تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816336465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشف موجودات دريايي جديددر اعماق دريا در سواحل استراليا/ سفر دريايي با قايق ساخته شده از بطري پلاستيكي به منظور حمايت از محيط زيست/ خطر مرگ كوسه ها را تهديد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كشف موجودات دريايي جديددر اعماق دريا در سواحل استراليا/ سفر دريايي با قايق ساخته شده از بطري پلاستيكي به منظور حمايت از محيط زيست/ خطر مرگ كوسه ها را تهديد مي كند
دانشمندان استراليايي از كشف حيوانات جديدي در اعماق سواحل جنوبي اين كشور خبر دادند و يكي از مولتي ميليونرهاي انگليسي به منظور هشدار دادن به جهانيان در رابطه با آلودگي آب هاي اقيانوس قصد دارد با يك قايق بطري شكل در اقيانوس آرام سفر كند و از آن جا كه ميليون ها كوسه هر ساله طعمه انسان ها مي شوند، كوسه ها به شدت در خطر مرگ قرار دارند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري استراليا؛ دانشمندان استراليايي با مطالعه بر روي موجودات اعماق سواحل جنوبي استراليا گونه هاي جديدي از موجودات دريايي را كشف كرده اند كه بر اثر شيوع گازهاي گلخانه اي كه بر روي مرجان هاي دريايي بخشي هاي عميق دريا تاثير سوئي داشته، در حال نابودي هستند.

بنابراين گزارش؛ اين موجودات كه در يك اكتشاف دريايي در اعماق دو تا بيش از چهار كيلومتري دريا كشف شده اند، شامل: عنكبوت دريايي، اسفنج هاي عظيم الجثه، شقايق دريايي، خال خال صورتي، انگل دريايي گردن غازي است.

گفتني است؛ در كنار اين موجودات زنده، فسيل مرجان هاي دريايي متعلق به بيش از 10 هزار سال قبل در عمق پايين تر از 4/1 كيلومتري كشف شده است.

يادآور مي شود؛ اين اكتشاف در اعماق دريا چهار هفته و توسط پژوهشگران استراليايي و آمريكايي صورت پذيرفته است.

********** سفر دريايي با قايق ساخته شده از بطري پلاستيكي به منظور حمايت از محيط زيست

بنابر گزارش پايگاه خبري تايمز؛ يك ماجراجوي ميليونر انگليسي به نام «ديويد دي راسشيلد» قصد دارد، با يك قايق دو متري كه ساخته شده از بطري هاي آب معدني است، در اقيانوس آرام سفر كند.

بنابراين گزارش؛ اين مرد 30 ساله اين سفر را با هدف هشدار دادن به ساكنان جهان نسبت به آلودگي هاي زيست محيطي كه بطري هاي پلاستيكي در درياها و اقيانوس ها ايجاد مي كنند، آغاز خواهد كرد.

اين گزارش مي افزايد؛ بطري هاي پلاستيكي زباله كه در اقيانوس آرام ريخته شده است، پنج برابر وسعت بريتانيا تخمين زده شده است.

اين گزارش همچنين مي افزايد؛ اين ماجراجو ماه آوريل از «سان فرانسيسكو» سفر 12 هزار كيلومتري خود را با شعار «اقيانوس آرام، بزرگترين سطل زباله» آغاز خواهد كرد، چرا كه قايق اين مرد نيز از بطري هاي خالي آب معدني ساخته شده است.

گفتني است؛ اين ماجرا جو كه قايقش پنج خدمه ديگر نيز دارد، سفر خود را تا سيدني استراليا ادامه داده و در آن جا به پايان مي برند.

يادآور مي شود؛ سازمان ملل تعدادي قطعات پلاستيكي در اقيانوس هاي جهان را 46 هزار تكه اعلام كرده و همچنين تخمين زده است كه سالانه 100 ميليون تن پلاستيك در جهان توليد مي شود كه 10 درصد آن ها راهي اقيانوس ها مي شود.

********** خطر مرگ كوسه ها را تهديد مي كند

به دليل كشته شدن سه نفر در سواحل استراليا به دست كوسه ها، در هفته گذشته، تمامي رسانه ها و مردم به سوي اين حيوانات دريايي جبهه گرفته و آن ها را خطر جدي براي بشر اعلام كرده اند، اما اين انسان ها هستند كه تهديدي جدي براي آن ها محسوب مي شوند، چرا كه هر ساله ميليون ها كوسه به دست انسان ها سلاخي مي شوند.

بنابراين گزارش؛ كوسه ها جزء مهم ترين زنجيره غذايي دريايي هستند كه جزئ غذاي محبوب بسياري از ساكنان آسيا محسوب مي شوند.

اين گزارش مي افزايد؛ موسسه تحقيقاتي كوسه ها در استراليا در رابطه با شكار كوسه ها اعلام كرد: بسياري از شكارچيان كوسه ها را بنا به دلايل تجاري شكار مي كنند و سوپ باله كوسه نيز بسيار محبوب است، به همين دليل بيش از 100 ميليون از اين نوع جانوران هر ساله شكار مي شود.

گفتني است؛ كوسه ها با طول 5/5 متر و وزن بيش از يك هزار كيلوگرم آرواره اي دارند كه قادر است يك خودرو را بلند كند و قدرت آرواره اش معادل فشار 1500 كيلوگرمي است.

يادآور مي شود؛ جمعيت كوسه ها در اقيانوس ها به دليل شكار بي رويه كاهش يافته است. شكار اين حيوانات فقط با تئوري اين كه اين حيوانات خطر جدي براي انسان ها محسوب مي شوند، رو به افزايش است.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن