تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821312565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رييس مجلس: حوزه هاي علميه نقش مهمي در حراست از دستاوردهاي انقلاب برعهده دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نايب رييس مجلس: حوزه هاي علميه نقش مهمي در حراست از دستاوردهاي انقلاب برعهده دارند
قم - نايب رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: حوزه هاي علميه و طلاب و روحانيون نقش مهم و اساسي در حراست از دستاوردها ي انقلاب اسلامي بر عهده دارند.


به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن ابوترابي روز پنج شنبه درهمايش گراميداشت شهداي غزه در جمع طلاب وروحانيون قم افزود: ريشه انقلاب اسلامي در اصل مستحكم قانون اساسي ، اصل ولايت فقيه است و بهترين مصداق آن در گذشته امام راحل و امروز مقام معظم رهبري هستند لذا ما بايد از آن بيش از حراست نماييم.
وي ادامه داد: پشتوانه و تكيه گاه نظام جمهوري اسلامي حوزه هاي علميه است و هرچه قدر آنها حضوري پررنگ داشته باشند ، انقلاب اسلامي با آسيب هاي كمتري روبرو خواهد شد.
وي گفت: هرچه قدر شخصيت مديريتي طلاب ارتقاء يابد ، نظام جمهوري اسلامي روز به روز مقتدرتر مي شود.
ابوترابي با اشاره به اينكه طلاب و روحانيون بايد از ظرفيت هاي موجود به خوبي استفاده كنند گفت: ما بايد خود را آراسته به اخلاق ، تهذيب ، بينش سياسي كنيم كه مطمئنا مهمترين نياز كشور ، توجه به اين مسايل مي باشد.
وي درادامه به نقش انقلاب اسلامي در فراهم آوردن عزت و افتخار براي مسلمانان جهان اشاره كرد و گفت: تحولات گسترده اي بعد از انقلاب در منطقه جهان اسلام و روابط بين الملل رخ داده كه شايسته است ما طلاب كه مسووليت امروز و فرداي كشور را برعهده داريم ، آنها را مورد بررسي قرار دهيم.
وي افزود: اين نگاه براي ما آثار و نتايج ارزشمندي به ارمغان خواهد آورد كه اولا باعث رسيدن به نقاط قوت و قدرت اسلام مي شود و درثاني تهديدها و آسيب ها شناسايي و در جهت استفاده و براي كاهش اين تهديدها چاره انديشي خواهيم كرد.
ابوترابي با اشاره به اينكه ما بايد به وظيفه خطير خود در قبال نظام جمهوري اسلامي عمل كنيم گفت: مقام معظم رهبري نيز تاكيد دارند كه دانشجويان و حوزويان در مسايل سياسي وارد شوند .
وي افزود: متاسفانه حوزه به طور جدي در معرض اين تهديد يعني فاصله گرفتن از مسووليت هاي سياسي و درك سياسي است كه بايد دراين زمينه برنامه هاي جدي به اجرا گذاشته شود.
وي گفت: به هرميزان كه درايت و آگاهي ما از واقعيت هاي امروزي افزوده شود و درك سياسي ما ارتقا يابد احساس مسووليت پذيري افزايش خواهد يافت.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي درادامه با اشاره به بركات انقلاب اسلامي درجهان گفت: دنياي اسلام بعد از انقلاب اسلامي با قبل ازآنان تغييرات جدي كرده و باعث عزت وافتخار براي مسلمانان شده است.
وي ادامه داد: در زماني كه دولت عثماني آخرين تير خلاص را به حضور سياسي اسلام زد، رژيم جعلي اسراييل با كمترين مقاومت در درون سرزمين فلسطين و برخورد جدي در دنياي اسلام ، قدرت سياسي ، اقتصادي و نظامي خود را
بسط و بدون وحشت و نگراني به كار خود ادامه داد.
وي با اشاره به نمونه هاي ديگري از شرايط مسلمانان در قبل انقلاب گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي جريان و شرايط حاكم بر جهان اسلام تغيير كرد و ما شاهد تحولات پي در پي و رويدادهاي كليدي و مهم در جهان مي باشيم.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: شرايط سياسي در لبنا ن و فلسطين و بيداري مسلمانان در سراسر جهان ميوه و شجره انقلاب اسلامي است كه ما بايد با دقت وحساسيت ، اين مسايل را براي جامعه و جهان تبيين كنيم.
وي با اشاره به برخي مشكلات پيش رو و سخنان مغرضان براي اختلاف افكني ميان مسلمانان گفت: ما نبايد نگران اين مسايل باشيم بلكه به تحولات گسترده اي بعد از انقلاب تاكنون ايجاد شده دقت كرده و آنها را بيان كنيم ، اما مطمئنا نيز آسيب هايي پيش روي ما خواهد بود كه امري طبيعي است.
ابوترابي به اين نكته اشاره كرد ما بايد اين بيداري كه در جهان اسلام به بركت انقلاب اسلامي بوجود آمده را براي جهانيان بيش از پيش تبيين كنيم. ك/2
550/ 1645
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن