تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارائه‌ لايحه‌ بودجه سال ‌‌٨٨ به مجلس/‌٣/ رييس‌جمهور: نبايد انتظار افزايش قيمت نفت را داشت برخي سعي دارند فضاي ترس از اجراي هدفمندكردن يارانه‌ها را تحميل كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ارائه‌ لايحه‌ بودجه سال ‌‌٨٨ به مجلس/‌٣/ رييس‌جمهور: نبايد انتظار افزايش قيمت نفت را داشت برخي سعي دارند فضاي ترس از اجراي هدفمندكردن يارانه‌ها را تحميل كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

.... دكتر احمدي‌نژاد در ادامه تشريح لايحه بودجه ‌٨٨ در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت پيش‌بيني كرده اگر تغييري در بازار نفت رخ دهد، مازاد درآمد در فعاليت‌هاي عمراني و براي تسريع در اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي نيمه‌تمام و جديد در فصل‌هاي حمل و نقل، آب ، بهداشت و نفت پيش‌بيني شود.

به گزارش ايسنا وي افزود: در بخش اولويت‌هاي اعتباري ما موظف هستيم طبق قانون، قانون مديريت خدمات كشوري را اجرا كنيم؛ چنان‌كه از نيمه دوم امسال براي بازنشستگان اجراي اين قانون را آغاز كرديم و در سال آينده اجراي اين قانون براي آن‌ها ادامه پيدا مي‌كند، هم‌چنين تلاش مي‌كنيم بخش مهمي از قانون را براي ساير كاركنان و شاغلان دولتي نيز اجرا كنيم.

وي ادامه داد: بدون لحاظ هزينه‌هاي قانون خدمات كشوري اعتبارات هزينه‌اي در بودجه به ‌٤٩ هزار ميليارد تومان محدود شده؛ يعني رشد حدود ‌٨ / ‌٥ درصدي كه ‌٩ هزار ميليارد تومان آن براي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري است كه ‌٤ هزار تاي آن براي اجراي اين قانون در ارتباط با بازنشستگان و ‌٥ هزار تاي آن براي شاغلان و ساير كاركنان دولتي است.

رييس‌جمهور گفت: علي‌رغم اين كه در بودجه سال جاري تلاش شده رشد هزينه‌هاي جاري محدود باشد، تلاش كرده‌ايم شاهد رشد بودجه در زمينه‌هاي تحقيقاتي، بهداشتي، درماني، دانشگاهي و كشاورزي باشيم؛ چنان‌كه براي بهداشت و درمان رشد ‌٣٧ درصدي و براي محيط زيست رشد ‌٤٩ درصدي در نظر گرفته شده است.

وي هم‌چنين گفت: براي ارتقاي كيفيت تغذيه دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزي و دانشجويان، هم‌چنين توسعه بيمه درمان روستايي و كاركنان دولت و گسترش بيمه درماني همگاني، اعتبارات خوبي در نظر گرفته شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه بودجه بخش پژوهش و فناوري نيز افزايش پيدا كرده است، اظهار كرد: علي‌رغم محدودكردن رشد هزينه‌هاي جاري بودجه تلاش كرده‌ايم بودجه عمراني از رشدي ‌٣٢ درصدي برخوردار باشد.

وي هم‌چنين گفت: براي تقويت زيرساخت‌هاي شهرك‌هاي صنعتي نيز بودجه خوبي پيش‌بيني شده، هم‌چنين براي توسعه شبكه آبياري ‌١ و ‌٢ ، ‌٣ و ‌٤ منابع خوبي اختصاص داده شده است.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به اين كه براي حمايت از بخش مسكن و توليد نيز منابع خوبي در نظر گرفته شده است، گفت: در جهت‌گيري قانون برنامه تلاش شده طرح‌ها از ملي به استاني منتقل شود و دو هزار طرح جديد كه ملي بودند به منطقه واسط، كه ملي - استاني است منتقل شده است.

وي هم‌چنين با بيان اين كه تلاش شده حجم بودجه شركت‌هاي دولتي نسبت به سال قبل كاهش پيدا و واگذاري‌ها در اين زمينه ادامه پيدا كند، اظهار كرد: تاكيد شده است شركت‌هاي دولتي مازاد زمين، ساختمان و دارايي‌هاي ثابت خود را بفروشند تا بتوانند از منابع حاصله پروژه‌هاي خود را تكميل كنند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين به شرايط امروز اقتصاد جهاني اشاره كرد و گفت: قطعا شما نمايندگان محترم در جريان وقايع و اتفاقاتي كه در منطقه و سطح جهان رخ مي‌دهد هستيد . پيش‌بيني رشد اقتصادي جهان توسط قريب به اتفاق مراكزي كه معمولا اين كار را انجام مي‌دهند به سمت كاهش رشد اقتصادي و حتي رشد اقتصادي صفر است و در واقع پيش‌بيني شده رشد اقتصادي جهان در سال آينده كاهش‌يافته يا حتي صفر است، كه معناي اين حرف اين است كه نبايد انتظار افزايش قيمت نفت را داشته باشيم، مگر اين كه اتفاق خاصي در محيط بيروني به وقوع بپيوندد.

وي اظهار كرد: از طرف ديگر كاهش وابستگي بودجه به نفت و كنترل هزينه‌هاي مصرف عمومي از اهداف اصلي و جزو آرمان‌هاي برنامه‌ريزان كشور بوده است.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به اين كه لايحه هدفمند‌كردن يارانه‌ها، يك گام مهم در جهت تحقق اين آرزوهاست، گفت: من ديدم كه در بيرون عده‌اي تلاش دارند يك فضاي واهمه و ترس از آينده را در اجراي اين قانون (هدفمندكردن يارانه‌ها) به دولت و مجلس تحميل كنند؛ در صورتي كه ما معتقديم اين راه را قطعا بايد طي كنيم و تصميمي است كه بالاخره بايد گرفته شود و هر روزي كه مي‌گذرد هزينه‌هاي اين تصميم بيشتر مي‌شود.

وي هم‌چنين با بيان اين كه حرف من اين است كه ظرفيت‌هاي كشور، ظرفيت دولت و مجلس و ظرفيت ملت ما بسيار بالاست گفت: تجربه تاريخي نشان داده است ملت ما از تصميمات درست ، اصولي و اصلاحي بنيادي با تمام وجود حمايت مي‌كند؛ چنان‌كه سال گذشته وقتي بحث كنترل مصرف بنزين مطرح شد، عده‌اي با هياهو و فرياد سعي كردند اين مساله را به يك حادثه بزرگ تبديل كنند كه داراي تبعات اجتماعي جبران‌ناپذير است؛ در واقع سعي كردند مساله را به گونه‌اي جلوه دهند كه گويي ملت ما نسبت به اين تصميم و اجراي آن روي خوشي ندارد، ولي شما ديديد كه با كمك دولت و مجلس اين طرح به خوبي اجرا شد و ما امروز به جايي رسيده‌ايم كه شاهد كنترل مصرف بنزين و كاهش ‌٣٠ درصدي مصرف آن نسبت به قبل هستيم. هم‌چنين فشار قابل توجهي به مردم وارد نشد و مردم زندگي خود و رفت و آمدهايشان را انجام مي‌دهند و امروز حتي شاهد هستيم كه مردم نسبت به استفاده از وسايل نقليه شخصي و ايجاد ترافيك توسط آن‌ها اعتراض مي‌كنند و هنوز مطالبه كنترل ترافيك با روش‌هاي گوناگون از جمله كنترل مصرف سوخت وجود دارد.

رييس‌جمهور گفت: خواهش من از نمايندگان مجلس اين است كه با كمك هم اين تصميم بزرگ را بگيريد.

وي اظهار كرد: مجلس در كليت رويكرد خوبي به اين لايحه دارد و كميسيون ويژه و ديگر كميسيون‌هاي آن براي بررسي اين لايحه وقت گذاشته‌اند؛ اميدوارم با همت شما اين قانون به سرعت در اختيار دولت قرار بگيرد تا مقدمات اجراي آن را فراهم كنيم.

احمدي‌نژاد بار ديگر به لايحه بودجه اشاره كرد و گفت: حجم لايحه بودجه نسبت به سال قبل كاهش پيدا كرده و ان‌شاءالله به كمك شما قانون بودجه به نحوي شود كه در قالب يك دفترچه در جيب هر ايراني جاي بگيرد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن