تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813354613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل جديد ياهو معرفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: مديرعامل جديد ياهو معرفي شد


فناوري - مديرعامل جديد ياهو كه پيش‌از اين رياست شركت نرم‌افزاري اتودسك را برعهده داشت، با اولين اظهار نظر خود، ارزش سهام ياهو را در بازار كاهش داد

دو ماه پس از كناره‌گيري جري يانگ، مدير پيشين ياهو، كارول بارتز به سمت مديرعامل اين غول بزرگ اينترنتي برگزيده شد. خانم بارتز با 60 سال سن، رياست و مديرعاملي اتودسك را در سال‌هاي 1992 تا 2006 برعهده داشت و 7 هزار كارمند اين شركت را به‌سوي توليد محصولاتي چون اتوكد هدايت كرد.

روي بوستك؛ رييس هيات‌مديره ياهو گفت: «ما از اينكه كارول بارتز را براي رهبري ياهو در دوره آتي رشد آن داريم، هيجان زده‌ايم. او مديريت فناوري، تجربه و رهبري زيركانه را در كنار هم دارد و اين همان فردي است كه دنبالش بوديم، ما از اين‌كه چنين استعداد برتر جهاني‌اي را جذب كرده‌ايم، احساس شعف بسيار مي‌كنيم.»

خانم بارتز هم گفت: « جايي براي انكار چالش‌هاي فراوان ياهو در سال پيش نيست، اما من معتقدم كه هم‌اكنون، فرصتي فرامعمول براي بها دادن به سهامداران و همچنين، احتمالات نوين پيشر وي مشتريان، همكاران و كارمندانمان است. ما از اين فرصت استفاده مي‌كنيم.»

آقاي يانگ كه در سال گذشته ميلادي پيشنهاد 47 ميليارد دلاري مايكروسافت را رد كرد، در آبان ماه اعلام كرد كه با داشتن تجربه اندكي بيش از يك سال فعاليت در سمت مديرعاملي ياهو، از اين سمت كناره‌گيري مي‌كند.

خانم بارتز، يكي از زنان پيشرو در بخش فناوري است كه به سبب مهارت‌هاي مديريتي و توانايي در عقد قرارداد مورد تحسين بوده است. او سابقا براي شركت مايكروسيستمز سان، ديجيتال اكويپمنت و تري‌ام كار كرده؛ در هيات‌رئيسه سيسكو سيستمز و اينتل عضويت داشته و به شوراي مشاوران علم و فناوري دولت جرج‌بوش نيز راه يافته است. مجله فرچون، نام او را در فهرست «50 بانوي قدرتمند تجاري» قرار داده و نشريه بارونز، اور را جزو «30 مديرعامل برتر جهان» معرفي كرده است.

با وجود اين، عمده تجارب وي در زمينه نرم‌افزار و سخت‌افزار به سرمايه‌گذاري در هسته تجاري ياهو كمك مي‌كند و انتظار نمي‌رود كه در بخش‌هاي اينترنت، رسانه‌‌هاي مصرفي و تبليغات ايده‌هاي آن‌چناني ارايه دهد. مهم‌ترين وظيفه‌اي كه برعهده بارتز نهاده شده، تغييرات گسترده در امور مالي ياهو است، چالشي كه آقاي يانگ و پيشينيانش را از پاي درآورد.

راب اندرل، تحليلگر اصلي شركت مشاوره فناوري گروه اندرل گفته است كه فعاليت خانم بارتز بايستي به كارش در ياهو شكل بدهد. او افزود: «اگر او اينجا موفق شود، افسانه‌اي خواهد شد. اين يكي از آرزوهايي است كه هر كس در پايان دوره شغلي خود مي‌خواهد به آن برسد.»

از زماني كه آقاي يانگ اعلام كرد كه از ياهو كناره‌گيري مي‌كند، هيات‌مديره ياهو به دنبال مديران ارشد با پيشينه و سابقه كاري برتر بود؛ اما در اين دو ماه چندين نفر درخواست ياهو را رد كردند. شايد هر مدير شايسته و كاربلدي كه پيشنهاد كار در ياهو را دريافت مي‌كرد، شگفت‌زده مي‌شد وقتي مي‌فهميد كه نه تنها مي‌بايست امور شركت را سامان دهد، كه راه سامان آن را نيز بيابد.

خانم بارتز مسووليت شركتي را پذيرفته كه ارزش سهام آن در سال پيش به نصف مقدار خود رسيد و هم‌اكنون هم درگير مناقشاتي است كه بتواند خود را در وب مستحكم كند.

در زمينه اينترنت، شركت سانيويل كاليفرنيا از شركت‌هايي چون گوگل عقب افتاد و اين عقب‌افتادگي اقتصادي، چنان ضربه‌اي به امور بازرگاني وارد كرد كه آگهي‌دهنده ها از سرمايه‌گذاري روي آن عقب نشيني كردند.

عدم پذيرش پيشنهاد 47.5 ميليارد دلاري مايكروسافت (33 دلار براي هر سهم) ، موجب ناميدي بسياري از سهامداران ياهو شد؛ از جمله كارل ايكان، سهامدار ميليادري كه هدايت جنبشي را عليه مديرعامل سابق ياهو آغاز كرد و به‌تدريج، اين موضوع را به هيات‌رئيسه كشاند.

كارول دكر، رئيس ياهو و يكي از رقباي اصلي براي كسب سمت مديرعاملي همزمان كه پس‌از انتخاب خانم بارتز از سمت خود كناره‌گيري كرد؛ در مورد بارتز مي‌گويد: «من معتقدم كه كارول، فردي ايده‌آل براي راهبري رو به جلوي ياهو خواهد بود. اين باعث افتخار من است كه در هر زمينه‌اي كه او مفيد مي‌داند، به وي كمك كنم. من معتقدم بهترين سال‌هاي ياهو در پيش روست.»

اصرار از مايكروسافت
استيو بالمر، مدير عامل مايكروسافت گفته است كه اين غول نرم‌افزاري هم‌چنان به دنبال بدست آوردن سرويس جستجوي مشاغل ياهو است و ياهو از طرف آقاي ايكان و بقيه سرمايه‌گذارانش براي انجام اين معامله تحت فشار قرار گرفته است.

بارتز در اولين صحبت‌هاي خود پس‌از حضور در ياهو گفت كه هرچند به نظرش، معامله با مايكروسافت تصميم خيلي خوبي نيست، اما در مورد آن فكر مي‌كند! اما همين اشاره كوچك كافي بود تا ارزش سهام ياهو در بازار با 6 درصد كاهش به 11.59 دلار در هر سهم برسد.

اما طي هفته گذشته، روي بوستاك، رييس جديد ياهو دو بار با استيو بالمر، مديرعامل مايكروسافت ملاقات كرده است. هرچند كه از جزئيات اين گفتگو خبري منتشر نشده، اما كارشناسان حدس مي‌زنند فشار سهام‌داران براي فروش بخش جستجوي ياهو، رييس ياهو را مجبور به اين ملاقات كرده باشد.

تايمز آنلاين، ترجمه محمدجواد ترابي

Print چاپ مطلب
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن