تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817342428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ريس پليس راهنمايي و رانندگي:اجراي طرح زوج و فرد 30 درصد ترافيك را كاهش داده است 97 جريمه هاي رانندگي به درستي صادر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: ريس پليس راهنمايي و رانندگي:اجراي طرح زوج و فرد 30 درصد ترافيك را كاهش داده است 97 جريمه هاي رانندگي به درستي صادر مي شود
تهران - حيات

رييس پليس راهنمايي رانندگي گفت: با اجراي طرح زوج و فرد كه ناشي از كنترل موثر پليس است 30 درصد ترافيك در جاده ها و محورهاي شهر تهران كاهش يافته است ولي اين اقدامات زيربنايي نيست و بايد سعي شود تا اقداماتي اساسي و زيربنايي از طريق نصب سيستم هاي الكترونيكي انجام شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، سردار محمد رويانيان صبح امروز (دوشنبه) در نشستي با حضور خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح زوج و فرد گفت: طرح زوج و فرد با جديت بيشتري در كشور اجرا مي شود و اساسا پليس هم مقطعي و هم در شرايطي كه وضعيت از حالت عادي خارج شود برخورد مي كند پس نمي توان براي هميشه طرح زوج و فرد و ترافيك با حضور پليس اجرا شود و براي پاسخ گرفتن در مدت زياد بايد از سيستم الكترونيكي استفاده شود .
وي اظهار كرد: پليس نيز آدم است پس تا كي بايد در خيابان ها بايستد و به كنترل بپردازد زيرا به مرور زمان تحمل ماموران نيز كم شده و ممكن است تخلف كنند زيرا انسان نيز تحت شرايط محيطي قرار مي گيرد.
رييس پليس راهنماييي و رانندگي خاطرنشان كرد: اساسا حضور پليس براي كنترل طرح ها و يا برخوردهاي اين چنيني مناسب نيست به همين علت نمي توان اين طرح ها را دائمي اجرا كرد.
وي گفت: به شهرداري اعلام شده تا از سال آينده نيروهاي فيزيكي پليس از محدوده طرح هاي زوج و فرد و ترافيك برداشته مي شود تا اقدام به نصب سيستم هاي الكترونيكي كند.
رويانيان افزود: در حال حاضر با اجراي طرح زوج و فرد كه ناشي از كنترل موثر پليس است 30 درصد ترافيك در جاده ها و محورهاي شهر تهران كاهش يافته است ولي اين اقدامات زيربنايي نيست و بايد سعي شود تا اقداماتي اساسي و زيربنايي از طريق نصب سيستم ها انجام شود.
وي دستگاه هاي حاكميتي را موظف به اجراي مقررات كرد و افزود: اگر دستگاه هاي حاكميتي در كشور اصلاح و مقررات را رعايت كنند مردم نيز صد در صد قوانين را رعايت خواهند كرد. پس اگر مي خواهيم قانوني در كشور اجرايي شود ابتدا بايد از مسوولان انتظار رعايت قوانين داشته باشيم.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اشاره به عملكرد پليس راهنمايي و رانندگي در طي سال جاري گفت: در بخش عمليات از سال 85 تاكنون اتفاق بزرگي در كشور رخ داد كه آن مهار مرگ و مير ناشي از تصادفات بوده و در سال 85 رشد ناشي از اين مرگ و مير به صفر رسيد و امروز مرگ و مير ناشي از تلفات رانندگي زير صفر است.
وي گفت: در سال 86 ، 17 درصد كشته ها كاهش و مجروحان نيز 5/11 درصد كاهش داشته است كه به طور مجموع با كاهش 37 هزار كشته و مجروح در كشور نسبت به سال 85 ايران اوج موفقيت خود را در اين موضوع به نمايش گذاشت.
رويانيان خاطرنشان كرد: در سال 87 نيز آمار مرگ و مير يك درصد نسبت به هشت ماهه سال 86 كاهش داشته و به طور مجموع با كاهش 5 درصدي تصادفات 27 هزار فقره تصادف نسبت به سال قبل كاهش يافته است .
وي اظهار كرد: در هشت ماهه سال جاري 17 هزار و 300 نفر كشته كه در مقايسه با آمار 17 هزار و 470 نفري سال قبل كاهش يك درصدي داشته است.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور از پيگيري بحث انضباط بخشي در روستاها و شهرهاي كشور خبر داد و گفت: تا سال 86 كمربند ايمني بيشتر در كلان شهر تهران جا افتاده بود ولي بايد اقدامي صورت مي گرفت تا اين طرح در كل كشور اجرايي شود. لذا از ابتداي سال جاري با هدف توسعه انضباط در تمام شهرهاي كشور برنامه ريزي هايي صورت گرفت .
وي ادامه داد: در حال حاضر در جاده هاي كشور بستن كمربند ايمني از 70 درصد در سال 86 به 85 درصد در سال جاري رسيده است و همچنين در شهرها نيز به طور ميانگين اين رقم از 50 درصد در كل كشور به 60 درصد رسيده است.
وي با اشاره به استفاده از كلاه ايمني در موتورسيكلت سواران گفت: در سال 86 استفاده از كلاه ايمني در كلان شهرهاي كشور 30 درصد بوده كه اكنون به 50 درصد رسيده است و در كل كشور نيز اين رقم در سال 86 ، 20 درصد بوده كه در سال جاري به 30 درصد رسيده است اما طبق آمار تنها 30 درصد از موتورسيكلت سواران كشور از كلاه ايمني استفاده مي كنند.
رويانيان از توسعه نصب GPS و رفع مشكل راهنمايي و رانندگي و وزارت راه خبر داد و اظهار كرد: در حال حاضر 60 هزار اتوبوس و كاميون و 20 هزار سواري كرايه اي ، وانت، نيسان و ميني بوس به سيستم GPS مجهز شدند همچنين كليه واحدهاي گشتي پليس در محورهاي اصلي كشور نيز به اين سيستم مجهز هستند.
وي با اشاره به راه اندازي مركز فرماندهي و كنترل ترافيكي كشور تصريح كرد: مركزي كه در تهران افتتاح شده مجهزترين مركز ترافيكي كشور است كه از آن تمام شهرها و جاده هاي كشور با جديدترين سيستم كنترل مي شود .
وي در ادامه اظهار كرد: در بخش تخلفات رانندگي نيز 97 درصد جريمه هاي رانندگي اصلاح و به درستي صادر مي شود. ولي هنوز پليس در اين زمينه 3 درصد ضعف دارد كه ناشي از اشتباه ديد ماموران است و بايد با نصب و راه اندازي سيستم ثبت جريمه هاي الكترونيكي اين مشكل برطرف شود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور از بسته شدن پرونده تعويض پلاك خودرو در سال جاري خبر داد و گفت: تاكنون بيش از 95 درصد خودروها يعني 9 ميليون و 400 هزار خودرو در كشور پلاك ملي شده اند و اين طرح در سال جاري به اتمام خواهد رسيد و پرونده آن نيز در كشور بسته خواهد شد.
وي 22 درصد علت مرگ و مير انسان ها را ناشي از موتورسيكلت ها دانست و گفت: تا پايان سال جاري طرح ملي شماره گذاري موتورسيكلت ها كه يكي از مهمترين اقدامات پليس است در كشور آغاز تا از اين طريق بي نظمي موتورسيكلت ها كه از سوي هيچ سامانه اي كنترل نمي شود به پايان برسد .
وي گفت: در حال حاضر 20 درصد علت مرگ و مير انسان ها در تصادفات ناشي از موتورسيكلت ها است و همچنين 20 درصد آلاينده ها نيز به اين وسيله نقليه ارتباط دارد.
وي با اشاره به طرح ملي گواهينامه هوشمند تصريح كرد: اين طرح تاكنون چند بار به صورت آزمايشي اجرا شده و نهايتا تا پايان سال جاري اجرايي مي شود و با صدور اين گواهينامه ها تمام تخلفات صورت گرفته توسط راننده در سوابق وي ثبت مي شود و از اين طريق بدون دخالت پليس 50 درصد تخلفات رانندگي در كشور كاهش مي يابد.
وي با اشاره به پيروزي غزه بر صهيونيسم گفت: اين پيروزي در جهان اثر بسيار ارزشمندي را براي همه ملت ها به جا خواهد گذاشت زيرا آنان توانستند با دست خالي از حق خود در برابر قدرتمندان جهان دفاع كنند و به پيروزي نايل شوند .
وي ادامه داد: همه بايد اين موضوع را در نظر داشته باشند كه همواره حق بر باطل پيروز است و آينده جهان نيز براي ملت هاي ستمديده اي كه عليه استبداد و استكبار به پاخواسته و روزي مي رسد كه همه انسان هاي ظلم ديده به آزادي برسند .
رويانيان همچنين با اشاره به انقلاب سي ساله تصريح كرد: سي سال مقاومت و ايستادگي ، استقلال و آزادي كه با تلاش ملت ايران و رهبري اين نظام و مجاهدت رزمندگان، شهدا و ايثارگران به دست آمده و امروز رسانه ها هم به لطف خدا در اين رسالت و شكوفايي ايران و تحقق آزادي بيان و عمل در چارچوب عدالت و ارزش ها به دولت و مردم كمك مي كند.

پايان پيام
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن