تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813092325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور امنيت ملي عراق: پادگان اشرف در عراق بسته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاور امنيت ملي عراق: پادگان اشرف در عراق بسته مي‌شود
سياسي. موفق الربيعيپ. پادگان اشرف
مشاور امنيت ملي عراق از بسته شدن هميشگي پادگان اشرف ، پايگاه گروهك تروريستي منافقين در عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا موفق الربيعي روز جمعه در نشست مطبوعاتي مشترك با دبير شورايعالي امنيت ملي ايران در تهران ، ضمن اعلام اين خبر افزود: اين تصميم ، بدون بازگشت است بنابر اين دولت عراق يك سياست آشكاري را در مورد اين گروهك اتخاذ كرده است و در مورد مختومه اعلام كردن اين پرونده نياز به همكاري ايران دارد.

وي اضافه كرد: گروهك منافقين كه اكنون در پادگان اشرف به سر مي‌برند از نظر دولت عراق گروهكي تروريستي و مجرم است كه خيانت‌هاي زيادي در حق مردم عراق انجام داده و تمام كشورهاي دنيا بر تروريست بودن اين گروهك اذعان دارند.

مشاور امنيت ملي عراق ادامه داد: دولت عراق مي‌داند كه گروهك تروريستي منافقين تا چه اندازه دستش به خون مردم و مسوولان جمهوري اسلامي ايران آغشته شده است ؟ همچنين ما مي‌دانيم اين گروهك در عراق دست به توطئه و دشمني عليه مردم عراق زده است، پس تصميم گرفته‌ايم كه پادگان اشرف در عراق بسته شود و ساكنان آن راهي جز بازگشت به ايران و يا كشور ثالث ديگر ندارند.

الربيعي گفت: تنها راهي كه در برابر افراد اين گروهك وجود دارد بازگشت به ايران يا كشور ثالث است و دولت عراق در رابطه با اين پرونده مطابق موازين بين‌المللي و انساني رفتار خواهد كرد و افراد آن مختارند كه به ايران برگردند يا كشور ثالثي را انتخاب كنند.

وي افزود: پس از به اجرا درآمدن موافقتنامه خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و از لحظه‌اي كه دولت عراق پادگان اشرف را از آمريكايي‌ها تحويل گرفت تصميم به بستن اين پادگان نيز گرفته شد.

اين مقام عراقي تصريح كرد: دولت عراق مصمم است هر ريشه‌اي كه ممكن است به روابط ايران و عراق ضربه بزند از بين ببرد.ما معتقد به روابط مستحكم با ايران هستيم و هر عاملي كه امنيت ايران را از داخل عراق مورد تهديد قرار دهد، عاملي براي تهديد كشور خود مي‌دانيم.

مشاور امنيت ملي عراق تاكيد كرد: تا چندي ديگر شاهد خواهيم بود كه پادگان اشرف به زباله دان تاريخ پيوسته است بنابر اين ما اجازه نخواهيم داد گروهك منافقين و هر گروهك ديگري كه عليه كشورهاي همسايه مانند تركيه و ساير گروهك‌هاي تروريستي موجود عملي بر عليه كشورهاي همسايه انجام دهند.

الربيعي افزود: ‪ ۹۱۴‬نفر از افراد اين گروهك تروريستي را ثبت نام كرده ايم كه داراي گذرنامه‌اي غير از گذرنامه عراقي هستندو داراي خانواده در كشورهاي خارجي هستند كه اگر بخواهند به كشورهايي كه گذرنامه آن را دارند بروند مانعي وجود ندارد.

وي افزود: در گذشته نيز صدها نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين با هماهنگي صليب سرخ به ايران بازگشته‌اند كه دولت ايران با حسن نيت با آنها برخودر كرد و حتي گذرنامه نيز براي آنها صادر كرد.

مشاور امنيت ملي عراق در مورد ايرانياني كه در بازداشت عراق به سر مي برند افزود: به محض اينكه ساير مسووليت‌هاي خود را از نيروهاي آمريكايي بازپس بگيريم نسبت به آزادي زندانيان ايراني اقدام خواهيم كرد.

وي افزود: از آمريكا در مورد زندانيان ايراني پاسخ خواهيم خواست كه چنانكه مجوزي براي مجرم بودن آنها دارند ارايه دهند هرچند ما معتقديم اين افراد بي‌گناه هستند.

الربيعي گفت: مسووليت امنيت داخل پادگان اشرف در حال حاضر به عهده نيروهاي امنيتي عراق مي‌باشد و هيچ كس حق ورود يا خروج از اين پادگان بدون مجوز از مسوولان عراقي را ندارد.

الربيعي در خصوص علت تاخير برخورد دولت عراق با گروهك تروريستي منافقين و اينكه آيا دولت اين كشور قصد دارد اعضاي اين گروهك را محاكمه كند، اظهار داشت: در خصوص تاخير برخورد با گروهك منافقين، همانگونه كه مي دانيد پادگان اشرف منافقين قبل از اجراي موافقتنامه خروج نيروهاي آمريكايي از عراق در اختيار نيروهاي آمريكايي بود و آنها پادگان را اداره مي‌كردند.

الربيعي اضافه كرد: از ابتداي سال ‪ ۲۰۰۹‬كه پادگان به دست نيروهاي عراقي سپرده شد، بلافاصله طبق قانون تصميم گرفتيم پادگان را ببنديم.

وي خاطر نشان كرد: در ميان ساكنان پادگان اشرف كساني را مي‌شناسيم كه دستشان به خون افراد بي‌گناه عراقي آلوده است كه ما آنها را به دادگاه هاي صالحه عراق تحويل خواهيم داد. همچنين در ميان آنها افرادي هستند كه دستشان به خون مردم ايران آلوده است كه بر اساس موافقتامه امنيتي مي توانيم آنها را تحويل ايران دهيم.

الربيعي افزود: اكثر افراد ساكن در پادگان اشرف قلبا تمايل به بازگشت به ايران را دارند كه ما در صدد تهيه فهرستي از اين افراد هستيم تا آن را به دولت ايران ارسال كنيم كه زمينه بازگشت آنها فراهم شود.

وي ضمن تاكيد مجدد بر تروريست بودن گروهك منافقين گفت: در مورد اعضاي اين گروهك ما با يك مجموعه سر و كار نداريم و با فرد فرد اين افراد سر و كار داريم كه چهارچوب نامشخصي از حيث قانوني دارند.بنابراين با يك نگاه نمي توانيم با همه آنها برخورد كنيم. اين براي ماه مهم است كه يك نگاه انساني به آنها داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: دولت عراق مصمم است كه هرگونه اقدامات تروريستي توسط گروهك هاي مختلف را در اين كشور خفه كند.
 جمعه 4 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن