تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815615946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دام پرندگان از تالاب گميشان برچيده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دام پرندگان از تالاب گميشان برچيده شد
گرگان ـ خبرنگار «ايران»: دام هاى هوايى براى پرندگان، در تالاب بين المللى گميشان معدوم و ۱۰ هزار متر از اين تالاب از دام هوايى پاكسازى شد.
مأموران اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بندرتركمن همه دام هاى هوايى در تالاب گميشان از حاشيه روستاى چارقلى تا ابتداى منطقه حفاظت شده تالاب ۲۰ هزار هكتارى گميشان را معدوم كردند.
استان گلستان با دارا بودن صدها هكتار آبگير مصنوعى و طبيعى، زيستگاه دهها نوع پرنده بومى و مهاجر منحصر به فرد است كه درآن مأمن گزيده اند اما اهالى در حاشيه درياى خزر براين ادعا هستند كه رؤيت پرندگان به نسبت دهه هاى گذشته در اين منطقه از استان كم شده است.
شكار و صيد بى رويه يكى از مسائلى است كه حيات اين پرندگان را تهديد مى كند اين درشرايطى است كه اغلب اين شكارها كه به روش هاى مختلف انجام مى گيرد، براى كسب منافع و سود شخصى است.
ناصر جعفرى رئيسى مسئول حراست اداره كل حفاظت محيط زيست استان گلستان در رابطه با شكار پرندگان گفت: بيشترين شكار پرندگان كمياب مربوط به شاهين، بالابان، ترلان، بحرى و در كل پرندگان تيزپرواز شكارى است.
پرندگانى كه در كشورهاى ايران و همسايگان شمالى نظير تركمنستان و ارمنستان صيد مى شوند به كشورهاى عربى قاچاق و براى شكار تفريحى به فروش مى رسند.
وى با اشاره به اينكه قيمت اين پرندگان در خارج از مرزها به ۱۰ تا ۱۰۰ برابر افزايش مى يابد، گفت: بيشترين سود را واسطه هايى مى برند كه پرندگان را جابه جا مى كنند و معمولاً اين افراد حرفه اى از خارج از كشور كمك مى گيرند و حتى از افرادى كه از قسمت هاى جنوبى كشور و همسايه هاى عربى براى اين كار به منطقه مى آيند. مسئول حراست اداره محيط زيست گلستان با بيان اينكه افراد درگير در مسئله قاچاق پرندگان براى اداره محيط زيست استان شناخته شده هستند، گفت: اين افراد از شكارچيان متخلفى كه تعداد آنها زياد است كمك مى گيرند. وى با اشاره به اينكه باندهاى پيچيده و حرفه اى در اين كار دست دارند، افزود: يكى از شگردهاى دلال ها اين است كه در هنگام دستگيرى بلافاصله پرندگان را پر مى دهند و عملاً مدرك جرم را ناپديد كرده و به اين ترتيب قابل پيگرد نيستند. جعفرى به روشهاى صيد پرندگان نيز اشاره كرد و گفت: كمين براى پرندگان، شكار به وسيله موتورهاى تندرو و همچنين برداشتن جوجه هاى پرندگان از لانه هايشان و بزرگ كردن آنها از شيوه هاى شكار پرندگان است. به گفته وى، صيد پرندگان شكارى ۱۲ ميليون تومان جريمه زيست محيطى دارد كه با توجه به قيمت زياد اين پرندگان اين ميزان جريمه اندك بوده و بايستى ميزان آن افزايش يابد. نوار ساحلى درياى خزر در استان گلستان با دارا بودن پوشش گياهى متنوع جايگاه مناسبى براى انواع پرندگان است اما در همين منطقه نيز عمده شكار پرندگان صورت مى گيرد.
رمضان نفر رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بندرتركمن در اين مورد به اهميت همكارى اهالى تأكيد كرد و گفت: با توجه به اصل ۱۵۰ قانون اساسى كه حفاظت از محيط زيست وظيفه عمومى تلقى مى شود از همه علاقه مندان به طبيعت و ساكنان حاشيه تالاب ها درخواست مى شود كه در حفاظت از اين ميراث طبيعى ما را يارى دهند.
«نفر» با بيان اينكه پرندگان آبزى، كنار آبزى و خشك زى متنوعى اين منطقه را براى زمستان گذرانى، زادآورى و اقامت انتخاب مى كنند، تأكيد كرد: دام ها در تالاب بين المللى گميشان كه از سوى شكارچيان و متخلفان برپا مى شود تلفات زيادى به پرندگان مهاجر آبزى وارد مى آورد.
 پنجشنبه 3 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن