تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813117251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تسويه حساب‌هاي سياسي باعث طرح موضوع شد رضوي: اطلاعي از قضاوت رقابت جودوكار صهيونيست نداشتم!


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تسويه حساب‌هاي سياسي باعث طرح موضوع شد رضوي: اطلاعي از قضاوت رقابت جودوكار صهيونيست نداشتم!
گروه ورزش- رييس فدراسيون جودو درمورد مسايل اخير اين فدراسيون و قضاوت يك داور جودو ايران در المپيك پكن گفت: پس از المپيك آتن، مطابق با سيستم امتيازدهي فدراسيون بين‌المللي، محمدرضا مينوكده، واجد شرايط قضاوت در المپيك دانسته شد كه اين انتخاب با نظر مستقيم IJF و مطابق با معيارهاي موردنظر آنها صورت گرفت.


عبدالجليل رضوي گفت: داوري در المپيك از پيچيدگي‌هاي بالايي برخوردار است و يك داور از بدو ورود به كشور ميزبان، در اختيار كميته برگزاري قرار دارد. حتي محل اقامت داوران نيز از دهكده ورزشكاران جداست و از برنامه‌ريزي و تشريفات حساب شده و خاص خود برخوردارند.
وي تصريح كرد: قضاوت از اركان مهم المپيك است و به عنوان يك موضوع حساس و ويژه به آن نگاه مي‌شود. از نكات مهم قضاوت در المپيك اين است كه داوران اطلاعي از جدول مسابقات ندارند تا امكان هر نوع سوء استفاده احتمالي و تباني از بين برود.
رييس فدراسيون جودو خاطرنشان كرد: در جريان برگزاري رقابت‌هاي المپيك به قدري گرفتار تر و خشك كردن ورزشكاران و تمركز به روي آماده‌سازي و شرايط آنها بوديم كه به ساير موضوعات فكر نمي‌كرديم. هيچ اطلاعي نيز نداشتيم كه داور ايراني جودو در المپيك، مسابقه حريف صهيونيست را قضاوت كرده است، زيرا در غير اين صورت، در مدت زمان حضور در بازي‌ها و پس از آن، حتي صحبت‌هاي لازم انجام مي‌شد. حتي مسوولان سازمان تربيت بدني نيز اگر اطلاعي داشتند، از ما سوال مي‌كردند. ايمان دارم مينوكده نيز از اين موضوع اطلاعي نداشته و اساسا نمي‌توانسته مطلع باشد. مطابق با قانون داوري جودو، ابتدا داور و سپس ورزشكاران وارد تاتامي مي‌شوند.
رضوي يادآور شد: به شخصه پس از اطلاع از واقعه پيش آمده، به مينوكده اطلاع دادم كه به شدت ناراحت شد. وي فردي داراي رافت قلب است و بسيار نگران شد كه چرا متوجه اين موضوع نشده است.
وي خاطرنشان كرد: اين امكان وجود دارد تا برخي تلاش كنند از اين فضا براي تسويه حساب با سازمان ورزش و بدنه فدراسيون استفاده كنند. واقعيت اين است كه چنين اتفاقاتي ممكن است در همه مسابقات از جمله جهاني و المپيك رخ دهد و از اين به بعد هم رخ خواهد داد ولي مساله مهم اتخاذ تصميمات درست در مواجهه با چنين حوادثي است.
رييس فدراسيون جودو در ادامه تصريح كرد: در هنگام قضاوت مينوكده هيچ كدام از مسوولان كاروان جودو ايران در سالن حضور نداشتند، زيرا همه دست‌اندركاران و متوليان ورزش، متمركز به نحوه‌ عملكرد جودوكاران بودند و حتي نمي‌دانستند يك داور ايراني در سالن قضاوت مي‌كند. اصول كار نيز اين است كه هيچ كس در سالن حاضر نمي‌شود تا صرفا قضاوت يك داور را شاهد باشد. يك داور جودو نماينده كميته‌ داوران فدراسيون بين‌المللي است و در المپيك مليت وي معني ندارد. هنگامي كه فيلم مسابقات جودو المپيك به فروش رفت، برخي كه به دنبال اين هستند تا به گونه‌اي تسويه حساب‌هاي سياسي كنند، چنين موضوعي را مطرح كردند.
رضوي در پايان گفت: آيا درست است تا برخي براساس ديدگاه‌هاي شخصي، به بهانه‌هاي مختلف نظام را به چالش بكشند؟ آيا طرح اين موارد به مصلحت انقلاب است و چه كسي پاسخگوي آن خواهد بود؟

سه |ا| شنبه |ا| 8 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن