تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820812222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

6 بهمن؛ احمدي نژاد آخرين لايحه بودجه را به مجلس مي برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: 6 بهمن؛ احمدي نژاد آخرين لايحه بودجه را به مجلس مي برد


اقتصاد > اقتصاد كلان - بر اساس گفته عضو هيات رييسه مجلس، احمدي نژاد هفته آينده لايحه بودجه اي را به مجلس مي برد كه قرار بود روز گذشته اطلاعات آن منتشر شود.

محمد هيراد حاتمي: سر انجام هفته آينده دولت لايحه بودجه سال آينده را به مجلس ارائه مي كند تا دو گانه دو لايحه شكل جدي تر به خود گرفته باشد. عضو هيات رييسه مجلس در حالي عنوان كرده است كه لايحه بودجه سال 88 يكشنبه هفته آينده تقديم مجلس مي شود كه روز گذشته عضو كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي از بررسي لايحه پر حاشيه هدفمند كردن يارانه ها در مجلس از امروز خبر داد. پيش از اين قرار بود دولت نهم هدفمند كردن يارانه ها را همراه با آخرين لايحه بودجه خود تقديم نمايندگان پارلمان كشور كند. موضوعي كه در همان نخستين روزهايي كه اين ايده مطرح شد مورد تكذيب سخنگوي كار گروه طرح تحول اقتصادي قرار گرفت تا لايحه بودجه حساب خود را از هدفمند كردن يارانه ها جدا كند و براساس گفته حاجي بابايي لايحه بودجه 6 بهمن در اختيار مجلس قرار بگيرد: " لايحه بودجه شش بهمن به مجلس ارائه مي‌شود. "

عضو هيات رييسه مجلس در حالي عنوان مي كند كه لايحه بودجه هفته آينده در اختيار مجلس قرار مي گيرد كه بنا به اظهارات رييس جمهوري لايحه بودجه آينده ديروز مراحل تكاملي خود را پشت سر گذاشته است. احمدي نژاد پنج شنبه هفته گذشته و در نشست خود با رسانه هاي گروهي كوتاه ترين پاسخ خود را به سوالي كه در رابطه با لايحه بودجه 88 از او پرسيده شد اختصاص داد : " بودجه مراحل نهايي تدوين را مي‌گذراند و اجازه دهيد يكشنبه آينده كه بودجه كامل مي‌شود، اطلاعاتش منتشر شود. "

دولت نهم در شرايطي آخرين لايحه بودجه خود را هفته آينده راهي پارلمان كشور مي كند كه تا كنون سه لايحه بودجه را تهيه و به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرده است. رييس جمهوري نخستين بار و در 25 دي سال 84 بودجه سال 85 را به عنوان نخستين لايحه بودجه تهيه شده در دولت نهم به مجلس هفتم ارائه كرد. نمايندگان از فرداي آن روز با مشاهده متن لايحه به بررسي آن در كميسيون هاي تخصصي و نيز صحن علني پرداختند و در نهايت در 23 اسفند ماه آن را به تصويب رساندند. شوراي نگهبان نيز دو روز بعد از تصويب لايحه بودجه توسط مجلس آن را تاييد كرد و براي اجرا در اختيار دولت نهم گذاشت.

احمدي نژاد دومين لايحه بودجه دولت نهم را 5 روز دير تر نسبت به سال 84 به پارلمان كشور برد اما نمايندگان مجلس همانند سال 84 بررسي آن را تا 23 اسفند ماه ادامه دادند و از سوي ديگر فرداي آن روز مصوبه مجلس به تاييد شوراي نگهبان رسيد.

رييس دولت نهم سال گذشته نيز 17 دي لايحه بودجه 87 را به مجلس شوراي اسلامي برد تا نمايندگان 28 بهمن ماه كار بررسي آن را به پايان برسانند و در نهايت شوراي نگهبان در اولين روز آخرين ماه سال آن را تاييد كند.

رييس جمهوري هفته آينده لايحه بودجه اي را براي بررسي به پارلمان كشور مي برد كه آخرين لايحه بودجه دولت نهم و برنامه چهارم توسعه است. در مقابل نيز نمايندگان مجلس هشتم براي نخستين بار لايحه بودجه را مورد بررسي قرار مي دهند. لايحه بودجه اي كه به گفته حاجي بابايي زمان بررسي آن دو ماه به طول مي انجامد: " بررسي لايحه بودجه در مجلس 2 ماه طول خواهد كشيد. "

Print چاپ مطلب
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن