تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815567325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مباحث هويتي بايد نگران مسئولين باشيم نه جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: در مباحث هويتي بايد نگران مسئولين باشيم نه جوانان
رئيس جهاد دانشگاهي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بيشتر نگراني ها ي كشور در مباحث هويتي جوانان مرتبط با عزم و اراده مسئولين است كه مي تواند در بسياري از موارد تاثير گذار باشد.


به گزارش باشگاه جواني برنا، حميدرضا طيبي رئيس جهاد دانشگاهي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيشتر نگراني ها در مباحث هويتي را مرتبط با عزم و اراده مسئولين اعلام كرد و گفت: در ارتباط با جوانان نگران نيستم اما گاهي اوقات در كشور ما مسائل حاشيه اي به شدت بزرگ مي شود و جوانان را رنج مي دهد.

طيبي با اشاره به اينكه بعضي اوقات مسائل كوچك به يك اصل در كشور تبديل مي شوند گفت: رهبر فرزانه بارها اعلام كرده اند كه توسعه علم و فناوري باعث اقتدار و پيشرفت كشور مي شود. اگر به اين موضوع توجه شود، بسياري از مسائل جوانان رفع خواهد شد. هم اكنون ما مشكلي براي حركت در مسير علم، انجام اقدامات بزرگ در راه فناوري و برنامه ريزي هاي خوب آموزشي و فرهنگي نداريم و مي توانيم راه هاي ميانبر توسعه را طي كنيم.

وي در ادامه بر ضرورت حركتي همگاني در جامعه و در راستاي پيشرفت كشور اشاره كرد و افزود: اين امر مستلزم آن است كه مسئولين نظام، باور كنند كه جوانان ايراني مي توانند محور توسعه و پيشرفت باشند و مسير قله هاي توليد فكر را به سرعت طي كنند. اگر جوانان شاهد اين باور و توسعه باشند، احساس تعلق، خودباوري و هويت ديني و ملي در آنان زنده مي شود.

طيبي با اشاره به اينكه شكاف هويتي بين نسل گذشته و امروز وجود ندارد گفت: اگر نگراني هايي در اين حوزه ديده مي شود نيز عامل آن ما هستيم. اگر جوانان ببينند كه انقلاب اسلامي ايران باعث توسعه و پيشرفت كشور شده، هدف انقلاب اسلامي را بشناسند و راه احياي تفكر ديني در جهت توسعه را بدانند، مي توانند اقدامات بزرگي را به انجام برسانند. البته در جهاد دانشگاهي اين اهتمام انجام گرفته و نتايج خوبي حاصل شده است.

وي در خاتمه براي حل مسائل هويتي، همه بخش هاي جامعه را مسئول اعلام كرد و گفت: خانواده و رسانه هاي ارتباط جمعي در راستاي بازيابي و رفع مختصر مشكلات هويتي اهميت بسياري دارند. رسانه ها به دليل فراگير بودنشان، نقش مهمي در راستاي فرهنگ سازي خواهند داشت. سرعت نشر علم و فناوري و فرهنگ به رسانه بستگي دارد. لازم است كه در جهت تقويت مجموعه عواملي كه باعث ايجاد حس تعلق ملي و ديني در فرد مي شود، تلاش كنيم.

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن