تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816492936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه ‌گذاري بخش خصوصي در بنادر به حدود يك تريليون تومان رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمايه ‌گذاري بخش خصوصي در بنادر به حدود يك تريليون تومان رسيده است
معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي گفت: ميزان سرمايه‌ گذاري بخش خصوصي در بنادر كشور به حدود يك تريليون تومان است ، در حالي كه در برنامه چهارم توسعه ميزان سرمايه‌ گذاري هدف‌ گذاري شده در بنادر توسط بخش خصوصي حدود 280 ميليارد تومان بوده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "عليرضا ساطعي" روز يكشنبه در جمع خبرنگاران، حركت سازمان بنادر و دريانوردي در تحقق اهداف برنامه چهارم را پرشتاب خواند و افزود: بخش عمده اين سرمايه ‌گذاري‌ها توسط بخش خصوصي هم اكنون به بهره‌ برداري رسيده و بخشي در حال تكميل و مابقي نيز به تازگي قرارداد آنها منعقد شده است.
وي سپس با بيان اينكه عمده سرمايه‌ گذاري ‌ها در اراضي پشتيباني بنادر، خدمات بندري و فعاليت هايي كه ارزش افزوده در بنادر ايجاد كرده، انجام شده است، گفت: در برنامه پنجم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور كه در حال تدوين است، رويكرد سرمايه ‌گذاري بخش خصوصي در بنادر را بر محور احداث ترمينال‌ ها و خطوط عملياتي بندري متمركز كرده‌ايم.
ساطعي در ادامه اظهار داشت : با وجود اين رويكرد جديد در بحث سرمايه‌ گذاري در بنادر كشور، درخواست ها و تقاضاهاي زيادي در حدود 500 ميليارد تومان از بخش خصوصي دريافت شده است.
معاون سازمان بنادر و دريانوردي سپس تصريح كرد: اين تقاضاها در حالي ارايه شده كه ركود و بحران اقتصادي در جهان حاكم و بخش حمل و نقل دريايي را متاثر ساخته است ، بنابراين درخواست براي سرمايه ‌گذاري در بنادر كشور نشان دهنده اعتماد و اطمينان بخش خصوصي به آينده صنعت دريانوردي ايران و اينكه برنامه ‌هاي سازمان بنادر با قوت و سرعت بيشتري در حال انجام است.
ساطعي سپس به تشريح تقاضاي سرمايه‌ گذاري بخش خصوصي در بنادر كشور پرداخت و گفت: در بندر انزلي كه طرح توسعه آن تا سال 1394 محقق خواهد شد،مجموع سرمايه‌ گذاري‌ هاي پيشنهاد توسط بخش خصوصي حدود 130 ميليارد تومان است كه شامل سه ترمينال كالاهاي متفرقه، يك ترمينال نفتي و يك ترمينال كانتينري خواهد بود.
اين مقام مسئول اظهار داشت : عمده اين سرمايه ‌گذاري ها در بندر انزلي توسط بخش خصوصي داخلي و ترمينال اپراتورها صورت مي‌گيرد.
معاون سازمان بنادر و دريانوردي سپس به ميزان سرمايه‌ گذاري پيشنهادي بخش خصوصي در بندر امام خميني (ره) اشاره كرد و گفت: در صورت تحقق اين امر ، در اين بندر حدود 160 ميليارد تومان سرمايه ‌گذاري بخش خصوصي در بخش سيلوي ترانزيت و نصب تجهيزات بر روي اسلكه 150 هزار تني انجام مي‌شود.
ساطعي افزود: با راه ‌اندازي سيلوي ترانزيت، حدود هشت ميليون تن ظرفيت نگهداري غله در بندر امام خميني ( ره ) افزايش خواهد يافت.
وي ادامه داد: در بندر يادشده همچنين پيشنهاد احداث ترمينال نفتي به ظرفيت 500 هزار تن با سرمايه ‌گذاري 40 ميليارد تومان از سوي بخش خصوصي ارايه شده كه در حال مطالعه است.
ساطعي در ادامه به پيشنهاد بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در بندر بوشهر اشاره كرد و گفت: بخش خصوصي پيشنهاد حدود 100 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در ترمينال كانتينري براي ايجاد ظرفيت 500 هزار TEU داده است.
وي سپس افزود: در بندر شهيدرجايي نيز به سبب اينكه تمركز فعاليت اين بندر در بخش حمل كانتينر است، شركت كشتيراني خط جنوب پيشنهاد ايجاد يك مركز لجستيك و مركز تعميرات و شستشوي كانتينر به ميزان سرمايه‌گذاري حدود 50 ميليارد تومان را ارايه كرده است.
ساطعي تصريح كرد: هم اكنون مراحل مقدماتي كار انجام شده و اميدواريم كه هرچه سريعتر به مراحل انعقاد قرارداد برسد.
معاون سازمان بنادر همچنين به ميزان سرمايه‌ گذاري بخش خصوصي در بنادر كوچكتر اشاره كرد و گفت: در بندر آستارا نيز سرمايه‌‌ گذاري حدود 20 ميليارد تومان به منظور افزايش ظرفيت اين بندر به حدود يك ميليون تن ، پيش بيني شده است .
وي افزود: هم اكنون اين موضوع در حال اجرا است و بخش خصوصي حدود يك ماه فرصت دارد تا پيشنهادهاي خود را در اين زمينه ارائه دهد.
ساطعي سپس گفت: در بندر اروندكنار نيز تفاهم‌ نامه‌اي با بخش خصوصي به امضا رسيده است كه براساس آن سرمايه‌ گذاري حدود 20 ميليارد تومان براي ايجاد ظرفيت حدود يك ميليون تن انجام خواهد شد.
معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي همچنين به تدوين برنامه پنجم توسعه اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: در اين برنامه حدود يك تريليون تومان سرمايه ‌گذاري ديگر براي بخش خصوصي پيش بيني شده است كه تا پايان برنامه پنجم ميزان سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در بنادر به رقم 2 تريليون تومان خواهد رسيد.
ساطعي در ادامه افزود: 2 تريليون تومان ميزان سرمايه گذاري هدف‌گذاري شده در اين برنامه خواهد بود ، اما براساس برآوردهاي اوليه، بنادر كشور قابليت جذب پنج تريليون تومان سرمايه بخش خصوصي را دارد كه بايد هرچه سريع تر زيرساخت ها را براي سرمايه ‌گذاري بخش خصوصي فراهم كرد تا سهم هدف گذاري شده در برنامه پنجم توسعه را افزايش داد.
اقتصام ** 1574**
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن