تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816575875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهضت ثبت نام، نتيجه افزايش ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: نهضت ثبت نام، نتيجه افزايش ابهام
با تحولات صورت گرفته طي يك ماه اخير و افزوده شدن ابهامات، اخبار غيررسمي از احتمال ثبت‌نام بيش از 20 چهره سياسي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري حكايت دارد


با تحولات صورت گرفته طي يك ماه اخير و افزوده شدن ابهامات، اخبار غيررسمي از احتمال ثبت‌نام بيش از 20 چهره سياسي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري حكايت دارد.

به گزارش بازتاب آنلاين به نقل از آينده ، نامعلوم بودن سرنوشت كانديداتوري و تأييد صلاحيت سيد محمد خاتمي در انتخابات رياست جمهوري، موجب شده تا بسياري از چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب تصميم بگيرند براي از دست ندادن فرصت، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات كنند تا اگر خاتمي اقدام به ثبت‌نام نكرد و يا احتمال رد صلاحيت وي افزايش يافت، به عنوان يكي از گزينه‌هاي اصلي مطرح باشند.

در اين ميان مهدي كروبي نيز گرچه صريحاً اظهار داشته است كه به هيچ قيمتي از صحنه انتخابات كنار نمي‌رود، اما در صورت كانديداتوري و تأييد صلاحيت خاتمي، امكان انصراف او در آخرين روزها به شيوه محسن رضايي در انتخابات گذشته وجود دارد.

با اين حال شواهد و قرائن حكايت از ثبت‌نام چهره‌هايي نظير بيژن زنگنه، محمدرضا عارف، طهماسب مظاهري، محمد هاشمي، ‌محمدعلي نجفي و حسن روحاني در كنار كروبي مي‌كند، علاوه بر آن كه مهندس موسوي نيز به عنوان اصلي‌ترين چهره اصلاح‌طلبان در صورت نيامدن خاتمي مورد توجه مي‌باشد.

از سوي ديگر در اردوگاه اصول‌گرايان نيز، در دو حالت امكان حضور كانديداهاي ديگري به جز محمود احمدي‌نژاد وجود دارد،‌ گزينه نخست اعلام انصراف احمدي‌نژاد از حضور در انتخابات به دليل سقوط احتمالي محبوبيت وي در پايان سال جاري و اوائل سال آينده است كه در اين صورت نام اصول‌گراياني چون محمدباقر قاليباف، علي لاريجاني، محسن رضايي،‌ احمد توكلي، علي اكبر ولايتي و ناطق نوري براي حضور به عنوان كانديداي اصلي اصلاح‌طلبان در صحنه وجود دارد كه به منزله تحريم تلويحي انتخابات توسط اصلاح‌طلبان مي‌باشد،‌ در اين صورت نيز اصول‌گرايان رقيبي جدي را در برابر احمدي‌نژاد وارد عرصه انتخابات خواهند كرد. جالب آن كه علاوه بر اصول‌گرايان فوق، از سه وزير دولت احمدي‌نژاد، پورمحمدي، جهرمي و دانش جعفري نيز به عنوان كانديداهاي احتمالي نام برده شده است.

به نظر مي‌رسد از فهرست 20 نفره فوق، در هر حالت متصور، ‌حداقل 10 نفر از چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب و اصول‌گرا ثبت‌نام كنند.

اما در اين ميان ثبت‌نام ميرحسين موسوي، آخرين نخست وزير جمهوري اسلامي بيش از ديگر كانديداهاي سايه در رقابت خاتمي- احمدي‌نژاد اهميت دارد.

بنابر شنيده‌ها، ‌مهندس موسوي تمايل دارد سرنوشت تعامل وي با خاتمي پيش از ثبت‌نام مشخص گردد، اما اخبار غيررسمي مبني بر تلاش‌هايي براي متقاعد كردن شوراي نگهبان به رد كردن صلاحيت خاتمي كه از سوي برخي جريانات تندرو اصول‌گرا دنبال مي‌شود، امكان روشن شدن اين وضعيت را كاهش مي‌دهد.

در صورتي كه مهندس موسوي پيش از ثبت‌نام اعلام كند به نفع خاتمي كناره‌گيري مي‌نمايد، در صورت عدم تأييد صلاحيت خاتمي، اصلاح‌طلبان از داشتن گزينه جدي براي رقابت با احمدي‌نژاد محروم خواهند شد و در صورتي كه خاتمي بدون اين كه صلاحيت وي در انتخابات رد شود، اعلام انصراف از كانديداتوري به نفع موسوي كند، قادر به تحريك آراي خاموش براي حمايت از مهندس موسوي نخواهد بود و به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي اصول‌گرايان تندرو و جريانات انشعابي اصلاح‌طلب براي خارج كردن زودهنگام مهندس موسوي از عرصه انتخابات، اقدام به عمليات رواني از طريق انتشار اخباري نظير قطعيت كانديداتوري خاتمي يا انتخاب موسوي به سمت معاون اولي كروبي دارند، ‌حتي اگر فشار سنگين فعلي اصلاح‌طلبان بر خاتمي منجر به اعلام رسمي كانديداتوري وي در بهمن ماه شود، اصلاح‌طلبان براي حفظ شانس پيروزي خود در انتخابات، چاره‌اي جز ثبت‌نام همزمان خاتمي و موسوي در انتخابات ندارند، چرا كه در اين صورت، احتمال رد صلاحيت خاتمي نيز كاهش خواهد يافت.
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن