تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812881501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت:حماس نبايد كمك‌‏هاي ابومازن به مردم فلسطين را قبول كندبايد از سازمان ملل به دليل جنايات غزه شكايت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبير كل مجمع جهاني اهل بيت:حماس نبايد كمك‌‏هاي ابومازن به مردم فلسطين را قبول كندبايد از سازمان ملل به دليل جنايات غزه شكايت كرد
تهران- خبرگزاري كار ايران
دبير كل مجمع جهاني اهل بيت گفت: جمهوري اسلامي ايران با كمك برخي كشورهاي عربي و اسلامي و كشورهاي غيرمتعهد مي‌‏تواند ناكارآمدي سازمان ملل و شوراي امنيت را پيگيري كند كه اين مساله نتيجه خواهد داد، بايد از سازمان ملل به دليل اين جنايات شكايت كرد و در مقابل اين‌‏ها ايستاد؛ چرا كه كشورهاي جنايت‌‏كار با موافقت سازمان ملل جنايات زيادي را انجام دادند و با حركت در مسير حقوق بين‌‏الملل مي‌‏توانيم اين كار را انجام دهيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اختري در همايش"ابعاد بين‌‏المللي و حقوقي تجاوز اسرائيل به غزه و سناريوهاي پيش رو" اظهار داشت: يكي از انگيزه‌‏هاي تاسيس حكومت جعلي اسرائيل و شايد اساسي‌‏ترين انگيزه آن، مقابله با اسلام و نابودي اسلام بوده است و اين سناريوي ضد اسلام از ابتدا در انديشه قدرتمندان صليبي و امپرياليسم جهاني به سركردگي انگليس در گذشته و امروز در آمريكا وجود داشته است.
وي با بيان اين‌‏كه در اولين نامه‌‏اي كه امام(ره) در زمينه جنگ فلسطين نوشته‌‏اند، نسبت به مساله مقابله با اسلام هشدار داده‌‏اند، تصريح كرد: امام(ره) تاكيد داشتند كه اين غده سرطاني (اسرائيل) را در قلب كشورهاي اسلامي كاشته‌‏اند تا مسلمانان را به جان هم بيندازند و عاملي براي تشتت و پراكندگي و نابودي اسلام به كار ببندند و تا امروز نيز اين حركت ادامه دارد.
دبير كل مجمع جهاني اهل بيت با بيان اين كه در قضيه 11 سپتامبر بسياري از تحليل‌‏ها مبني بر اين بود كه اين‌‏كار ساخته خود آمريكا بوده است، اظهار داشت: اين سناريو را طراحي كرده‌‏اند تا بهانه‌‏اي براي حمله به اسلام و مسلمانان به دست آورند و اسلام نابي كه امام(ره) آن را احيا كرده‌‏اند، نابود كنند.
اختري ادامه داد: تشكيل كشورهايي به اصطلاح معتدل عربي و در كنار آن عادي‌‏سازي ارتباط با اسرائيل و مساله مقابله با حركت اسلامي جديد مورد نظر آن‌‏ها بود كه اين‌‏ها نشان مي‌‏دهد در مرحله اول آن‌‏چه كه مورد هدف قرار گرفته اسلام است و اين اسلام كه متمركز و متبلور در ساختار قدرت است، بايد در اين پروسه، ايران هم مورد هجمه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: اين انديشه‌‏اي است كه آمريكا و اسرائيل براي حمله به ايران در سر مي‌‏پروراندند، در شرايط فعلي هم بعضي از تحليل‌‏گران معتقدند كه تجاوز اسرائيل به غزه براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي است كه البته تحليلي واهي است. آنها اين مساله را مطرح كردند كه اگر نمي‌‏توان با ايران مقابله كرد، بايد بازوهاي جمهوري اسلامي ايران را زد. لذا ابتدا تجاوز به حزب‌‏الله را شروع كردند و امروز هم حماس و جهاد اسلامي را در فلسطين مورد حمله قرار دادند.
اختري با تاكيد بر اين‌‏كه امروز اسرائيل از لحاظ نظامي و سياسي فرو پاشيده است، خاطرنشان كرد: از نظر سياسي اختلافات جدي در احزاب مطرح اسرائيل وجود دارد كه براي آن‌‏ها مصيبت‌‏بار است در حالي كه امروز حماس در اوج قدرت است و آن‌‏ها تمام تلاش خود را مي‌‏كنند تا حماس را از صحنه خارج كنند ولي در ضعف مفرط افتاده‌‏اند.
وي با تاكيد بر اين‌‏كه جمهوري اسلامي ايران پيروز اين ميدان در برابر آمريكاست، خاطرنشان كرد: امروز مي‌‏بينيم كه لحن آمريكا، انگليس و ديگر كشورهاي اروپايي عوض شده است و از گفت‌‏و‌‏گو با ايران سخن مي‌‏گويند، امروز اوباما نيز از لزوم گفت‌‏و‌‏گو با حماس سخن مي‌‏گويد ولي حتي تا 20 روز پيش نمي‌‏خواستند، حماس را ببينند و اين نشان از تغيير معادلات در منطقه دارد.
دبير كل مجمع جهاني اهل بيت با بيان اين‌‏كه يكي از سناريوهاي پيش روي ماجراي غزه كه از سوي «مبارك» شروع شده است، مساله مصادره اين پيروزي است، اظهار داشت: امروز ابومازن و فتح در موضع ضعف قرار گرفته‌‏اند. ما آقاي زواوي را نماينده مقاومت مي‌‏دانيم ابومازن امروز در بدترين شرايط به سر مي‌‏برد و مطمئن باشيد اگر انتخابات در فلسطين برگزار شود، حماس پيروز است و هرگز ابومازن و طرفداران سازش راي نخواهند آورد. لذا مبارك، عربستان و اردن با پشتيباني آمريكا به فكر افتادند كه اين را مصادره كنند و چيزي را كه در جنگ به دست نياوردند در گفت‌‏و‌‏گو به دست آورند.
اختري خطاب به مقاومت اسرائيل پيشنهاد داد: معتقدم حماس نبايد كمك‌‏هايي را كه از طريق ابومازن مي‌‏خواهد به مردم فلسطين شود را قبول كند، حماس و جهاد امروز بايد آشكارتر كار كنند. عربستان و اردن دشمني خود را در اين جنگ آشكار كردند. اسرائيل بارها اعلام كرد كشورهاي عربي از ما خواستند كه حماس را از بين ببريم ولي هيچ كدام از اين كشورها اين مساله را تكذيب نكردند لذا حماس بايد آشكارا در مقابل اين‌‏ها موضع بگيرد و نگذارد اين پيروزي مصادره شود.
وي با بيان اين‌‏كه ديگر سناريوي پس از پيروزي غزه ايجاد شكاف بين مسلمانان است، خاطرنشان كرد: امروز مي‌‏بينيم بعضي از مفتي‌‏ها در عربستان‌‏، پاكستان تلاش مي‌‏كنند كه اختلاف بين شيعه و سني بيندازند، در صورتي‌‏كه ما امروز بيش از گذشته نياز به وحدت اسلامي داريم و در اين ميان حماس مي‌‏تواند نقش خوبي بازي كند.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با كمك برخي كشورهاي عربي و اسلامي و كشورهاي غيرمتعهد مي‌‏تواند ناكارآمدي سازمان ملل و شوراي امنيت را پيگيري كند كه اين مساله نتيجه خواهد داد، بايد از سازمان ملل شكايت كرد و در مقابل اين‌‏ها ايستاد چرا كه كشورهاي جنايت‌‏كار با موافقت سازمان ملل جنايات زيادي را انجام دادند و با حركت در مسير حقوق بين‌‏الملل مي‌‏توانيم اين كار را انجام دهيم.
پايان‌‏پيام

كد خبر: 469461
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن