تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812922866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وكيل امريكايي گوانتانامو: امريكا موكلان او را سالها شكنجه كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وكيل امريكايي گوانتانامو: امريكا موكلان او را سالها شكنجه كرده است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/11/01
00:24:33.07
وكيل دو نفراز زندانيان گوانتانامو تاكيد كرد موكلان او بارها در گوانتانامو و ديگر زندانهاي سري امريكا در سراسر جهان شكنجه شده اند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي
نانسي هولاندر گفت هيچ كدام از متهماني كه وي وكالت انها را برعهده دارد هيچ جرمي مرتكب نشده و هنوز هم هيچ اتهامي عليه انها ثابت نشده است. انها از كساني بوده اند كه طبق دستور رامسفلد وزير دفاع سابق مشمول بازجويي هاي همراه با شكنجه شدند. حتي يكي از دادستانان نظامي كه قراربود رسيدگي به پرونده يكي از موكلان مرا بر عهد بگيرد از اين كار خودداري كرد زيرا او معتقد بود وي را شكنجه كرده اند.
نانسي هولاندر درباره يكي از موكلان خود كه اهل موريتاني بوده است گفت پيش از انكه اين فرد در سال دوهزار و دو به زندان گوانتانامو منتقل شود در موريتاني بازداشت و به اردن منتقل شده و در انجا مدت هشت ماه تحت شكنجه قرار گرفته بود و بعد از ان نيز به پايگاه نظامي بگرام در افغانستان منتقل و از انجا هم به زندان گوانتانامو در كوبا برده شد.
اين وكيل امريكايي در ادامه افزود موكل ديگر وي يك فرد با تابعيت يمني سعودي بود كه امريكا او را به ارتباط با حمله به ناو يو اس اس كول متهم مي كند و او يكي از كساني است كه امريكا رسما به استفاده از روش ايجاد احساس غرق شدن كه نوعي شكنجه است ، درباره وي اعتراف كرد. او پيش از انكه به زندان گوانتانامو منتقل شود دست كم چهار تا پنج سال در يك يا چند زندان سري امريكا نگهداري و شكنجه مي شده است.
00:27:02.11
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن