تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803485848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوروز و دغدغه گراني هتل‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نوروز و دغدغه گراني هتل‌ها


نرخ هتل‌هاي كشور با توجه به نزديك شدن تعطيلات نوروزي و اعلام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي افزايش قيمت‌ هتل‌ها تا 20 درصد، به‌نظر مي‌رسد عامل نگران‌كننده‌اي براي مسافران داخلي و تورگردان‌ها و تداعي‌كننده داستان سال گذشته باشد.

به گزارش ايسنا، سال گذشته صدور آيين‌نامه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي حذف نرخ ارزي و تغيير قيمت‌ هتل‌ها كه از نظر هتل‌داران دور از انتظار بود، مشكلاتي را به‌وجود آورد و به اعتراض و مقاومت‌هايي از سوي هتل‌داران براي اجراي اين دستور و آيين‌نامه منجر و موجب شد تا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در تصميم خود بازنگري كند و قيمت‌ها را تا 25 درصد براي نوروز افزايش دهد.

پس از افزايش قيمت ‌هتل‌ها كه در روزهاي پاياني سال و درحالي‌كه بليت‌هاي وسايل نقليه پيش‌فروش شده و تورگردان‌ها تورهاي خود را فروخته‌ بودند، صورت گرفت، تورگردان‌ها‌ به اين اقدام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و افزايش قيمت هتل‌ها بدون تغيير در سطح خدمات يا بهبود شرايط اقامتي در اين مراكز اعتراض كردند.

به گفته برخي تورگردان‌ها، به‌نظر مي‌رسد با افزايش 20 درصدي نرخ هتل‌ها در شرايطي كه سطح خدمات، تغيير محسوسي نكرده و طرح استانداردسازي كامل اجرا نشده است، داستان سال گذشته بار ديگر امسال تكرار شود.

تورگردان‌ها با توجه به اين شرايط كه از نظر آن‌ها چندان ثبات ندارد، هر سال برنامه تورهاي ورودي را در نيمه دوم فروردين‌ماه اجرا مي‌كنند و مسافران داخلي كه هم‌چنان به استفاده از هتل عادت نكرده‌اند و سفر به شهرهايي كه اقوام و دوستاني در آن‌ها دارند، انتخاب نخست‌شان است، مانند گذشته اقامت در هتل را از برنامه سفر خود حذف مي‌كنند و به چادر مسافرتي يا اقامت در خانه خويشان خود پناه مي‌برند. البته قشري ديگر كه گزينه سفر را انتخاب مي‌كند، مجبور به پرداخت هر قيمتي از سوي هتل‌داران مي‌شود.

اگرچه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سال‌هاي اخير طرح‌هايي را براي توسعه فرهنگ استفاده از تور در كشور ارايه و اجرا كرده است، اما به گفته مجريان طرح، سفرهاي ارزان براي فصل‌هاي بدون مسافر در كشور طراحي شده‌اند. فصل‌هايي كه ايراني‌ها بيشتر به سفر مي‌روند و ميزان تقاضا بالاست، امكان اجراي تورهاي ارزان وجود ندارد و اين تورها نزديك به نرخ بازار فروخته مي‌شوند.

سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از سال گذشته اقدام مورد توجه ديگري را انجام داده است كه كنترل خانه‌هاي استيجاري در مقصد سفر ايراني‌هاست؛ با اين حال، هم‌چنان خبر گراني نرخ خانه‌هاي استيجاري في دوبرابر نرخ هتل‌هاي پنج ستاره در شهرهاي پرمسافر، بويژه تعطيلات نوروزي بسيار شنيده مي‌شود، اما اعتراض مردم از گراني هتل‌ها و خانه‌هاي اجاره‌اي نوروز در ميان انبوه اعتراض‌ها از گراني ديگر خدمات و محصولات در كشور محو مي‌شود.

ابراهيم پورفرج، رييس جامعه تورگردانان ايران با اشاره به افزايش قيمت در هتل‌هاي كشور گفت: فقط كافي است، يك وعده غذايي در اين هتل‌ها صرف كنيد، در آن صورت با خدمات‌دهي و برخوردهاي نامناسب و مواد غذايي كهنه مواجه مي‌شويد، در اين شرايط است كه قيمت هتل‌ها افزايش مي‌يابد.

وي به تعداد محدود هتل‌هاي مناسب در كشور اشاره كرد و ادامه داد: انتخاب دومي وجود ندارد، همين هتل‌ها هستند و ما بايد تورهاي خود را به اين هتل‌ها با اين قيمت‌هاي بالا ببريم. البته ما مي‌توانيم در اين شرايط، گردشگر نياوريم، ولي مردم ايران بايد با اين افزايش قيمت در هتل‌ها چه كنند؟ آن‌ها بيشترين آسيب را در هر تعطيلات نوروزي مي‌بينند.

پورفرج اظهار كرد: هتل‌هاي خوب زيادي در كشور، بخصوص تهران وجود ندارند و همين چند هتل هم نامناسبند.

محمدعلي واقفي، عضو هيأت مديره جامعه تورگردانان ايران نيز در اين‌باره گفت: اگر اين افزايش قيمت‌ در برخي هتل‌ها را در دو سال اخير درنظر بگيريم، ديده مي‌شود كه بعضي از هتل‌ها تا 70 درصد در اين مدت، افزايش قيمت داشته‌اند و اين براي تورگردان‌ها فاجعه است.

وي ادامه داد: در نشست اخير هتل‌داران در مشهد، ضمن اعلام افرايش قيمت امسال تا 20 درصد، گفته شد كه به تورگردانان تخفيف داده شود؛ ولي هتل‌ها به‌ندرت به اين موضوع عمل مي‌كنند.

اين تورگردان بيان كرد: ما تورهاي خود را تا پايان سال 2009 ميلادي به طرف تجاري در خارج از كشور فروخته‌ايم و حتا برخي از آژانس‌ها، قيمت تور ايران تا پايان آوريل را از ما دريافت كرده‌اند، چون مي‌خواهند برنامه‌ريزي كنند، حال در اين شرايط قيمت‌ها تغيير مي‌كنند.

به گفته او، افزايش قيمت هتل‌ها به اين شكل، منطقي و قابل قبول نيست. هتل‌هاي داخل كشور هرچه قيمت‌هاي خود را افزايش دهند، مسافران داخلي كم‌تر به اين مراكز مي‌روند و از هتل استفاده مي‌كنند. تورگردان‌ها نيز تورهاي خود را در نيمه دوم فروردين‌ماه اجرا مي‌كنند. گرچه با اين وجود، هنوز در برخي شهرها نتوانسته‌ايم هتل اجاره كنيم.

واقفي افزود: از نظر آژانس‌هاي خارجي نيز اين اقدامات در شرايطي كه جهان با بحران اقتصادي مواجه است، چندان درست نيست. يكي از اين آژانس‌هاي خارجي براي ما در نامه‌اي نوشته بود كه شما به‌جاي اين‌كه در شرايط بحران اقتصادي جهان، قيمت‌ها را پايين بياوريد تا ما به ايران مسافر بيشتر بفرستيم، قيمت‌ها را افزايش داده‌ايد!

به گزارش ايسنا، تعيين و اعلام به‌موقع نرخ هتل‌ها موضوع ديگري است كه سال گذشته به‌دليل تأخير در دادن نرخ اقامت در هتل‌هاي كشور، مشكلاتي را براي مسافران، آژانس‌ها و هتل‌داران ايجاد كرد.

هر سال، پيش‌فروش بليت وسايل نقليه براي نوروز از دوماه پيش از آن آغاز مي‌شود و مسافران نوروزي درحالي‌كه قيمت‌هاي باثباتي را از هتل‌ها دريافت نمي‌كنند و با اين پاسخ هتل‌داران مواجه مي‌شوند كه نرخ نوروزي هنوز اعلام نشده است، مجبورند بليت وسيله نقليه خود را تهيه و در حالتي نامطمئن براي مكان اقامتي در شهر مورد نظر خود برنامه‌ريزي كنند.




 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن