تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816376647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست تخصصي پنجمين روز جشنواره تئاتر فجر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نشست تخصصي پنجمين روز جشنواره تئاتر فجر برگزار شد
در پنجمين روز نشست هاي پژوهشي جشنواره تئاتر فجر از نظرات اساتيد و هنرمندان كشورهاي اروپايي و ايالت متحده امريكا مانند چولي، ليندا هردتس، و ديويد سارن و غيره براي تحليل تئاتر كشورشان استفاده شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در پنجمين روز نشست هاي تخصصي تحليل تئاتر كه با حضور اساتيد بخش بين الملل و محمد اطبايي مدير بخش بين الملل جشنواره تئاتر فجر و حسين مسافر آستانه دبير اين جشنواره برگزار شد و هنرمندان در ابتداي اين نشست فريندخت زاهدي مدرس تئاتر دانشگاه تهران كه به عنوان مجري در اين نشست حضور داشت از هنرمندان كشورهاي مختلف دعوت كرد از چگونگي فعاليت هاي تئاتري و هنري در كشورشان توضيح دهند.

مارين پات تئاتر را هنري عمومي دانست و بيان كرد: اعتقاد دارم تئاتر بايد به عنوان ثروت ملي سهم همه ي اعضاي جامعه باشد و كسي كه بايد از اين ثروت عمومي حمايت كند به يقين شخصي جزء دولت نيست و پيشبرد هنر تئاتر نياز به حمايت دولت دارد و بايد اين حمايت ها از قبل برنامه ريزي بشود كه مستلزم زماني طولاني است.

وي در ادامه تاكيد كرد: براي يك تئاتر نيازمند يك ساختمان تئاتري هستيم البته نه به معناي فيزيكي ساختمان بلكه به صورت زير بنايي بايد ايجاد شود و امكانات را در حد اختيار در دسترس افراد اين حرفه قرار بدهد.

زاهدي در ادامه عنوان كرد: البته در ايران مركز تئاتري داريم و تئاتر حتي در شهرستان هاي ما هم مشكل دارد اما بايد به گونه اي سازماندهي شود كه تئاتر شهرستان ها نيز از جانب دولت به طور مستقيم حمايت شود كه اين امر در ايران از جانب مركز هنرهاي نمايشي صورت مي گيرد و به نسبت جمعيت و نوع فعاليت كارهاي شهرستاني نيز بودجه تعلق مي گيرد.

وي ادامه داد: البته مشكل ما در مقوله تئاتردر ايران اين است كه همه كساني كه كار تئاتر انجام مي دهند خواستار كار در تهران هستند در حالي كه در شهرستان ها با توجه به فرهنگ و قوميت هاي متفاوت مي توان كارهاي زيباتري را كه مواد اوليه خود را از فرهنگ ايراني و اصيل بومي مي گيرند تامين كرد.

در ادامه اين نشست دومين گروه حاضر كه متشكل از مديران و كارگردانان كشورهاي مختلف براي تحليل حاضر شدند و در پاسخ به سوال زاهدي مبني بر اينكه در كشورهاي اروپايي و امريكايي چگونه كمپاني هاي تئاتر توسط خود افراد شكل مي گيرد و چگونه و با اتخاذ چه روش هاي در اين راه ادامه ميسر داده و حتي افراد جديد نيز به اين عرصه راه مي يابند.

ليندا هارتست از ايالت متحده امريكا با بيان اينكه اميدواريم با آمادن رئيس جمهور جديد امريكا روابط و مسائل بين اين دو كشور تغيير كند بيان كرد: سيستم ايالت متحده سيستم تجاري خارج از نيويورك است و تئاتر ما در اين سال ها بسيار بزرگ شده و به آمار هفت ميليون در سال رسيده است و دليل رشد تئاتر رشد و جذابيت اين هنر بين مردم است كه سبب شده مردم در اين زمينه به تحصيل نيز بپردازند و حدود هفتاد درصد هزينه تئاتر از فروش بليت سي درصد باقي مانده آن توسط كمك مردم تامين مي شود و يا از راه اسپانسرها تامين مي شود.

هارتست در ادامه افزود: اين امر كمك مي كند كه مردم بپذيرند هنر بخشي از زندگي روزمره آنها است.

در ادامه اين نشست ديويد سارن بيان كرد، با تعدادي از دوستان هم فكرم اقدام به برپايي كمپاني تئاتري كرديم و تصميم گرفتيم با كار براي كودكان و نوجوانان و تهيه ابزاري دنيا را تغيير بدهيم و اين امر جزء اهداف اساسي كمپاني ماست و اين سازمان به صورت غير انتفاعي وابسته به اجتماع محلي است و از اين راه حدود سي و يك سال است كه اجتماع بزرگ تئاتري خود را پيش مي بريم و 50 درصد بودجه را از راه سازمان هاي دولتي و يا شخص دولت و پنجاه درصد باقي مانده را از طريق فروش بليت تامين مي كنيم و معتقديم كه هنر تئاتر سبب بهداشت رواني شهرمان مي شود.

ليزابت شات از اتريش هم اظهار داشت: در كشور ما كارگاه هاي تخصصي و آموزشي براي نوجوانان و جوانان برگزار مي شود و از اين طريق گاهي نيز با هنرمندان بين المللي در كشورهاي مختلف ملاقات مي كنيم.

ساندا رومي يكي از داوران بخش بين الملل زوريخ بيان كرد: تئاتر ما نيز همانند تهران از سي سال پيش پايه گذاري شده و در برابر تئاتر دولتي قرار دارد و به نظر من تئاتر دولتي به طرف سرمايه داري پيش مي رود و تئاتر ما در تقابل با آن شكل گرفت و بودجه تامين كننده كار ما بخشي توسط ماليات از شهروندان و بخش ديگر آن توسط يك روزنامه تامين مي شود و به مشاركت و تقابل فرهنگي كشورهاي مختلف علاقه دارم.

در ادامه اين نشست سارا بدن از كشور هلند بيان كرد: بر خلاف تصورات اغلب كشورها از بودجه تئاتر كشور هلند تنها پانزده درصد بودجه آثار نمايشي از طرف دولت تامين مي شود و 85 درصد بودجه توسط دولت هاي محلي و اسپانسرها تامين مي شود.

ساسيكا جانسو مدير يكي از كمپاني هاي تئاتر هلند نيز اظهار داشت: من در زمينه تئاتر كودكان فعاليت دارم و در كشور ما با استفاده از حركات موزون، موسيقي، و عروسك كارهاي كودكان اجرا مي شود و 85 درصد بودجه توسط دولت در برنامه هاي چهار ساله تامين مي شود و من خواستار تشكيل يك مثلث تئاتري بين كشورهاي ايران و هلند و ايالت متحده امريكا هستم.

لامپ از كشور هلند نيز تئاتر را يك نوع تشكل هنري دانست و افزود: بخش عمده بودجه ما توسط شركت ها و ما بقي آن توسط بودجه ايالت ها تامين مي شود و پيتر كايپ از كمپاني شكسپير گلوپ اظهار كرد كه، از دولت خود هيچ گونه بودجه اي دريافت نمي كند و از اين امر احساس رضايت كرد.

وي ادامه داد: البته دو كمپاني ديگر هم توسط بودجه دولت تامين و اداره مي شود و كمپاني ما بيشتر روي آثار شكسپير كار مي كند در سالن هاي هشتصد نفري ما هشتصد نفر نشسته و هفتصد نفر ايستاده به تماشاي نمايش هاي ما مي نشيند آن هم به اين دليل كه برنامه آموزشي ما براي 25 سال آينده برنامه ريزي شده است./ز

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن