تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816296019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«موزه شهدا» در شهرهاي كشور تاسيس مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: «موزه شهدا» در شهرهاي كشور تاسيس مي‌شود
جام جم آنلاين: مديركل موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از مطالعه، طراحي و احداث "موزه شهدا" براي نخستين بار در شهرهاي مختلف كشور خبر داد.


"محمدحسين فرمهيني فراهاني" امروز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: در هماهنگي هاي انجام شده با بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، مراحل اوليه راه اندازي موزه شهدا در استان هاي فارس و اروميه به پايان رسيده و مرحله نهايي آن درحال انجام است.

وي با بيان اين كه امكان دارد اين موزه ها با نام دفاع مقدس نامگذاري شود، گفت: موزه شهدا در تهران در جوار حرم حضرت امام خميني (ره) و در استان هاي خوزستان، كرمانشاه، ايلام، اصفهان نيز در مرحله مطالعات اوليه قرار دارد.

فراهاني ادامه داد: در اين موزه ها وسايل شخصي، وصيت نامه، خاطرات و دست نوشته هاي شهدا و همچنين ابزار و ادوات جنگي عمليات هاي مختلف دفاع مقدس ، نگهداري و در معرض ديد همگان قرار مي گيرد.

به گفته وي، هزينه ساخت اين موزه ها ازسوي سازمان هاي ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري و موسسه حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با استفاده از اعتبارات استاني هر استان تامين مي شود.

طرح بازنگري موزه ها

مديركل موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي به "طرح بازنگري موزه ها" اشاره كرد و گفت: در اين طرح از تمام مسوولان موزه هاي كشور خواسته شده تا پيش از هر اقدامي جهت رفع مشكلات موزه ها، طرح محتوايي در اين خصوص تهيه و در اختيار سازمان مركزي قرار دهند.

فراهاني توضيح داد: به همين منظور و براي ايجاد ارتباط با موزه هاي سراسر كشور، "كميته محتوايي" در اداره كل موزه ها در سازمان مركزي تشكيل شده است.

طرح ساماندهي اشياي موزه اي

مديركل موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين كه بيش از يك ميليون و 700 هزار شي تاريخي در موزه هاي سراسر كشور وجود دارد،گفت: با اجراي طرح ساماندهي اشياي موزه اي، تمامي اشيا ازجمله اشياي ويتريني و انباري به صورت دوره اي ساماندهي مي شود.

وي با بيان اين كه براي اين منظور "كميته استانداردسازي موزه ها" در سازمان مركزي تشكيل شده است، هدف از اين طرح را دستيابي به تعداد دقيق اشياء و بررسي نياز آنها به حفاظت، مرمت و بازنگري مطرح كرد.

فراهاني با اشاره به اين كه طرح ساماندهي در سه مرحله انجام مي شود، اظهار داشت: در مرحله نخست، همه اشيا شناسنامه دار شده و براي هر كدام يك شناسنامه كالبدي و يك شناسنامه اطلاعاتي شامل مشخصات شي و اينكه بايد در چه گروهي قرار گيرد، تهيه مي شود.

وي در مورد مرحله دوم ساماندهي اشياي موزه اي، گفت: دراين مرحله براي اطلاع از تعداد اشيا و امكان دسترسي آسان به اين آمار، از آنها عكسبرداري شده و اطلاعات وارد سيستم رايانه مي شود.

فراهاني ادامه داد: مرحله سوم ساماندهي، شامل تهيه بانك اطلاعاتي است كه طي آن اطلاعات جامعي از اشيا شامل مانند تعداد،‌ تصوير، تاريخچه، زمان و مكان كشف و مراحل مرمت به صورت بانك جامع اطلاعاتي براي استفاده پژوهشگران، محققان، مرمت گران و موزه داران تهيه مي شود.

به گفته وي، در دولت نهم و تا اسفند ماه سال 1386، تعداد 450 هزار شي موزه اي ساماندهي شده است.
فراهاني با بيان اين كه بيش از يك ميليون و 500 هزار شي تاريخي ثبت شده و ثبت نشده در ويترين ها و انبارهاي موزه هاي سراسر كشور وجود دارد، افزود: سازمان ميراث فرهنگي تلاش دارد تا پايان سال جاري بخش عمده اي از اشياي موزه اي را ساماندهي كند.

خريد اشياء تاريخي از مردم

مديركل موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي همچنين به خريد اشياي تاريخي كه در گنجينه هاي خصوصي افراد نگهداري مي شود، اشاره كرد و گفت: "كميته كارشناسي اشيا" براي بررسي تاريخچه و قيمت گذاري اشيايي كه ازسوي مردم براي فروش ارايه مي شود، تشكيل شده است.
وي هدف از اين طرح را جلوگيري از قاچاق اشياي تاريخي و فروش آن به قاچاقچيان و غني سازي موزه ها عنوان كرد.

فراهاني، اظهار داشت: اشيا پس از قيمت گذاري از سوي كميته كارشناسي اشياي تاريخي، خريداري و به اداره كل موزه هاي سازمان ميراث تحويل داده مي شود.
 دوشنبه 7 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن