تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817071584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير اجرايي سومين دوره جشنواره شعر فجر تأكيد كرد: توجه ويژه‌ به اشعار آييني و انقلابي در سومين دوره جشنواره شعر فجر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دبير اجرايي سومين دوره جشنواره شعر فجر تأكيد كرد: توجه ويژه‌ به اشعار آييني و انقلابي در سومين دوره جشنواره شعر فجر
گروه ادب: دبير اجرايي سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر، موضوعات امام و انقلاب اسلامي، نهضت بيداري اسلامي، پايداري و دفاع مقدس، اشعار آييني و مذهبي، اشعار با مضامين اخلاقي و ايثار و شهادت را مضامين اصلي سومين دوره جشنواره شعر فجر عنوان كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) نشست خبري سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر امروز سه‌شنبه اول بهمن، با حضور «محسن پرويز» رئيس شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره، «‌علي معلم‌ دامغاني» دبير شوراي سياستگذاري، «مصطفي اميدي» دبير اجرايي و «فاضل نظري» دبير علمي اين جشنواره برگزار شد.

بخشي از فعاليت‌هاي جشنوراه شعر فجر در سال آينده استمرار دارد

«محسن پرويز» در ابتداي نشست گفت: تقارن سومين دوره جشنواره شعر فجر با سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي موجب شد، بخشي از برنامه‌ها با توجه به سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي انجام شود. تداوم داشتن بخش‌هايي از برنامه‌هاي سومين دوره جشنواره شعر فجر در طول سال آينده، نيز از ديگر سياسيت‌هاي اين جشنواره بود.

«مصطفي اميدي» دبير اجرايي سومين دوره جشنواره شعر فجر نيز با بيان اين مطلب كه در آستانه نكوداشت سي‌امين سال، نگاه ويژه‌اي به پيروزي انقلاب اسلامي در فعاليت‌هاي مختلف برگزاري جشنواره شعر فجر شد، گفت: سومين جشنواره بين‌المللي شعر فجر 10 بهمن در شهر مقدس مشهد آغاز و 10 اسفند در تهران پايان مي‌يابد.

او ادامه داد: جشنواره داراي سه بخش اصلي است؛ بخش جوان يا رقابتي كه شاعران جوان با ارسال آثار به دبيرخانه‌هاي استاني براي رقابت در سطح استاني و به دبيرخانه‌ مركزي براي رقابت در سطح كشوري در آن به رقابت مي‌پردازند.

به گفته اميدي بخش جوان داراي دو سطح استاني و كشوري است و از تمام دبيرخانه‌هايي كه زير نظر ادارت كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت دارند، درخواست شده، پس از دريافت آثار و بررسي و ارزيابي، حداكثر 10 نفر از شاعران برجسته جوان استاني را به دبيرخانه مركزي معرفي و آثار آن‌ها را ارسال كنند، تا در رقابت سطح كشوري نيز شركت داده شوند و نهايتاً آثار برگزيده اعلام شود.

اميدي درباره بخش بزرگسال جشنواره گفت: بخش دوم جشنواره بخش تجليل از شاعران پيشكسوت و بزرگسالي كه در طول سه دهه انقلاب خدمات قابل ‌توجهي به ادبيات و شعر انقلاب داشته‌اند و در تبيين ارزش‌هاي انقلاب كوشيده‌اند، است.

دبير اجرايي سومين دوره جشنواره شعر فجر افزود: در بخش بين‌الملل در راستاي تقويت بخش بين‌الملل، علاوه بر حضور شاعران پارسي‌گوي كه همزمان با برگزاري جشنواره در تهران حضور دارند، براي استمرار فعاليت‌هاي جشنواره و تعامل با شاعران برجسته جهان اعم از شاعران پارسي‌گو و غير‌پارسي‌گو، همايش شاعران ايران و جهان در مرداد 88 با حضور شاعران برگزيده كشوري و شاعران برجسته از كشورهاي ديگر برگزار مي‌شود، تا در اين همايش شاعران ايراني در كنار شاعران كشورهاي ديگر قرار گيرند و شعر ايران به جهانيان معرفي شوند.

دبير اجرايي سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: با توجه به اينكه سومين جشنواره با سي‌امين سال انقلاب تقارن دارد، اعضاي شوراي سياست‌گذاري تصميم گرفتند كه موضوعات امام و انقلاب اسلامي، نهضت بيداري اسلامي، پايداري و دفاع مقدس، اشعار آييني، مذهبي، اشعار با مضامين اخلاقي و ايثار و شهادت را مورد توجه بيشتري قرار دهند، اما شاعران در ارسال آثار خود در هر زمينه‌اي آزاد هستند.

سه دوره برگزاري جشنواره شعر فجر، بيداري و هوشياري شعر انقلاب را به دنبال داشته است

«محمدعلي معلم‌دامغاني» دبير شوراي سياست‌گذاري سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر نيز در سخناني گفت: اصولاً در سرزمين‌هايي مانند ايران، شعر ظرف همه مسائل فرهنگي است و شعر فارسي نيز هنوز به قوت خود به عنوان هنر مادر باقي است و نه تنها در ايران، بلكه در همه جهان كاربرد دارد.

او ادامه داد: فجر مبدأ كار انقلاب و مبدأ شروع يك دوره خاص در شعر فارسي است، اين دوره بر حسب كميت، فرم و صورت، و موضوعاتي كه شاعران به طور سنتي به آن مي‌پرداختند و مي‌پردازند، متغيير است. امروز مخاطبان شعر به مراتب بيشتر از گذشته است.

دبير شوراي سياست‌گذاري سومين دوره جشنوراه شعر فجر با ابراز خرسندي از برپايي جشنواره شعر فجر گفت: سي سال از اين مبدأ مقدس (انقلاب ) مي‌گذرد، ولي سه سال است كه جشنواره‌‌اي به نام شعر فجر برگزار مي‌شود كه تناسب نهفته‌اي نيز در خود دارد. اگر تاكنون غفلت بوده در اين سه سال بيداري و هشياري است. در سومين دوره جشنواره لازم بود كه علاوه بر رقابت كه در جشنواره موضوع اصلي است، تجليلي هم از عده كثيري از شاعران خادم و متعهد به انقلاب به عمل آيد.

«فاضل نظري» دبير علمي جشنواره نيز در اين نشست گفت: موضوع استمرار جشنواره و تمام نشدن آن با مراسم اختتاميه موضوعي است كه اين جشنواره را از ساير جشنورا‌ه‌ها متمايز مي‌كند، معرفي شعر فارسي به جهانيان يكي از همين موضوعات دنباله‌دار جشنواره است، شعر فارسي را امروز در دنيا با شاعران گذشته آن مي‌شناسند و جا دارد دستاوردهاي شعر انقلاب را نيز به جهانيان شناساند. تدوين سند شعر انقلاب نيز در دستور كار سومين دوره جشنواره قرار گرفت، تا هويت شعر انقلاب نشان داده شود، چرا كه شاعران شعر انقلاب اسلامي، سند تاريخي حوادث مهم انقلاب‌‌اند و شايد در هيچ حكومتي نتوان ديد، شاعران تا اين اندازه با آمال و اهداف انقلاب هماهنگ‌اند و نگاهي به دستاوردهاي شعر انقلاب مروري بر تاريخ انقلاب خواهد بود.

10 سكه بهار‌آزادي به برگزيدگان بخش جوان اهدا مي‌شود

او درباره نحوه داوري‌ها گفت: امسال يك گروه انتخاب در هر دو بخش فعاليت مي‌كنند و شوراي سه نفره در بخش جوان و شوراي سه نفره در بخش بزرگسال آثار را پالايش كرده و برترين‌ها را به بخش رقابتي مي فرستند. در بخش جوان يا رقابتي نيز در هر محور شعر سنتي و كلاسيك، آزاد و نيمايي و شعر كودك و نوجوان، 5 داور به بررسي آثار مي‌پردازند.

نظري درباره شيوه ارزيابي آثار شاعران پيشكسوت گفت: در بخش بزرگسال نيز با مكاتباتي كه با استان‌ها صورت گرفته، استان‌ها به جمع‌آوري آثار پيشكسوتان خود پرداخته و در يك گروه داوري 5 نفره اسامي چهره‌هاي قابل‌ تقدير معرفي مي‌شوند.

او در پايان درباره جوايز برگزيدگان سومين دوره جشنوراه بين‌الملل شعر فجر گفت: در بخش جوان حداقل 10 سكه تمام بهار آزادي به شاعران برگزيده اهدا مي‌شود و در بخش شاعران پيشكسوت نيز جوايزي اهدا خواهد شد، اما بيشتر جنبه معنوي اهميت دارد. تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه مركزي 160 اثر است، علاوه بر اين از هر استان نيز 10 اثر ارسال مي‌شود كه مجموعاً 460 اثر به جشنواره ارسال شده است.
گزارش تصويري اين خبر را اينجا ببينيد
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن