تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناآگاهي مردان، مهم‌ترين دليل خيانت زنان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: ناآگاهي مردان، مهم‌ترين دليل خيانت زنان


جامعه > آسيب ها - يك محقق ايراني، 100 زن كه با غير از همسران خود رابطه داشتند را براي پيدا كردن علت خيانت، مورد مطالعه قرار داده است

فرنوش صفوي‌فر: حدود 13 سال است كه وارد حوزه سلامت جنسي شده است. يك مركز مشاوره خصوصي دارد كه در حيطه‌هاي مختلف مشاوره مي‌دهد؛ از مشاوره تحصيلي و مشاوره پايان‌نامه دانشجويي گرفته تا مشاوره‌هاي پيش از ازدواج و سلامت جنسي. اما اينها براي آن است كه هركس مشكل جنسي دارد، با خيال راحت بتواند وارد مركز شود.

علي‌اكبر منصوريان، كارشناس بهداشت در يك شهرستان كوچك است كه مي‌توان نام او را در فهرست محققان كنگره‌هاي علمي مربوط به سلامت جنسي ديد.

او در كنگره اخير سلامت خانواده در قالب پوستر نتيجه مطالعه‌اي جسورانه را ارائه كرد. در اين مطالعه، 100 زن شوهردار كه با مرداني غير از شوهرشان رابطه داشتند، مورد بررسي قرار گرفتند.

ظاهرا مطالعه شما در نوع خودش بي‌نظير بود. اين‌طور نيست؟
ببينيد، شايد به اين دليل كه در اين مطالعه اختلالات جنسي بين آنها و شوهرشان بررسي شد، يك دوره آموزشي براي‌شان گذاشته شد و بعد ميزان اختلالات بعد از آموزش مجددا بررسي شد، بشود گفت متمايز بود.

نتيجه نشان‌دهنده تفاوت بارز بين شيوع اختلالات، قبل و بعد از آموزش بود، درست است؟
بله، همه مي‌دانيم كه آموزش در مسائل جنسي خيلي مهم است و تاثير اساسي دارد. اما در اينجا، به صورت علمي موضوع بررسي شد.

چه اختلالاتي در بين مراجعين شما وجود داشت كه با آموزش تغيير اساسي پيدا كرد؟
بعضي از عواملي كه ما بررسي كرديم، مربوط به شناخت و آگاهي‌ها بود؛ مثلا ميزان شناخت فرد از اعضاي تناسلي‌اش؛ كه قبل از آموزش، 12 درصد و بعد از آن، 95 درصد بود. اما بعضي موارد، مربوط به تصحيح رفتار و يا اصطلاحا كنش جنسي اين زنان بود. مثلا خودارضايي در اين زنان براي رسيدن به اوج لذت جنسي، قبل از آموزش، 62 درصد بود، اما بعد از آن، به 7 درصد رسيد. يا برخي نقائص در رابطه زناشويي همسران، كه شيوع آن در بين زوجين ايراني كم نيست، مانند نرسيدن به اوج لذت جنسي به صورت هماهنگ باهم. قبل از آموزش، 10 درصد اين زنان اظهار مي‌كردند كه اوج لذت هماهنگ با همسرشان داشتند، در حالي كه اين رقم بعد از گذراندن دوره آموزشي، به 83 درصد رسيد. يا مشكلي كه در برخي زن‌وشوهرها ديده مي‌شود و حتي علت درخواست طلاق و از هم پاشيدن زندگي خانوادگي است؛ انزال زودرس مرد، قبل از آموزش، 70 درصد بود كه با آموزش به 15 درصد رسيد.

پوستري كه شما در كنگره ارائه كرده‌ايد، حاوي پيشنهادهايي هم است؛ از جمله اين كه براي جلوگيري از گسترش انحرافات و بي‌بندوباري‌هاي جنسي در جامعه، آموزش جنسي تقويت شود. معمولا خلاف اين گفته مي‌شود؛ اين كه آموزش به بي‌بندوباري دامن مي‌زند...
فكر مي‌كنم نتايج به اندازه كافي گوياست. همه 100 نفر نمونه‌هاي ما، قبل از آموزش، با فردي غير از همسرشان، رابطه جنسي داشتند و 5 نفر از آنان هم با هم‌جنس خود رابطه داشتند. اما بعد از طي دوره آموزشي و اصلاح كنش جنسي‌شان با همسرشان، اين ميزان به ترتيب به 27 و 1 نفر رسيده است. اين يعني مطالعه ما نشان داد كه اين خانم‌ها در رابطه جنسي‌شان با همسرشان مشكل داشته‌اند كه سراغ رابطه خارج از خانواده رفته‌اند و مهم‌تر از آن، نشان مي‌دهد كه با آموزش رابطه صحيح، مي‌توان اين رابطه را دوباره تا حد زيادي، بازسازي كرد و به دوام خانواده اميدوار بود. دراين صورت، چرا گمان مي‌كنيم كه اين آموزش سبب بي‌بندوباري شده است؟

خانم‌ها بعد از تصحيح رابطه با همسرشان، چقدر از اين رابطه به شيوه جديد و سالم رضايت داشته‌اند؟
تغيير بسيار بارز است. 13 نفر اظهار كرده‌اند كه قبل از آموزش رضايت كم از همسرشان داشته‌اند و اين، به 1 نفر بعد از آموزش رسيده است. 11 نفر گفته بودند كه از رابطه با همسرشان در حد «عالي و خيلي خوب» راضي‌اند كه اين عدد بعد از آموزش، به 40 نفر رسيده است. بديهي است كه موارد ديگر هم بايد در زندگي اين زوج‌ها بررسي و حل شود، ولي اين آمار هم بسيار تامل‌برانگيز است.

نمونه‌ها را چطور انتخاب كرديد؟
در مركز ما مشاوره در زمينه‌هاي مختلف ارائه مي‌شود، هم در زمينه پايان‌نامه‌ها، هم در زمينه مشاوره پيش از ازدواج و هم مسائل جنسي. خوبي اين قضيه اين است كه افراد با خيال راحت وارد مي‌شوند چون حس مي‌كنند مي‌توانند به صورت ناشناس وارد شوند و در كنار بقيه، معلوم نمي‌شود كه هدف اصلي‌شان از آمدن به اين مركز چيست. ضمن اين كه من افراد را اين طور به وارد شدن در طرح تحقيقاتي دعوت و تشويق كردم كه به ازاي ورود شما به اين طرح، 25 ساعت آموزش بهداشت جنسي به صورت رايگان داده مي‌شود و شما مي‌دانيد كه هزينه چنين كلاس‌هايي چقدر است.

علاوه بر هزينه‌بر بودن كلاس‌ها، وارد شدن اين عده، نشان‌دهنده تشنگي و نياز آنها به آموزش در زمينه سلامت جنسي هم است...
بله، اتفاقا تجربه من در زمينه آموزش مسائل جنسي نشان مي‌دهد كه اطلاعات در اين مورد چقدر كم است. باورتان نمي‌شود كه گاهي متخصصان زنان در كلاس‌هاي من شركت مي‌كنند و مي‌گويند ما اصلا با اين موارد آشنا نبوديم.

به نظر شما ضعف اصلي در آموزش جنسي چيست؟ كمبود اطلاعات؟ يا نگرش‌هاي غلط؟ يا نياز به تغيير رفتار؟
در همه اينها مشكل داريم، در همان گام اول كه نياز به اطلاعات است، مشكل خيلي جدي است. زن‌وشوهرها خيلي چيزهاي بديهي را در مورد رابطه جنسي با همسرشان نمي‌دانند. مرد نمي‌داند كه همسرش را چطور بايد به ارضا برساند و زن هم به دليل بي‌اطلاعي، فكر مي‌كند كه او بايد زجر بكشد تا شوهرش به ارضا برسد. اين يكي از عمده‌ترين مشكلات است. در حالي كه اگر رابطه جنسي درست برقرار شود، زن مي‌تواند در طي يك رابطه جنسي با همسرش، چندين بار به ارگاسم برسد. اكثرا اين را نمي‌دانند.

براي دادن آموزش‌هايي از اين قبيل، كسي به شما ايراد نگرفت؟ كه داري فساد و فحشا ياد مردم مي‌دهي؟ به خصوص در شهرستان كه بافت سنتي‌تري هم نسبت به تهران دارد؟
مسئولين اگر بدانند و توجيه باشند كه چقدر اين مسائل مبتلابه خانواده‌هاست و آموزش ندادن آنها چقدر باعث از هم پاشيدن خانواده‌ها و گسترش فحشا مي‌شود، نه تنها ايراد نمي‌گيرند، كه حمايت هم مي‌كنند. من قبل از راه‌اندازي اين مركز، با نمايندگان وزارت اطلاعات هماهنگ كردم. آمارهاي مربوط به اين مشكلات را به آنها ارائه كردم و آنها را نسبت به كارم توجيه كردم و متقاعدشان كردم كه وجود چنين مركزي براي سلامت جامعه نياز است. الان هم با آنها ارتباط خوب و مستمري داريم. نتايج همين مطالعه را كه در اين كنگره ارائه كردم، براي آنها فرستادم و در بولتن داخلي آنها، كه تيراژ محدود دارد، چاپ شد.

ديگران چطور؟ چيزي نگفتند؟
من با خيلي‌ها در شهرستان‌مان در مورد اين موضوع صحبت كردم. با امام جمعه، با فرماندار، با بسياري از مسئولان محلي. براي اولين بار با همكاري امور بانوان فرمانداري،‌ اولين سمينار آموزش جنسي در فرمانداري شهرمان برگزار شد.

واقعا كار بزرگي كرده‌ايد. حالا شما را در شهرتان تحمل مي‌كنند يا با شما همكاري مي‌كنند؟
من توانستم خوب توجيه‌شان كنم و به نظرم دارند با من همكاري مي‌كنند.

اصلا چه شد كه سراغ سلامت جنسي رفتيد؟
جايي خواندم كه 80 درصد مشكلات جسمي و رواني مردم، ناشي از مشكلات جنسي است كه خودش را اين طور بروز مي‌دهد. نمي‌دانم واقعا چقدر اين عدد درست است، اما بعد از آن، هر جا به اين ريشه توجه مي‌كردم، مي‌ديدم الحق كه درست درمي‌آيد و خانواده‌هاي ايراني به صورت پنهان به شدت با اختلالات جنسي دست به گريبان‌اند. از آن زمان به موضوع علاقمند شدم تا اين كه يك بار، 13 سال پيش، دانشگاه شهيد بهشتي، در يك كارگاه sex therapy كه در آن، گروهي از متخصصين سلامت جنسي از ايتاليا براي آموزش آمده بودند، شركت كردم و بعد در اين زمينه مطالعه كردم و به تدريج تجربه هم كسب كردم، كتاب‌ها، فيلم‌ها و جزوه‌هايي را از كشورهاي ديگر خريدم، ترجمه كردم و حتي در اختيار آموزش‌گيرندگان قرار دادم.

جدول1: درصد اختلالات و انحرافات جنسي و شرايط خاص در قبل و بعد از آموزش و مشاوره

مورد

قبل از آموزش

بعد از آموزش

رابطه جنسي با هم‌جنس

5

1

رابطه جنسي با فردي غير از همسر

100

27

خودارضايي جهت ارگاسم

62

7

مشكل در برقراري ارتباط جنسي

76

17

شناخت از اعضاي تناسلي

12

95

رسيدن به اوج لذت جنسي به صورت هماهنگ باهم

10

83

رضايت از ارگاسم طولاني

96

100

رضايت از عمل جنسي با همسر

21

83

داشتن اطلاعات در خصوص رفتارهاي جنسي به شيوه درست

23

95

راضي شدن توسط همسر

27

96

گناه داشتن آموزش جنسي

15

0

اختلال در ارگاسم يا انزال

79

23

ديسپاروني (درد در هنگام نزديكي)

18

4

خشكي واژن

28

11

عدم تهييج جنسي

23

4

عدم توانايي در لذت بردن

30

6

اختلال در نعوظ شوهر

21

5

دشواري در نعوظ شوهر

30

9

انزال زودرس شوهر

70

15

مشكلات جسمي بدون توجيه (سردرد، درد عضلاني و..)

23

5

مشكلات رواني (دلسردي، اضطراب و ...)

13

2

استفاده از داروي سيلدنافيل (وياگرا) در همسر

43

11

جدول 2: ميزان رضايت جنسي از همسر، قبل و بعد از آموزش در مراجعين

شاخص

قبل از آموزش

بعد از آموزش

خيلي كم

13

1

كم

8

1

متوسط

52

17

خوب

16

41

عالي و خيلي خوب

11

40

Print چاپ مطلب

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن