تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا 15 بهمن‌ماهمشكل 99 ساله‌هاي خراسان رضوي رفع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تا 15 بهمن‌ماهمشكل 99 ساله‌هاي خراسان رضوي رفع مي‌شود
عكس: منصور نمايشيمشهد - خبرنگار دنياي اقتصاد: استاندار خراسان رضوي گفت: در حال حاضر در برخي از شهرستان‌هاي استان با مشكل تامين زمين براي ساخت مسكن مهر مواجه هستيم و اگر چه تامين پس از نياز است، اما توزيع آن در سطح استاني متوازن نيست .


سيد محمد جواد محمدي‌زاده در جلسه شوراي مسكن خراسان رضوي كه در استانداري تشكيل شد با بيان اين مطلب افزود: اعضاي شوراي مسكن استان تا 15 بهمن ماه فرصت دارند كه مشكل تامين زمين در شهرستان را حل كنند.
وي با بيان اينكه تكميل نبودن پرونده‌هاي متقاضيان دليلي بر عدم پرداخت تسهيلات بانك‌ها براي اين طرح نيست افزود: بايد ظرف 15 روز آينده فرآيند اخذ تسهيلات و بررسي پرونده‌هاي تعيين تكليف شود تا علت عدم پرداخت تسهيلات بانك‌ها به متقاضيان مشخص شود.
محمدي‌زاده خاطرنشان كرد: صندوق تعاون نيز بايد به تعهدات خود وفادار باشد، در غير اين صورت دليلي براي نگهداري و دادن پول متقاضيان طرح مسكن مهر به اين صندوق وجود ندارد.
وي با اشاره به پرداخت اعتبار بانك مركزي به اين طرح گفت: بانك‌ها فقط توزيع‌كننده اعتبارات بانك مركزي هستند و به همه مسكن‌هاي مشمول اين طرح اعم از روستايي و شهري اين اعتبار تعلق مي‌گيرد.
وي زمان پرداخت اجاره زمين‌ها را زمان بهره‌برداري يعني اتمام ساخت واحد مسكوني دانست و اظهار كرد: براي پيشرفت هر چه سريع‌تر اين طرح بايد موانعي چون نظام‌هاي بوروكراتيك سيستم‌هاي اداري از بين برود و همچنين مسوولان ذي‌ربط از اجتهادهاي فردي پرهيز كنند.
همچنين در اين جلسه سعيد حسين پور، معاون امور هماهنگي استانداري خراسان رضوي گفت: دولت مبلغ دو‌هزار و 400‌ميليارد تومان براي تزريق به شبكه بانك‌هاي عامل طرح مسكن مهر در نظر گرفته است كه اين موضوع بايد توسط اين بانك‌ها پيگيري مي‌شود.
وي با بيان اينكه استان خراسان رضوي بعد از تهران دومين استان از لحاظ تعداد واحد مسكوني مهر (122‌هزار واحد) است، خاطرنشان كرد: به‌رغم ابهامات موجود در نحوه اجراي اين قانون ما توانستيم مسير مشخص و روشني را براي اجرايي كردن اين مهم مشخص كنيم و 80‌هزار واحد مسكوني در شهرهاي بالاي 12‌هزار نفر و 37‌هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 12‌هزار نفر در روستاها در نظر گرفته شد.
وي روند پيشرفت طرح مسكن مهر در استان را روند روبه رشد دانست و گفت: تعاوني‌هاي مسكن سهم به‌سزايي در ساماندهي اين طرح در استان ايفا كردند.
مجيد توتونچي، رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي نيز در جلسه شوراي مسكن استان به ارائه گزارش عملكرد طرح مسكن مهر پرداخت و افزود: 122‌هزار نفر عضو اين طرح در استان در قالب 426 تعاوني هستند كه 100‌هزار و 873 نفر آنها شناسايي شدند و با توجه به اينكه براي اين تعداد بايد‌هزار و 375 هكتار زمين تحصيل مي‌كرديم اين ميزان به‌هزار و 793 هكتار رسيد بنابراين 123‌درصد در اين مقوله رشد داشتيم.
وي خاطرنشان كرد: براي حدود 100‌هزار عضو شناسايي شده، 95‌هزار واحد در نظر گرفته شد بدين معني كه در حال حاضر 5‌درصد از برنامه تامين زمين عقب هستيم.
وي ادامه داد: به دليل اينكه اكثر زمين‌هاي استان موقوفه يا زمين‌هاي آستان قدس هستند و زمين‌هاي موقوفه در مالكيت دولت نيست لذا با آستان قدس رضوي وارد گفت‌وگو شديم. در مورد شهرك رضوي و اراضي شهر سرخس نيز هماهنگي‌هايي صورت گرفت و پس از اخذ مجوز آستان قدس از شوراي سياستگذاري اين زمين‌ها در اختيار تعاوني‌ها قرار خواهد گرفت.
توتونچي با بيان اينكه مديران تعاوني‌هاي مسكن از توانايي‌هاي لازم برخوردار نيستند، گفت: هر چند آموزش‌هاي لازم صورت گرفته است، اما اين افراد بايد تلاش بيشتري كنند.
وي خواستار انتقال اسناد زمين‌هاي اين طرح توسط اداره ثبت و اسناد استان شد و افزود: پرداخت اجاره زمين از زمان بهره‌برداري آغاز مي‌شود كه بهتر است منظور از اين زمان، زمان اتمام واحدهاي مسكوني باشد.
توتونچي با بيان اينكه 70‌درصد طرح مسكن مهر را بايد در شهرهاي استان به تعداد 89‌هزار و 30‌درصد ديگر را در روستاها برنامه‌ريزي مي‌كرديم، افزود: بخشي از اين ساخت‌وسازها توسط بخش خصوصي صورت گرفت.
رييس شوراي مسكن استان بيان كرد: 89‌هزار و 583 واحد مسكن مهر را براي آماده سازي در استان برنامه‌ريزي كرده‌ايم و براي 8‌هزار و 703 واحد قرار داد ساخت منعقد كرده‌ايم كه تا مرز 20‌درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و ساخت 7‌هزار و 666 واحد مسكوني اجاره‌اي نيز از 60‌درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
توتونچي در خصوص تسهيلات پرداختي بانك‌هاي عامل نيز اظهاركرد: تاكنون 42‌هزار و 864 عضو براي دريافت تسهيلات آماده سازي، 6‌هزار و 61 عضو براي ساخت مسكن اجاره‌اي 5 ساله، 558 عضو براي طرح مسكن 99 ساله و ‌هزار و 799 عضو براي ساخت مسكن با تكنولوژي نوين به بانك‌ها معرفي شده‌اند.
وي با بيان اينكه در طرح مسكن 99 ساله تاكنون هيچ وجهي از بانك‌ها دريافت نشده گفت: در طرح مسكن اجاره‌اي 5 ساله، 8‌ميليارد و 200‌ميليون تومان، در ساخت مسكن با تكنولوژي‌ نوين يك ميليارد و 400‌ميليون تومان و دربافت فرسوده يك ميليارد و 384‌ميليون تومان وام از بانك‌هاي عامل دريافت كرده‌ايم.
در ادامه شوكتيان، مديركل بنياد مسكن خراسان رضوي با بيان اينكه ساخت 33‌هزار واحد مسكوني به منظور اجراي طرح مهر سهم بنياد مسكن بود؛ افزود: براي 35‌هزار و 19 واحد تشكيل پرونده داده و تمام آنها به بانك معرفي شدند.
شوكتيان اظهار كرد: اخيرا سهميه شهرهاي كمتر از 25‌هزار نفر نيز بر عهده بنياد مسكن گذاشته شده است كه به اين منظور 5/151هكتار زمين تامين شده كه 50‌درصد آن در داخل محدوده شهري و آماده اجرا است و در سه شهر درود، بيدخت و فريمان تقاضا نامه‌هايي با تعاوني‌ها مبادله شده است و در بقيه شهرها به دنبال طراحي هستيم.
وي تاكيد كرد: تامين وام مسكن چه در بخش‌هاي شهرها و چه روستاها، مشكل ايجاد كرده است كه اين مشكل بايد حل شود و گرنه در روند ساخت‌وساز به‌خصوص ساخت‌وساز روستايي شاهد است خواهيم بود.
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن