تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير روسيه در انگليس: نشست 1+5 در آلمان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سفير روسيه در انگليس: نشست 1+5 در آلمان برگزار مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

سفير روسيه در انگليس اعلام كرد كه نشست بعدي گروه 1 + 5 درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران در ماه فوريه (اواخر بهمن) در آلمان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يوري فدوتف، سفير روسيه در انگليس روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري در لندن گفت كه اولين دور گفت‌وگوها درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران در سال ميلادي جديد با حضور كشورهاي روسيه، آمريكا، چين، آلمان، انگليس و فرانسه براي آغاز ماه فوريه برنامه‌ريزي شده است.

به گزارش خبرگزاري ايتارتاس، فدوتف افزود كه اين نشست در برلين برگزار خواهد شد و در آن احتمال اتخاذ اقدامات بيشتر در راستاي حل مسايل مربوط به برنامه‌ي هسته‌يي ايران به بحث گذاشته خواهد شد.

وزارت خارجه آلمان اعلام كرده است كه در حال حاضر نمي‌تواند تاريخ دقيق اين نشست را اعلام كند.

به گزارش خبرگزاري رويتر، فدوتف در جمع خبرنگاران گفت: مديران سياسي 1 + 5 قرار است در آغاز ماه فوريه در برلين با يكديگر ديدار كنند. اين اولين ديدار سال جديد ميلادي خواهد بود. قرار است آنها درباره‌ي فرصت‌هايي كه در زمينه‌ي اقدامات بيشتر در اين زمينه وجود دارد، صحبت كنند.

آمريكا و برخي متحدان اروپايي‌اش مدعي‌اند كه ايران تحت پوشش برنامه‌ي هسته‌يي صلح‌آميز خود در تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته‌يي است و در همين راستا تاكنون تحريم‌هايي را عليه ايران اعمال كرده‌اند تا تهران را متقاعد به تعليق فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش كنند.

روزنامه لوموند چاپ فرانسه اخيرا گزارش داد كه تلاش جمعي از كشورهاي اروپايي به سردستگي فرانسه و انگليس در هفته‌هاي اخير براي اعمال تحريم‌هاي سخت‌تر عليه ايران به دليل عدم اجماع نظر اروپايي‌ها در اين باره با شكست روبرو شده است.

اين روزنامه نوشت: در هفته‌هاي اخير جمعي از كشورهاي اروپايي به سر كردگي فرانسه و انگليس تلاش كرده اند تا با هدف كمك به باراك اوباما، رييس جمهور جديد آمريكا در برخورد دولت وي با ايران از موضع قدرت به اعمال تحريم هاي جديد اتحاديه اروپايي عليه جمهوري اسلامي ايران بپردازند.

براساس اين گزارش ايتاليا و تاحدودي آلمان نيز به اين تلاش‌ها پيوسته‌اند، اما مذاكرات اروپايي‌ها تاكنون به دليل اختلاف نظر ميان بيست و هفت كشور عضو اتحاديه اروپايي به نتيجه‌اي رسيده است. ايران به دليل دنبال كردن برنامه غني سازي اورانيوم كه غرب مدعي است كه مي‌تواند داراي اهداف نظامي باشد با جامعه بين المللي اختلاف دارد.

پاريس و لندن از شركاي اروپايي‌شان خواستند تا تدابير جديدي را از جمله در بخش انرژي و فعاليت هاي بانكي ايران اتخاذ كنند.

اين گزارش حاكي است: مقامات فرانسوي و انگليسي كه تاكنون به دليل عدم اجماع اروپايي ها در اين تلاش با شكست روبرو شده اند ظاهرا درصدد تمركز بر روي هدفي ديگرند و آن منع فعاليت‌هاي بانكي در قلمرو اتحاديه اروپايي است.

آمريكا و اسرائيل از سال ها قبل اروپايي ها را به تقويت اقدامات عليه بخش مالي و اقتصادي ايران ترغيب كرده‌اند تا ايران را به برآوردن درخواست هاي شوراي امنيت سازمان ملل وادار كند.

در پاريس و لندن پيش بيني مي شود كه دولت اوباما در آغاز گشايش راه‌هاي جديد مذاكره با ايران بدون ترديد چنين مسيري را دنبال خواهد كرد.

تلاش هاي فرانسه و انگليس با اكراه برخي كشورهاي اروپايي روبرو شده است كه به دنبال حفظ منافع اقتصادي‌شان نظير اتريش هستند كه شركت omv در سال 2007 توافقي را در حوزه نفت با ايران منعقد كرد يا لوكزامبورگ كه به بخش بانكي ايران فكر مي كند.

در آلمان كشوري كه شركت هاي فعال بسياري در ايران دارد تنش سياسي شديدي ميان آنگلا مركل صدر اعظم آلمان (كه حامي تحريم ها است) و فرانك والتر اشتاين‌ماير، وزير امور خارجه اين كشور( كه با تحريم مخالف است) در گرفته است.

سوئد مي گويد كه تحريم‌ها در صورتي كه در قالب شوراي امنيت سازمان ملل باقي بماند، مشروع‌تر خواهد بود.

اسپانيا، يونان و قبرس مي‌خواهند بر گفت‌وگو با ايران متمركز شوند.

با اين حال ابهامات درخصوص نيات باراك اوباما، رييس‌جمهور جديد آمريكا و دورنماي انتخابات رياست جمهوري ايران هم‌چنان وجود دارد.

يك ديپلمات اروپايي در اين باره گفت: فرانسوي ها تلاش زيادي مي كنند، اما مشخص نيست تا چه اندازه بتوانند پيشروي كنند زيرا آمريكاييها هنوز اقدامي نكرده اند.

اروپايي ها در خصوص احتمال به حاشيه كشيده شدن آنها در مساله هسته‌يي ايران كه از سال 2003 نقش پيشرو را در آن ايفا كرده اند نگرانند. مقامات فرانسوي از اوباما خواسته‌اند قالب تلاش‌هاي فعلي ديپلماتيك را در هم نريزد و مي‌گويند كه صرف نظر واشنگتن از برخي مطالبات مي تواند خطرناك باشد.

در حالي كه اتحاديه اروپا در موضع انتظار قرار دارد پاريس لندن و رم در دسامبر 2008 تصميم گرفتند و به سمت جلو گام بردارند و باجديت به بانك‌ها، شركت هاي بيمه، شركت هاي حمل و نقل و هر شركت مربوط به بخش انرژي كه با ايران تماس يا تبادل دارد توصيه‌هايي ارايه مي كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 4 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن