تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815082584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نفرات برتر جشنواره بدون آزمون به مقاطع بالاتر تحصيلي راه مي‌يابند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: نفرات برتر جشنواره بدون آزمون به مقاطع بالاتر تحصيلي راه مي‌يابند
رييس سازمان بسيج دانشجويي كشور با اعلام اينكه برگزيدگان هفتمين جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي، شاهد و ايثارگر كشور مي‌توانند بدون آزمون در مقاطع بالاتر تحصيلي ادامه تحصيل دهند، گفت: بعد از تاييد كيفيت آثار اين جشنواره در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بزگزيدگان از امتيازهاي جشنواره خوارزمي و بنياد ملي نخبگان هم برخوردار مي‌شوند.


رضا سراج در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس دانشگاه برنا گفت: طبق آيين نامه رسمي كه به تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است نفرات برتر هفتمين جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي، شاهد و ايثارگر كشور مي توانند بدون آزمون به مقطع تحصيلي بالاتر از دوره تحصيلي خود راه يابند و قوانين جشنواره خوارزمي هم در خصوص اين برگزيدگان مصداق دارد.

رييس سازمان بسيج دانشجويي كشور گفت: با توجه به كيفيت آثار ارائه شده به هفتمين جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي، شاهد و ايثارگر كشور ، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فن آوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پس از تاييد كيفيت آثار، امتيازها را همانند جشنواره خوارزمي به اين جشنواره اعطا كرده است و اين افراد با هماهنگي كه سازمان بسيج با بنياد ملي نخبگان انجام داده، تحت حمايت اين بنياد هم قرار مي گيرند.
وي با بيان اينكه يكي از رويكردهاي جدي نيروي مقاومت بسيج در مباحث عمق‌بخشي تلاش جدي و سازمان يافته براي پيشرفت علمي است، گفت: اخيراً در سازمان بسيج دانشجويي كشور سازمان علمي تشكيل شده و متناسب با نقشه‌راه علمي كشور قصد دارد نقشه‌راه علمي بسيج را تبيين و سهم بسيج دانشجويي در تحقق نقشه‌راه علمي كشور مشخص شود تا از همه ظرفيت‌هاي بسيج براي تحقق سند چشم انداز 20 ساله استفاده شود.
سراج همچنين با تاكيد بر اينكه تسهيلات بنياد ملي نخبگان صرفاً براي نفرات اول نيست و با هماهنگي بسيج بنا شده بنياد ملي نخبگان از بسياري از طرح‌ها حمايت كند، گفت: بنياد ملي نخبگان براي نفرات برگزيده حمايت ويژه اي در نظر گرفته است.

رييس سازمان بسيج دانشجويي كشور همچنين گفت: عضويت در هسته ها و گروه هاي علمي كانون هاي علمي بسيج كه در 140 دانشگاه راه اندازي مي‌شود محدوديتي ندارد و نياز به نوع عضويت مبني بر بسيجي بودن يا نبودن نيست و براي عموم دانشجويان آزاد است.

وي همچنين در خصوص حاميان اصلي اين پژوهشكده‌ها افزود: با توافق نامه اي كه با وزارتين علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد امضاء خواهد شد راه اندازي و تجهيز اين كانون هاي علمي با مشاركت وزارتخانه ها و نيروي مقاومت بسيج صورت مي گيرد و در اين پژوهشكده ها بسيج دانشجويي و بسيج اساتيد با هم مشاركت خواهند داشت و اسپانسر مالي اين پژوهشكده ها و كانون ها از طريق قرارداد طرح هايي كه در قالب پژوهشي كاربردي است، تامين مي شود و مقرر شده اين پژوهشكده ها در آينده خود اتكا باشند.

وي در پايان گفت: با توجه به تقاضاي بالاي دانشجويان مقرر شده دانشگاه هاي بيشتري مورد حمايت قرار گيرند و سازمان بسيج دانشجويي هم با استفاده از پيشتيباني و حمايت وزارتين علوم و بهداشت در حد مقدور كمك ها و حمايت ها را از برگزيدگان اين جشنواره به عمل مي آورد اما بدون شك به دليل منابع محدود مالي اين كمك ها خيلي مكفي نيست اما در عين حال بيشترين حمايت بسيج معطوف به اين است كه اين عزيزان به بخش هاي مختلف صنعتي در كشور معرفي شوند و حمايت هاي بسيج بيشتر معنوي است.

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن