تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815333108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي مقاومت/ العالم: 256 صهيونيست در جنگ 22 روزه غزه كشته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيروزي مقاومت/ العالم: 256 صهيونيست در جنگ 22 روزه غزه كشته شدند
تهران - پايگاه اينترنتي العالم روز دوشنبه نوشت: در جنگ 22 روزه غزه حداقل 256 صهيونيست كشته و 1327 تن زخمي شده اند.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، اين پايگاه اينترنتي نوشت: اگرچه رژيم صهيونيستي با برقراري سانسور نظامي مانع از انتشار آمار تلفات نظاميان و شهرك نشينان صهيونيست شده است، اما گروه هاي مقاومت فلسطيني با انتشار بيانيه هاي نظامي جداگانه اعلام كرده اند كه در جريان 22 روز حمله وحشيانه ارتش صهيونيستي به نوار غزه، رزمندگان مقاومت موفق شده اند، حداقل 256 صهيونيست را به هلاكت رسانند و بيش از 1300 صهيونيست ديگر را زخمي كنند.
بر اساس اين گزارش، در ميان صهيونيست هاي به هلاكت رسيده 203 نظامي در رده هاي مختلف و 53 شهرك نشين صهيونيست وجود دارد.
شاخه هاي نظامي گروه هاي مقاومت فلسطيني از جمله گردانهاي شهيد "عزالدين قسام" شاخه نظامي جنبش حماس ، گردان هاي شهداي الاقصي شاخه نظامي جنبش فتح، گروهان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي و گردان هاي "شهيد احمد ابوالريش"، " شهيد ابوعلي مصطفي" و " شهيد جهاد جبريل" در جريان جنگ غزه حداقل 191عمليات عليه نيروهاي رژيم صهيونيستي انجام داده اند.
به نوشته العالم، گردانهاي قسام در بيانيه هاي مختلف نظامي اعلام كرده اند كه در 22 روز جنگ و مقاومت، 194 موشك گراد، 312 موشك قسام ، 373 گلوله خمپاره، 55 گلوله آر پي جي به سوي شهرك هاي صهيونيست نشين در جنوب فلسطين اشغالي يا مواضع نظاميان صهيونيست شليك كرده اند كه در نتيجه حداقل 49 شهرك نشين و 125نظامي صهيونيست به هلاكت رسيده و 247 شهرك نشين و 110 نظامي صهيونيست زخمي شده اند.
در بيانيه هاي اين گردان ها خاطرنشان شده است كه تك تيراندازان جمعي اين گردان ها موفق شده اند حداقل 52 نظامي صهيونيست متجاوز به خاك غزه را هدف قرار داده، به هلاكت برسانند.
گروهان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي نيز اعلام كره اند كه در 20 عمليات جداگانه در غزه حداقل 18 نظامي صهيونيست به هلاكت رسيده و 15 نظامي ديگر زخمي شده اند.
تيپ هاي ناصر صلاح الدين ( كميته هاي مقاومت مردمي) نيز در بيانيه هاي خود از 51 عمليات عليه اشغالگران صهيونيست خبر داده و خاطرنشان كرده اند كه در برخي از اين عمليات حداقل 4 نظامي صهيونيست به هلاكت رسيده و 13 نظامي ديگر زخمي شده اند و خسارت هاي زيادي به ماشين جنگي ارتش صهيونيستي وارد شده است.
گردان هاي شهيد جهاد جبريل شاخه نظامي جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي كل نيز در بيانيه هاي نظامي خود اعلام كرده كه در19 عمليات جداگانه در نوار غزه و سرزمين هاي اشغالي فلسطين 39 نظامي صهيونيست را به هلاكت رسانده و 5 نظامي ديگر را زخمي كرده اند.
گردان هاي شهيد احمد ابوالريش هم تاكيد كرده اند كه با اجراي چند عمليات، 7 نظامي صهيونيست را به هلاكت رسانده و بيش از 17 نظامي ديگر را زخمي كرده اند.
گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي نيز اعلام كرده اند كه با اجراي چند عمليات در غزه و سرزمين هاي اشغالي توانسته اند شمار زيادي از نظاميان اشغالگر را به هلاكت رسانده و يا زخمي كنند.
رژيم اشغالگر صهيونيستي پس از بروز اختلافات در صفوف ارتش و سياستمداران اين رژيم در خصوص حمله به غزه و پيامدهاي منفي اخلاقي ناشي از قتل عامل مردم غزه بويژه كودكان و زنان و حمله به مراكز امدادرساني و بيمارستان ها و آثار سياسي نامطلوب ناشي از شكست هاي نظامي وعدم تحقق اهداف تعيين شده و همچنين حفظ روحيه نظاميان خود، همچنان سانسور نظامي را ادامه داده، تلاش مي كند مانع انتشار اخبار واقعي تلفات شود.
در همين رابطه " آفي فاكسمن " روزنامه نگار و كارشناس اسرائيلي در امور نظامي اخيرا در مقاله اي در روزنامه صهيونيستي "معاريو" خاطرنشان كرده است: رسانه هاي اسرائيلي به شمار كشته ها و زخمي ها ارتش اسراييل اشاره نمي كنند تا روحيه مبارزان فلسطيني بالا نرود و نظاميان اسرائيل روحيه خود را از دست ندهد.
فاكسمن مي افزايد: "ايهود اولمرت" نخست وزير موقت اسرائيل از كشته شدن تنها 10 نظامي اسراييلي خبر داده است و آنها حتي اگر شمار كشته ها به 100 تن هم برسد بيشتر از آن را اعلام نخواهند كرد زيرا تصميم گرفته اند كه شمار كشته هاي اعلام شده از 10 نفر فراتر نرود.
برخي منابع اسراييلي، مقامات نظامي و سياسي و رسانه هاي گروهي رژيم صهيونيستي را به دروغ گويي و عوام فريبي متهم كرده، مي گويند: اجساد دهها نظامي هنوز در بيمارستان "سوروكا" و در سردخانه هاي مراكز پزشكي و نظامي ديگر نگهداري مي شود و دهها زخمي كه وضعيت جسمي شان وخيم است با مرگ دست و پنجه نرم مي كنند و برخي هم به رغم تلاش پزشكان مرده اند.
اما سازمان اطلاعات و امنيت داخلي اسرائيل (شاباك) اذعان كرده است كه در 22 روز حمله به نوار غزه حدود 565 موشك و 200 گلوله خمپاره به شهرك هاي اسرائيلي در جنوب فلسطين اشغالي شليك شده و اين در حالي است كه در چند روز قبل از اعلام آتش بس، تعداد زيادي موشك به شهرك ها اصابت كرده است.
آمار اين سازمان نشان مي دهد كه 10 درصد موشك ها دوربرد و از موشك هاي گراد بوده و از آغاز جنگ براثر اصابت موشك ها 1272 اسرائيلي زخمي شده اند.
صوير**1003**1549
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن