تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816413722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
پيشنهاد يك كارشناس به منظوركاهش فوري مشكل ترافيك پايتخت;
مبلغ صرفه جويي بنزين در تهران صرف گسترش حمل و نقل عمومي مي شود
ابتكار-اختصاص مبلغ صرفه جويي حاصل از سهميه بندي بنزين در تهران براي گسترش حمل و نقل عمومي مي تواند به عنوان راهكاري مديريتي در كاهش فوري مشكل ترافيك پايتخت مورد توجه قرار گيرد. به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك يك كارشناس برنامه ريزي شهري با اشاره به اين كه خوشبختانه به اهميت موضوع حمل و نقل شهري و ضرورت حل مشكل ترافيك تهران از سوي كليه مسئولان توجه شده، اظهار كرد: تخصيص مبلغ صرفه جويي ناشي از سهميه بندي بنزين در پايتخت براي گسترش ناوگان حمل و نقل شهري، يك راهكار مديريتي موثر در كاهش فوري مشكل ترافيك تهران به شمار مي آيد كه از سوي مسئولان ارشد اجرايي نيز مورد تاكيد قرار گرفته است. شهرام جبارزادگان پرداخت غيرمستقيم مبلغ صرفه جويي حاصل از سهميه بندي بنزين در تهران به مردم اين شهر را از ساز و كارهاي توزيع عادلانه يارانه ها و از مصاديق تحقق عدالت اجتماعي برشمرد و افزود: در اين راستا حمايت عملي از گسترش شبكه مترو از طريق اعطاي اعتبارات ارزي و ريالي مورد نياز براي تسريع در عمليات عمراني و خريداري قطارها و واگن هاي مترو به عنوان راه حل بلند مدت و ميان مدت كاهش مشكل ترافيك محسوب مي شود. وي با تاكيد بر اين كه گسترش مسيرهاي ويژه اتوبوسراني به خصوص خطوط اتوبوس هاي تندرو BRT از جمله راه حل هاي كوتاه مدت كاهش مشكل ترافيك به شمار مي آيد، تصريح كرد: به اين منظور تكميل ناوگان اتوبوسراني از طريق جايگزيني اتوبوس هاي فرسوده و افزايش اتوبوس هاي جديد به نحوي كه شهروندان استفاده از وسايل نقليه عمومي را به وسيله نقليه شخصي خود ترجيح مي دهد نيز بايد به فوريت در دستور كار قرار گرفته و عملياتي شود. اين كارشناس مسائل شهري با اشاره به اين كه اخيرا از سوي يكي از مسئولان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت مبلغ صرفه جويي ناشي از سهميه بندي بنزين 15 ميليارد دلار اعلام شده، گفت: اگر اين مبلغ صرف گسترش حمل و نقل عمومي مي شد، نه تنها اتوبوسراني تهران بلكه اتوبوسراني هاي كليه كلان شهرها و مراكز استان ها نيز تكميل مي شد. جبارزادگان در پايان با بيان اين كه با اين مبلغ امكان خريداري 50 هزار دستگاه اتوبوس درون شهري روز دنيا وجود داشت، خاطرنشان كرد: در صورت اختصاص تنها 10 درصد از مبلغ صرفه جويي بنزين در كشور افزايش 5 هزار دستگاه اتوبوس مورد نياز به تهران و تكميل ناوگان اتوبوسراني پايتخت امكانپذير است كه اميدواريم اين مهم از محل صرفه جويي بنزين مردم تهران به عنوان يك راهكار فوري از سوي مسئولان مورد توجه قرار گيرد.

ناجا:مدت سربازي تا سال 1390 تغيير نمي كند
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: هيچ برنامه و طرحي براي كاهش مدت زمان خدمت سربازي وجود ندارد، مدت خدمت سربازي تا سال 1390 تغيير نخواهد كرد. سردار محمد جواد زاده كمند در جمع خبرنگاران گفت: 110 سازمان، وزارت خانه و... در چارچوب اصل 147 قانوني اساسي از توان و خدمات سربازان وظيفه بهره مي برند. سربازان در هيئت علمي دانشگاه ها، تحقيق و پژوهش، امور فرهنگي، بهداشت و درمان، سازندگي و... خدمات ارزنده اي را ارائه مي دهند.سردار زاده كمند با اشاره به بررسي اصلاح قانون وظيفه عمومي در مجلس گفت: با تلاش مجلس و كميسيون هاي امنيت ملي، آموزش عالي و... اصلاح بخشي از قانون وظيفه عمومي در كميسيون ها به اتمام رسيده و به زودي در صحن علني مجلس بررسي خواهد شد.وي با اشاره به خوشايندسازي خدمت وظيفه عمومي افزود: هدف از اصلاح قانون وظيفه عمومي خوشايند سازي سربازي، ايجاد تسهيلات بيشتر و ارتقا شان و منزلت سربازان است. سعي شده تا تسهيلات مناسب از قبيل حقوق، بيمه، پرداخت مستمري به خانواده هاي سربازان بي سرپرست و... در نظر گرفته شود.رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا افزود: در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي سربازان براي استفاده از امكانات رفاهي، تفريحي و... هزينه كمتري مي پردازند. وي با اشاره به اقدامات لازم براي آموزش سربازان بي سواد، گفت: سربازان بي سواد تا مدرك لازم را از نهضت سوادآموزي دريافت نكنند، از خدمت ترخيص نخواهند شد و كارت پايان خدمت دريافت نخواهند كرد.رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: با توجه به افزايش ظرفيت دانشگاه هاي كشور، سربازان با مدرك دانشگاهي نسبت به سربازان ديپلم روند افزايشي داشته است و شاهد رشد در اين زمينه هستيم.سردار زاده كمند تاكيد كرد: امكان جعل كارت پايان خدمت در سطح پائيني است به طوري كه نمي توان آماري از آن ارائه داد. اين كاهش به دليل ايجاد سيستم جديد و امكان استعلام از سازمان وظيفه عمومي فراهم شده است. در حال حاضر تمامي كارت هاي جعلي خدمت به راحتي قابل شناسايي است.رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا افزود: يكي از مشكلات ارائه مدارك جعلي براي دريافت معافيت است، كه با ارائه آموزش هاي لازم به كاركنان سازمان وظيفه عمومي و تهيه تجهيزات لازم، به زودي امكان شناسايي مدارك جعلي فراهم حواهد شد. البته با سازمان هاي براي كاهش مشكلات در اين زمينه همكاري مناسبي داريم. در حال حاضر بسياري از مدارك جعلي براي دريافت كارت معافيت در همان ابتداي تشكيل پرونده شناسايي مي شود.

هشدار پليس راه: مرگ 7هزار سرنشين عقب خودروها
سرهنگ عليرضا اسماعيلي فرمانده پليس راه كشور با هشدار نسبت به مرگ حدود 7 هزار سرنشين عقب خودروها در تصادفات جاده اي سال گذشته گفت: آمارها نشان مي دهد 30 درصد مرگ هاي تصادفات جاده اي كشور به دليل نبستن كمربند ايمني صندلي عقب و يا عدم وجود اين وسيله ايمني بوده است.فرمانده پليس راه كشوردر گفتگو با ايسنا، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده از حدود 30 سال پيش در كشورهاي اروپايي و صنعتي جهان، از جمله سوئد، فرانسه، انگلستان، هلند به اين نتيجه رسيدند كه حدود 65 درصد از مرگ و ميرها و صدمات جدي ناشي از تصادفات، مربوط به سرنشينان جلو خودروها و 30 درصد از آن مرتبط با سرنشينان عقب بوده و به همين منظور با استفاده از كمربند ايمني با بالشتك هاي مخصوص جهت نگهداري سرنشين و جلوگيري از پرتاب شدن به جلو در هنگام تصادف، تلاش فراواني انجام داده و طرح استفاده از كمربند ايمني را براي كارخانجات خودروساز و شهروندان، الزامي كردند.وي با اشاره به اين كه استفاده نكردن يا استفاده نامناسب از كمربند ايمني و ديگر شرايط ايمني در جاده مانند صندلي هاي ويژه كودك در خودرو از علل مهم مرگ و مير و آسيب هاي ناشي از سانحه هاي جاده اي است، افزود: اجباري كردن استفاده از كمربند ايمني در افزايش ايمني سرنشينان و كاهش آسيب ها موثر است به شكلي كه با استفاده از كمربند ايمني مي توان خطر مرگ را از 43 تا 65 درصد كاهش داد.وي افزود: بر اساس آمارهاي يونيسف بستن كمربند ايمني خطر مصدوميت را 40 تا 50 درصد و خطر مرگ را 40 تا 60 درصد در حوادث رانندگي كاهش مي دهد.فرمانده پليس راه كشور افزود: همچنين استفاده از صندلي نوزاد و كودك در پيشگيري از مصدوميت و مرگ نوزادان و كودكان در حوادث رانندگي بسيار موثر بوده است، به شكلي كه استفاده از صندلي ايمني در خودروها، آمار مرگ و مير نوزادان در حوادث رانندگي را 71 درصد و كودكان را 54 درصد كاهش مي دهد.وي با اشاره به اين كه بعضي از رانندگان تصور مي كنند كه كمربند ايمني براي جاده هاي خارج از شهر است، افزود: اين تصور اشتباه است چرا كه حوادث رانندگي در جاده ها از شدت بيشتري برخوردارند اما در عوض بيشتر تصادفات در شهرها روي مي دهد. عده اي ديگر هم تنها زماني كه مي خواهند مسافتي طولاني رانندگي كنند از كمربند ايمني استفاده مي كنند در صورتي كه بايد بدانند خطر حتي در مسيرهاي كوتاه هم در كمين است.وي با اشاره به اين كه سالانه 22 هزار نفر در ايران بر اثر حوادث رانندگي كشته مي شوند، افزود: آمارها نشان مي دهد در هر ساعت حدود 2/8 نفر در كشور بر اثر حوادث رانندگي كشته مي شوند.

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن