تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804916190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داستان جديد اسرائيلي ها براي توجيه شكست در جنگ 22 روزه: سپاه قدس هم به غزه آمده بود!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: داستان جديد اسرائيلي ها براي توجيه شكست در جنگ 22 روزه: سپاه قدس هم به غزه آمده بود!
پرتاب اين راكت ها هم كه 1 تا 9 دقيقه "زمان آماده سازي" آنهاست ، مانند شليك موشك هاي بالستيك نيست كه نياز به تخصص خاصي داشته باشد تا ماموراني از ايران مجبور باشند به غزه بروند و بعد هم توسط اسرائيلي ها كشته شوند!
عصر ايران ـ پس از شكست اسراييل در غزه و دست نيافتن اين رژيم به هدف نابودي حماس پس از ٢٢ روز حمله وحشيانه كه منجر به كشته و زخمي شدن بيش از ٧٠٠٠ غير نظامي فلسطيني شد‏‏، مقامات نظامي اسراييل اعلام كردند كه در جريان حملات خود به غزه تعدادي از افسران ارشد سپاه قدس متعلق به جمهوري اسلامي ايران را نيز كشته اند!

به گزارش عصر ايران و به نقل از "ورلد تريبيون" يك منبع آگاه نظامي در ارتش اسراييل اعلام كرده است كه در جريان جنگ غزه افسران و مشاوراني از سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در غزه بوده اند و كار آنها كمك به نيروهاي حماس براي پرتاب راكت به شهرهاي اسراييلي بوده است.

البته اين منبع به اصطلاح آگاه نظامي به اين نكته اشاره نكرد كه موشك پراني فلسطينيان به سمت صهيونيست ها از سال ها پيش در جريان است و ربطي به ماجراهاي اخير غزه ندارد .مضافاً اين كه فلسطينيان پس از 60 سال مبارزه اينك مي توانند راساً به توليد راكت هاي كوتاه برد و البته كم قدرت در كارگاه هاي زير زميني بپردازند و اين ، البته نكته عجيبي نيست چرا كه خود اسرائيلي ها هم(كه دستي در ساخت تسليحات دارند) مي دانند كه توليد اين نوع راكت هاي اوليه پيچيدگي خاصي ندارد و به راحتي قابل دسترسي است كما اينكه مبارزان فلسطيني از سال ها پيش مبادرت به اين كار مي كنند.

پرتاب اين راكت ها هم كه 1 تا 9 دقيقه "زمان آماده سازي" آنهاست ، مانند شليك موشك هاي بالستيك نيست كه نياز به تخصص خاصي داشته باشد تا ماموراني از ايران مجبور باشند به غزه بروند و بعد هم توسط اسرائيلي ها كشته شوند! كما اين كه اين منبع كه نامي از وي برده نشده است گفته است كه در جريان حملات اسراييل تعدادي از نيروهاي سپاه قدس ايران نيز كشته شده اند .

اسراييل مدعي است "سعيد صيام" وزير كشور حماس كه در جريان حملات اسراييل به غزه كشته شده است مهم ترين رابط نيروهاي ايراني حاضر در غزه بوده است.

از سوي ديگر منابع نظامي اسراييل پس از عقب نشيني خفت بار از غزه اعلام كرده اند كه سپاه قدس قصد دارد تا در غزه يك كارگاه توليد موشك هاي با برد بالاي ٧٠ كيلومتر ايجاد كند .آنها اعلام كردند كه اين موشك ها در واقع همان موشك هاي فجر٣ و ٤ خواهند بود و با برد بيش از ٧٠ كيلومتر قادرند تا تل آويو را هدف قرار دهند.
جالي اينجاست كه منابع اسرائيلي در همان اوايل جنگ اعلام كردند كه موشك هاي شليك شده به سمت اسرائيل در ايران توليد و از طريق تونل هاي زير زميني به غزه ارسال شده است اما پس از آن كه مشاوران نظامي دولت اسرائيل به دولتمردانشان گفتند كه ابعاد موشك ها به گونه اي است كه نمي توان آنها را از تونل ها عبور داد ، اينك مي گويند كه قرار است ايران خط توليدش را غزه راه اندازي كند (و بعد هم لابد ، اسرائيل با يك حمله هوايي اين كارخانه موشك سازي را منهدم مي كند!)

البته ايران اعلام كرده است كه حق حماس است كه به عنوان دولت قانوني فلسطين مانند همه دولت هاي ديگر براي دفاع از خود به سلاح هاي متعارف مجهز شود و اگر ايران بتواند ، خود در اين زمينه اقدام مي كند ولي غزه از سمت شرق و شمال در همسايگي خاكي با رژيم صهيونيستي است و از دريا هم در جانب غرب ، در محاصره و تحت كنترل كامل نيروي دريايي اسراييل است . از جنوب نيز ، با مصر هم مرز است كه اين كشور نيز با ايران رابطه ندارد و حتي مانع ارسال غذا و داروهاي ايراني در ايام جنگ از مرز خود به غزه شد .

تحليل گران معتقدند براي ارتش اسرائيل كه خود را چهارمين ارتش قدرتمند جهان مي داند ، نتيجه جنگ 22 روزه بسيار تحقيركننده است و لذا مي كوشند با انتشار چنين اخباري ، چنين وانمود كنند كه از حماس- كه خودشان آن را گروهك تروريستي مي نامند- شكست نخورده اند بلكه از يك كشور بزرگ به نام ايران ضربه ديده اند.
البته اين رويكرد نيز براي آنها اين پارادوكس را به وجود مي آورد كه پس از شكست از ايران در غزه كه سه كشور ، آنسو تر از ايران قرار دارد ، چگونه ايران را تهديد به حمله نظامي مي كنند و مي خواهند مستقيماً با آن در افتند؟!

جالب اينجاست كه در جريان جنگ ، كه اسرائيلي ها انتظار پيروزي داشتند ، يعني در همان زماني كه به ادعاي اين منبع خبري سپاه قدسي ها در غزه بودند ، خبري از اين داستان نبود (چون نيازي به فرافكني نداشتند).

به هرحال ماشين تبليغاتي اسرائيلي ها پس از توقف ماشين نظاني شان ، به راه افتاده است تا بلكه بتواند اندكي از مصائب شكست جديد ارتش شماره 4 دنيا! را التيام بخشد.
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن