تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817279297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه‌نگار سرشناس عرب: اسرائيل عامل بي‌ثباتي و كانون تروريسم در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روزنامه‌نگار سرشناس عرب: اسرائيل عامل بي‌ثباتي و كانون تروريسم در جهان است
خبرگزاري فارس: سردبير روزنامه القدس العربي چاپ لندن با اشاره به تجاوزات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و كشتار كودكان و زنان بي‌گناه، رژيم صهيونيستي را بزرگترين بازنده اين جنگ دانست و نوشت: اسرائيل عامل بي‌ثباتي و كانون تروريسم در جهان است.


به گزارش فارس،روزنامه القدس العربي چاپ لندن در سرمقاله امروز خود به قلم عبدالباري عطوان با عنوان "برندگان و بازندگان جنگ غزه" دستاوردهاي رژيم صهيونيستي در اين جنگ را شرم‌آور خواند و نوشت: در اين جنگ صدها كودك، زن و غيرنظامي كشته و برخي از خانه‌ها، مساجد و ساختمانهاي دولتي ويران شدند.
اين روزنامه فرامنطقه‌اي با اشاره به وعده‌هاي زيپي‌ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي براي نابودي گروههاي مقاومت نوشت: اسرائيل در تغيير معادله در نوار غزه و نيز نابودي گروههاي مقاومت شكست خورد.
القدس العربي به استفاده رژيم صهيونيستي از بمب‌هاي فسفري در جنگ عليه نوار غزه و خرابي خانه‌ها بر روي افراد گرسنه و تحت محاصر اين منطقه اشاره كرد و نوشت: اين جانفشاني‌هاي زياد به جهانيان نشان داد كه اين رژيم عامل بي‌ثباتي و كانون تروريسم است كه امنيت اين جهان را تهديد مي‌كند.
عبدالباري عطوان جنگ بين صهيونيست‌ها با نيروهاي مقاومت را جنگي نابرابر دانست و به همدستي سران كشورهاي محافظه‌كار عرب با رژيم صهيونيستي اشاره كرد و نوشت: هرگز اين درگيري بين دو طرف برابر نبوده است و چگونه مي‌توانست چنين باشد. رژيم‌هاي عربي حلقه محاصره را محكم كرده بودند و با متجاوزين همدست شدند و زماني با سكوت خود و گاهي نيز با تحركات ديپلماتيك مشكوك خود زمينه لازم را فراهم كردند و با دادن فرصت بيشتر به تحقق ماموريت‌هاي اين رژيم كمك كردند.
عطوان در بخشي ديگر از سرمقاله خود، رژيم صهيونيستي را بزرگترين بازنده از اين جنگ دانست و گفت: اسرائيل در اين جنگ نه از لحاظ نظامي بلكه از نظر سياسي نيز بيش از همه متحمل ضرر شد و پس از گذشت بيش از سه هفته از جنگ، نيروهاي مقاومت از تونل‌هاي خود خارج نشدند تا پرچم سفيد را به نشانه تسليم بالا ببرند و درخواست آتش‌بس ندادند و پرتاب موشك‌ها نيز متوقف نشد و مردم غزه با وجود فجايع بزرگي كه در غزه رخ داد و خانه‌هاي آنها ويران شد همچنان به حماس وفادار ماندند و خواستار بازگشت تشكيلات و عناصر آن به اين منطقه نشدند.
اين روزنامه نگار سرشناس عرب در ادامه نوشت: اسرائيل بزرگترين زيان را در نزد افكار عمومي جهان ديد همان طور كه دوستان عرب اين رژيم نيز بزرگترين زيان را متحمل شدند و روند صلح را نابود كردند.
عطوان ، رژيم مصر را بعد از رژيم صهيونيستي بزرگترين بازنده اين ميدان دانست و نوشت: نقش ميانجيگرانه مصر به عنوان يك قدرت منطقه‌اي از بين رفت و مورد طعن و رفتار زشت از سوي نزديك‌ترين متحدين خود آمريكا و اسرائيل قرار گرفت و اين امر در دو مسئله نمود پيدا مي‌كند اول در امضاي توافقنامه امنيتي براي كنترل مرز مصر در نوار غزه و جلوگيري از قاچاق سلاح كه اخيرا بين زيپي ليوني وزير امور خارجه اسرائيل با كاندليزا رايس همتاي آمريكايي‌اش بدون رايزني دولت مصر يا حتي بدون اطلاع جزئيات اين توافقنامه صورت گرفت و اين بيانگر آن است كه نقش مصر به اجرا كننده اوام آنها محدود مي‌شود و همپيمان و متحد راهبردي مورد احترام به شمار نمي‌رود. اما موضوع دوم اين است كه اسرائيل به ابتكار مصر براي برقراري آتش‌بس بي‌اعتنايي كرده و به صورت عمدي او را تحقير كرده بدون اينكه تلاش‌ها و تماس‌هاي دوهفته‌اي قاهره براي تثبيت اين طرح در نظر گرفته باشد.
سردبير روزنامه القدس العربي، تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله را از ديگر بازندگان اين جنگ دانست كه به شكل گسترد منزوي شده و دست كم حمايت نيمي از عرب‌ها و كشورهاي بزرگ اسلامي مثل تركيه، ايران و اندونزي را از دست داده و آمال و آرزوهايش در بازگشت به نوار غزه محقق نشد.
عطوان در بخشي ديگري از اين مقاله، آنچه كشورهاي عربي ميانه روي عرب ناميده مي شود و نيز عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب را از ديگر بازندگان اين جنگ دانست و از پايداري مردم نوار غزه به عنوان يك معجزه ياد كرد و از آن تجليل نمود.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن