تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816270331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش از ابلاغ آيين نامه مدارس هيئت امنايي در آينده اي نزديك خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: وزير آموزش و پرورش از ابلاغ آيين نامه مدارس هيئت امنايي در آينده اي نزديك خبر داد
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه آيين نامه و ضوابط مدارس هيات امنايي در آموزش و پرورش اصلاح شده و به زودي ابلاغ خواهد شد، بيان داشت: در صورتي كه مدارس ما بتوانند خودشان را تقويت كنند و شاخصه هاي مورد نظر وزارت آموزش و پرورش را كسب كنند، به صورت هيئت امنايي اداره خواهند شد.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، عليرضا علي احمدي‌ در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران، گفت: برنامه ريزي براي توسعه برنامه هاي پرورشي، توسعه عدالت آموزشي، افزايش اعتقادات ديني، مباني اخلاقي، توسعه فعاليت هاي فني و حرفه اي، تامين منابع مالي غير دولتي، توسعه منابع انساني، فضاهاي آموزشي از محل كمك هاي مردمي و خيرين و وصول عوارض قانوني و تلاش براي تعيين معيشت فرهنگيان از جمله وظايف اين شوراهاست.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به نامگذاري هفته پايان دي ماه به شوراها، افزود: امروز در شرايطي هستيم كه در استان ها و شهرستان ها و تعدادي از مناطق آموزش و پرورش كشور 674 شوراي آموزش و پرورش را به استناد قانون مصوبه مجلس در صحنه فعال داريم.

علي احمدي ادامه داد: شوراهاي آموزش و پرورش متشكل از استانداران، فرمانداران و بخشداران، مديران آموزش و پرورش منطقه، ائمه جمعه شهر مركز استان و يا شهرستان، همچنين نمايندگان اولياء و مربيان و جمعي از معتمدين مردم است.

وزير آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: شوراهاي آموزش و پرورش عمدتاً براي تحقق مشاركت مردم در فعاليت هاي مختلف تعليم و تربيتي و نظارت بر روند كار آموزش و پرورش پايه گذاري شده است.

وي بيان داشت: قانونگذار فعاليت هايي از قبيل برنامه ريزي جهت توسعه فعاليت هاي پرورشي، گسترش عدالت آموزشي، برنامه ريزي براي استحكام اعتقادات ديني و مكارم اخلاقي دانش آموزان، توسعه فعاليت هاي فني و حرفه اي، تامين منابع مالي غير دولتي براي مدارس، توسعه و سازماندهي منابع انساني آموزش و پرورش، برنامه ريزي و اتخاذ تصميم براي توسعه فضاهاي آموزشي از طريق كمك هاي مردمي، وصول عوارض قانوني، تامين رفاه و معيشت فرهنگيان و مواردي از اين قبيل، دارد.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه ايجاد هماهنگي و همكاري بين نهادها و دستگاه ها، اعم از دولتي و غير دولتي از جمله تكاليف منظور شده در قانون است، بيان داشت: موفقيت براي توسعه تعليم و تربيت اسلامي، رفع موانع و مشكلات و تنگناهاي موجود در آموزش و پرورش جزء سياست هاي راهبردي شوراهاي آموزش و پرورش است.

علي احمدي ضمن تقدير و تشكر از يكايك اعضاهاي شوراهاي آموزش و پرورش در سراسر كشور به دليل زحمات و هم فكري هايي كه براي رسيدگي به فعاليت هاي تعليم و تربيتي فرزندان خود و حضور راهگشايشان تقبل كرده اند، نكاتي را براي دست اندركاران فرهنگي مبني بر اينكه بتوان از تمام ظرفيت هاي قانوني براي توسعه مشاركت هاي مردمي و نظارت مردم در فرآيند تعليم و تربيت هر چه بيشتر استفاده كرد، بازگو كرد.

وي با اشاره به اينكه پيشرفت هاي علمي و فن آوري ارمغان هاي بسيار خوبي را براي خدمت به جامعه بشري و ارتقاء سطح رفاه به ارمغان آورده است، تصريح كرد: توسعه فن آوري در حوزه هاي رسانه اي و شكل گيري و فراهم شدن پديده هاي فن آوري چون ماهواره، اينترنت و رسانه هاي ارتباطي نظير صدا و سيما و ساير رسانه هاي مطبوعاتي هم آثار مثبت و بركات براي ارتقاء فرهنگي جوامع و كمك به فرآيند تعليم و تربيت مي تواند داشته باشد و هم مي تواند ابزار شبيه خون و تهاجم فرهنگي نظام سلطه، عليه كشورهاي خواستار استقلال باشد.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه براي مولفه هاي تعليم و تربيتي رقيباني قوي پا به عرصه گذاشته اند، تصريح كرد: همانگونه كه خانواده ها، معلمان و مربيان مي توانند در شكل گيري هويت فرزندانمان تاثير گذار باشند، نهادهاي فرهنگي و رسانه ها نيز مي توانند در شكل گيري شاكله شخصيتي كودكان و نوجوانان همه كشورها از جمله كشور ما موثر باشند.

وي در ادامه افزود: در چنين شرايطي مشاركت اولياء براي پاسخگويي به نيازهاي فكري و روحي فرزندان به موازات مدارس معلمان و مربيان ضرورت دارد و ما در اينجا اين اهميت را براي هموطنان خود يادآوري مي كنيم.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه نقش آموزش و پرورش در فرآيند تعليم و تربيت به گونه اي است كه دولت عمده هزينه هاي آن را تقبل كرده، اظهار داشت: تنها 8/7 درصد از مدارس كشور، غير انتفاعي و غير دولتي ست؛ علاوه بر آن مردم در قالب انجمن هاي اوليا و مربيان براي فعاليت هاي تعليم و تربيتي فرزندان خود با مدارس همكاري مي كنند.

علي احمدي خاطر نشان كرد: نقش مردم در اداره آموزش و پرورش، سرمايه گذاري براي توسعه آن، ايجاد رقابت عادلانه بين مدارس و مراكز تعليم و تربيتي بيش از پيش ضرورت دارد و آموزش و پرورش نيز آمادگي دارد مشاركت مردم را تقويت كند و همين جا ما از عموم مردم مومن، متخصصين تعليم و تربيت و بزرگان صحنه فرهنگ دعوت مي كنيم كه براي توسعه مدارس غير دولتي آموزش و پرورش را ياري كنند.

وي با بيان اينكه آيين نامه و ضوابط مدارس هيات امنايي در آموزش و پرورش اصلاح شده و به زودي ابلاغ خواهد شد، بيان داشت: در صورتي كه مدارس ما بتوانند خودشان را تقويت كنند و شاخصه هاي مورد نظر وزارت آموزش و پرورش را كسب كنند، به صورت هيئت امنايي اداره خواهند شد.

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: در مدارس هيات امنايي اختيارات بيشتري به مديران مدارس براي اداره آن به كمك اولياء، معلمان و معتمدين محلي داده شده و همچنين قانوناً اجازه داده شده كه مردم و معتمدين بتوانند پشتيباني ضابطه مندي را براي اداره اين گونه مدارس و ايجاد يك رقابت عادلانه بين مدارس داشته باشند.

علي احمدي تصريح كرد: اميدواريم به همت مردم و تلاش هايي كه مديران و معلمان آموزش و پرورش به عمل مي آورند در آينده شاهد شكوفايي و گسترش مدارس هيات امنايي باشيم و بخشي از نارسايي هايي كه در حال حاضر در سطح مدارس وجود دارد بتواند برطرف شود.

وي با بيان اينكه براي نظارت بر فعاليت هاي تعليم و تربيتي جوياي مشاركت هر چه بيشتر اولياء در قالب انجمن هاي اولياء و مربيان مدارس هستيم ، گفت: انتظار داريم اولياء نه تنها از چگونگي نقش آفريني فرزندان خود در مدارس اطلاع داشته باشند بلكه هر كدام از آنها نيز در ارتقاء سطح فعاليت هاي تعليم و تربيتي مدارس مشاركت داشته باشند.

وزير آموزش و پرورش ضمن دعوت از مسئولان بلند پايه كشور و همچنين نهادهاي فرهنگي، دانشگاه ها و موسسات عمومي كه علاقه مندند واحدهاي تعليم و تربيتي وابسته به آموزش و پرورش را داشته باشند، براي ايجاد و تقويت عزم ملي، تصريح كرد: به منظور حل پاره اي از چالش هاي فرا بخشي آموزش و پرورش و تلاش با افق بلند مدت براي بازتعريف نظام تعليم و تربيت در شرايط جديد رسانه اي، بايد تلاش شود و چشم انداز و دورنماي فعاليت هاي فرهنگي، تعليم و تربيتي كشور در راستاي چشم انداز ايران 1404 ترسيم شود.

وي افزود: ساز و كارهاي هم راستايي، هم افزايي، هماهنگي بين دستگاه هاي فرهنگي ، تعليم و تربيتي و ورزشي، دانشگاه ها و حوزه ها با مشاركت خود اين نهادها بايد فراهم شود و نهايتاً برنامه ريزي لازم را براي مصونيت بخشي به كودكان و نوجوانان خودمان در قبال تهاجم فرهنگي دشمن بايد داشته باشيم.

علي احمدي در پايان ضمن بيان اينكه بايد تقسيم كار بين صدا و سيما، آموزش و پرورش، شوراي فرهنگي عمومي و ساير نهادهاي فعال در صحنه تعليم و تربيت صورت گيرد، خاطر نشان كرد: طي چند هفته آينده دستاوردهاي 30 ساله شكوهمند انقلاب اسلامي را در حوزه تعليم و تربيت و آموزش و پرورش به سمع و نظر امت خواهيم رساند.
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن