تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802164675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده يازدهمين دو سالانه‌ي ملي عكس ايران بسته شد فرنود: با ديدن عكس‌هاي دو سالانه‌ي يازدهم افسوس خوردم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پرونده يازدهمين دو سالانه‌ي ملي عكس ايران بسته شد فرنود: با ديدن عكس‌هاي دو سالانه‌ي يازدهم افسوس خوردم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

پرونده‌ي يازدهمين دوسالانه‌ي ملي عكس ايران درحالي بسته شد كه مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي از انتخاب دبير و انتشار فراخوان دوازدهمين دوره‌ دوسالانه تا ده روز آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين مراسم شامگاه گذشته ـ 29 دي ماه ـ در سينماتك موزه‌ي هنرهاي معاصر برگزار شد. دراين مراسم، محمود شالويي - مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي، با اشاره به حضور گسترده عكاسان دراين دوره از دوسالانه گفت: دراين دوسالانه همدلي دوستانه و همكارانه را بيش از هر چيز تجربه كرديم، اما اگر برآيند دوسالانه مورد توجه همه قرار نگرفت، قصوري متوجه ما نيست زيرا همه‌چيز نسبي است.

او اضافه كرد: دبيرخانه دوسالانه با نگاه به تجربيات حاصل‌شده بايد در بينال‌هاي بعدي اصطلاحات را مورد توجه قرار دهد و براساس آيين‌نامه‌اي كه شوراي سياستگذاري به تصويب رسانده عمل كند.

شالويي با اشاره به اين آيين‌نامه، توضيح داد: يكي از دستاوردهاي دوسالانه يازدهم تصويب و تدوين آيين‌نامه‌اي بود كه از اين پس براساس آن برنامه‌هاي بينال‌هاي بعدي را پيش مي‌بريم و براي ساير دوسالانه‌ها نيز از اين پس براساس آيين‌نامه‌هاي مشابهي عمل خواهيم كرد.

مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي، گفت: وقتي دوسالانه در شهري مثل يزد برگزار مي‌شود، تبعات خوبي براي عرصه فرهنگ و هنر كشور دارد، چه بسا كه به‌دنبال برگزاري دوسالانه يازدهم، موزه هنرهاي معاصر يزد نيز راه‌اندازي و اين شهر صاحب يك موزه‌ي بزرگ شد و اگر اين اتفاق در ساير استان‌ها نيز بيافتد قطعا تبعات مشابهي را در پي دارد.

او در ادامه‌ي سخنانش عنوان كرد: امروز قصد داشتم دبير دوسالانه دوازدهم و شوراي سياستگذاري را معرفي كنم ولي به اين نتيجه رسيديم تا بعد از جلسات هماهنگي مشترك ظرف ده روز آينده اين شورا را معرفي كنيم و كار دبيرخانه را از همين ماه آغاز نماييم.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم، اسماعيل عباسي - دبير يازدهمين دوسالانه عكس ملي ايران ـ گزارش خود از اين دوره را ارائه كرد.

او گفت: شوراي 17 نفره سياستگذاري در اواخر تابستان 86 طي 22 جلسه تصميم‌گيري‌هاي دوسالانه را انجام داد و آيين‌نامه خود را تدوين كرد و در نهايت هيأت داوران از ميان 2279 عكاس با 12 هزار و 495 عكس، 123 تك عكس و 33 مجموعه عكس را انتخاب كردند.

عباسي اضافه كرد: انتخاب موضوع آزاد، غيررقابتي‌شدن و برگزاري همزمان دوسالانه در دو شهر و يك سايت اينترنتي از مهم‌ترين اتفاقات اين دوره بود، اما با اين وجود باز هم ضرورت دارد تا با همكاري دفتر هنرهاي تجسمي مقدمات برگزاري و شكل‌گيري دبيرخانه دوسالانه دوازدهم از همين امروز آغاز شود.

به گزارش ايسنا، درادامه‌ي اين مراسم بعد از پخش گزارشي تصويري از روند برگزاري دوسالانه يازدهم، «محمد فرنود»، يكي از اعضاي شوراس سياستگذاري سخن گفت.

اين عكاس با سابقه با اشاره به صحبت‌هاي ارائه شده دراين مراسم، يادآور شد: امروز اينجا از همه ‌چيز به جز نواقص جشنواره سخن گفته شد

او اضافه كرد: دراين يكسال و اندي از فعاليت شوراي سياستگذاري دوسالانه يازدهم ، مباحث متعددي مطرح شد كه متاسفانه وقتي عكس‌ها به ديوار رفتند و آنها را ديدم تنها افسوس خوردم، زيرا ماحصل گفته‌ها و جلسات ما عكس‌هاي آويخته شده بر ديوارهاي دوسالانه يازدهم نبود!

او با اشاره به تلاش‌هاي بي‌وقفه دفتر هنرهاي تجسمي دراين دوره خاطرنشان كرد: آنچه دراين دوره ارائه شده تمام عكاسي ما نيست و هنر جامعه عكاسي ما را در بر نمي‌گيرد. درحالي‌كه ما درجلسات شوراي سياستگذار به يك تعريف كاملا مشخص رسيديم تا با موضوع «خلاق»، تمام جامعه عكاسي و تمام ژانرهاي عكاسي را تعريف كنيم، اما ماحصل دوسالانه چيزي غير از اين بود.

فرنود تصريح كرد: در جلسه‌ي گفت‌وگوي اعضاي شوراي سياستگذاري با هيات داوران به صراحت اعلام كرديم ، عكس‌هايي انتخاب شوند كه جامعيت عكاسي ما را در بر بگيرد، نه اين‌كه تنها به بخشي از عكاسي ما خلاصه شود، درحاليكه اتفاقي كه در دوسالانه يازدهم افتاد اين‌گونه نبود.

اين عكاس با اظهار تاسف از امكاناتي كه براي اين دوسالانه صرف شد، اضافه كرد: متاسفم‌ كه اين حجم امكانات، بودجه و تلاشي كه صورت گرفت نمايشگاه قابل دفاعي را ارائه نداد و چيزي بيگانه با جامعه عكاسي ما است.

او با اشاره به عكس‌هاي انتخاب‌شده دراين دوسالانه، توضيح داد: عكاسي كه نمي‌تواند با جامعه‌ي خود برخورد كند قطعا نمي‌تواند عكاس خوبي باشد و متاسفم كه عكس‌هاي انتخاب‌شده در نمايشگاه اين‌گونه بود.

او خاطرنشان كرد: دوسالانه دهم عكس الگوي مناسبي براي مقايسه بود و تمام ژانرهاي عكاسي را در بر مي‌گرفت كه متاسفانه كتاب آن هم چاپ نشد، ولي دراين دوسالانه با نتيجه‌اي كه ديديم تنها بايد خودمان را محكوم كنيم كه نتيجه‌ي حاصل‌شده ، چيز قابل دفاعي نيست. در حاليكه قرار بود عكس‌هايي انتخاب شود كه به نوعي از هر ژانري در آن «خلاقيت» به‌كار رفته باشد، درحاليكه در اين دوسالانه ما شاهد اين خلاقيت در ژانرهاي مختلف عكاسي نبوديم و اين دوسالانه مربوط به تمام عكاسي ما نمي‌شود.

فرنود در پايان گفت:‌ شوراي سياستگذاري‌ها دوسالانه دوازدهم بايد به زودي كار خود را آغاز كند و اميدوارم به‌گونه‌اي عمل شود كه با استفاده از تجارب دوره‌هاي گذشته، قدم‌هاي مثبتي برداشته شود و دفتر هنرهاي تجسمي نيز در اين دوره مجوزهاي لازم را براي عكاسان فراهم كند تا آنها امكان عكاسي با فراغ‌بال را پيدا كنند.

به گزارش ايسنا، محمود شالويي نيز در پايان اين مراسم در پاسخ به گفته‌هاي «فرنود»،گفت: قطعا هيچ كاري بدون عيب نيست و نبايد با حُب‌وبغض به موضوع نگاه كرد، بلكه بايد نواقص و عيب‌ها را مطرح كرد تا با كمك هم بتوانيم دوسالانه‌هاي بهتري را برگزار كنيم.

در پايان اين مراسم، تنديس دوسالانه به صورت نمادين به «رومين محتشم» يكي از عكاسان استان اروميه اهدا شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن