداش پايان خدمت فرهنگيان حتي يك ريال هم در بودجه پيش بيني نشده است گفت : در ابتدا كه بازنشستگي پيش از موعد مطرح شد همه آن را تاييد و از اجراي آن استقبال كردند ولي حالا كه بودجه براي پرداخت پاداشها نداريم مي گويند بازنشسته پيش از موعد نگيريد.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: عده اي هم مي گويند حالا از اين ماجرا درس گرفتيد براي سال آينده بازنشسته نگيريد و من بايد كدام يك از اين سخنان را گوش دهم.

در اجراي تعهدات خودم نمي دانم چه كار كنم

علي احمدي در ادامه اين نشست با برشمردن تعهدات قانوني خود گفت: تعهدات قانوني زيادي وجود دارد كه زمان سررسيد آنها رسيده است و براي بنده مقاديرتا تعهد در قانون وجود دارد كه بايد به آن عمل كنم كه تعيين تكليف نيروهاي حق التدريس هم يكي از آنها است و من مانده ام كه با اين وضعيت بايد چگونه به آنها عمل كنم.

وي افزود: من چگونه قانون حذف كنكور را اجرا كنم و يا سهم آموزشهاي فني و حرفه اي را به 45 درصد برسانم وقتي كه 95 درصد از بودجه آموزش و پرورش پرسنلي است من بايد چه مصوبه اي را اجرا كنم وقتي بودجه اي وجود ندارد در نتيجه اين مصوبات باقي بماند و شما نمايندگان به عنوان اعضاي يك دستگاه نظارتي اين موارد را از من مطالبه كرده و بعد هم مي خواهيد كه من را استيضاح كنيد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه راه حل هايي را براي كاهش كسري بودجه در اين وزارتخانه عنوان كرد و اظهار داشت: يكي از راه حل هاي اين موضوع كاهش نيازها است كه ما به دنبال آن دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني را اجرا كرديم كه شما نيز بابت آن از ما سوال كرديد و بازجويي به عمل آورديد.

علي احمدي واگذاري امور به دستگاه هاي ديگر را يكي از راه حل هاي جلوگيري از كسري بودجه آموزش و پرورش ذكر كرد و گفت: هيچ دستگاهي براي قبول اين مسئوليت ها وجود ندارد.

وي انتقاد كرد: چه ربطي به آموزش و پرورش دارد كه مدارس شبانه روزي را توسعه دهد در حالي كه اين وظيفه شهرداريها و وزارت مسكن و شهرسازي و... است كه مدرسه بسازند. آموزش و پرورش بايد مدرسه آماده در اختيار بگيرد و فعاليتهاي آموزشي اش را انجام دهد.

در واگذاري امور آموزش و پرورش به مردم سوالات اساسي وجود دارد

علي احمدي با بيان اينكه در واگذاري امور به مردم سوالات اساسي وجود دارد گفت: من هفته گذشته قبل از خطبه هاي نماز جمعه سخنراني داشتم كه خيلي كوتاه به اين موضوع اشاره كردم ولي هنوز ازپشت تريبون پايين نيامده بودم گفتند كه مي خواهي آموزش و پرورش را خصوصي كني و حتي يك نفر از مسئولان مهم و ارشد عنوان كرده بود كه مي خواهم بيايم جلوي وزارتخانه خودم را با نفت آتش بزنم كه تو گفته اي مي خواهي آموزش و پرورش را خصوصي كني!

وزير آموزش و پرورش در ادامه خواهان تفسير اصل سي ام قانون اساسي شد.

به خاطر بودجه آ موزش و پرورش ذ ليل شدم و بغض كردم

علي احمدي در ادامه به سخنان يكي از نمايندگان مجلس مبني براينكه بايد مواظب بود رقم پيشنهادي بودجه از اين هم كه هست پايين تر نيايد گفت: من براي اين كسري بودجه آموزش و پرورش چند بار بغض كرده ام و ذليل شده ام و استيصال من را به اين روز انداخت.

وي ادامه داد: ما را بين طرح و لايحه مثل توپ فوتبال بين مجلس و دولت پاس كاري كرديد و بالاخره يك سوم آن از طريق لايحه آمد حالا مي گوييد بايد مواظب بود.

دولتيها به سخنان من در هيئت دولت اعتراض مي كنند

وزير آموزش و پرورش به تعداد آراي خود در دولت اشاره كرد و با انتقاد از آن گفت: نصف كارمندان دولت در آموزش و پرورش فعاليت مي كنند و فقط يك راي به وزير آموزش و پرورش داده اند. وقتي كه مي خواهم سخن بگويم همه سر تكان مي دهند و مي گويند ما كار داريم و تو باز مي خواهي بحث كسري بودجه را مطرح كني.

بودجه افزايش يافت ولي كافي نيست

علي احمدي با بيان اينكه بودجه آموزش و پرورش در سال 1388 افزايش يافته گفت: اين بودجه هم براي آموزش و پرورش كافي نيست.

وي در پاسخ به عده اي از اعضاي فراكسيون فرهنگيان كه عنوان مي كردند كه " بايد براي بودجه آموزش و پرورش زودتر اقدام مي كرديد و حالا كه لايحه بودجه در حال تقديم به مجلس است نمي توان كاري كرد" گفت: هر كاري را كه آن موقع مي خواستيد بكنيد الان انجام بدهيد چرا كه بودجه كاملا روشن و واضح است و ما بيشترين مشكلاتمان در بخش استاني است و در ستاد مشكلي نداريم.

وي بودجه سال 1388 را شامل عملكرد سال 87 به علاوه يك درصد تورم و قسمت ديگر را هم مربوط به ديون گذشته عنوان كرد.

به گزارش مهر ، وزير آموزش و پرورش همچنين درباره بودجه عمراني ملي و استاني آموزش و پرورش نيز گفت: ما در آموزش و پرورش متوسط بودجه اي را كه شما در فعاليت هاي عمراني به دستگاههاي ديگر اختصاص مي دهيد را مي خواهيم و بيشتر از آن را مطالبه نمي كنيم.

علي احمدي با بيان اينكه بودجه عمراني در دوقسمت با توجه به در آمدهاي حاصل از نفت و غيره پيش بيني شده است گفت: در اين قسمت هم اگر نفت گران شد و در آمدي حاصل شد مي خواهيم كه آموزش و پرورش بي بهره نماند.
قانون خدمات كشوري اجرا مي شود

وزير آموزش و پرورش در پايان اين نشست 4 ساعته نيز در پاسخ به نمايندگان فراكسيون فرهنگيان مجلس كه بر اجرا شدن قانون خدمات كشوري تاكيد مي كردند گفت: تا آنجا كه من خبر دارم دولت نيز قصد اجراي اين قانون را دارد ولي اين مصوبه نيز رديف جداگانه بودجه را مي طلبد.

علي احمدي همچنين خواستار در نظر گرفتن سهم آموزش و پرورش در صورت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها شد.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن