تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحول، كارآفريني و اشتغال، تاكسي بيسيم بانوان/ از حرف تا عمل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تحول، كارآفريني و اشتغال، تاكسي بيسيم بانوان/ از حرف تا عمل
نگاه خسته و نگرانش به دنبال روزي حلال مي گشت، روزي كه با مشقت فراوان به دست مي آمد و خستگي را تا پاسي از شب بر دوش او باقي مي گذاشت،نگران بود، نگران اينكه مبادا امروز مسافري در مسير ش قرار نگيرد.


اين نگراني هر لحظه با او بود و روحش را آزار مي داد، نگران اينكه چگونه قسط هاي ماهيانه اش را پرداخت كند، نگران شهريه و امكاناتي بود كه بايد براي فرزندانش فراهم مي كرد و نگراني هاي ديگري كه در پيش چشمانش يكي پس از ديگري گذر مي كرد.
او در عين خستگي از روزهاي تكراري، اميدوار بود، اميدوار به روزي رسان هميشگي اش و اينكه روزي فرزندانش بزرگ شده و مادرشان را ياري خواهند كرد، به اميد آن روز قبل از طلوع آفتاب از خانه بيرون مي زد و تا نيمه هاي شب در خيابان هاي شلوغ تهران رانندگي مي كرد.
به رانندگي عشق مي ورزيد و هر روز قبل از آن كه سوار بر تنها وسيله كسب روزي حلالش شود، با عشق مي گفت "به اميد تو" .
زماني كه تاكسي بيسيم بانوان راه اندازي شد جرقه رسيدن به آرامش و تامين مايحتاج زندگي در ذهنش خطور كرد، همان طور كه به دقت رانندگي مي كرد، با صدايي كه نشان از آه و اندوه نهفته درونش داشت، پاي صحبت و دردل را باز كرد و گفت: زماني كه پذيرفتم، زن سرپرست خانوار هستم يعني پذيرفتم كه بايد سرنوشت فرزندانمان را با كارم رقم بزنم و نهايت تلاش خود را براي خوشبخت شدن آن ها به كار بگيريم به گونه اي كه خلا پدر را احساس نكنند و فكر نكنند نسبت به بچه هاي ديگر كم و كسري دارند اقدام به خريد تاكسي كردم.
فاطمه داناپور كه صاحب چهار فرزند و سرپرست خانوار است، ادامه داد: با اين تفكر و پيش گرفتن هدفي مقدس براي عضويت در شركت "تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان"به اين شركت مراجعه كردم، ابتدا فكر مي كردم بسياري از مشكلاتم حل خواهند شد اما نه، چه خيال واهي كه نه تنها مشكلاتم حل نشد بلكه بر مشكلاتم افزوده شد.
وي در حالي كه نمي دانست از كجا شروع كند، گفت: نمي دانم از سهميه بنزين بگويم يا بيمه و ... .
داناپور كمي مكث كرد و ادامه داد: سهميه بنزين ما روزانه شش ليتر است و اين سهميه در صورت طي مسيرهاي طولاني خيلي زود به اتمام مي رسد و بايد متوسل به خريد بنزين آزاد شوم اما با چه پولي؟ مگر در روزي چند مسافر خانم به پستم مي خورد كه بتوانم هزينه بنزين آزاد را از اين طريق تهيه كنم.
وي با بيان اينكه بيسيم تاكسي بانوان به درستي اطلاع رساني نمي كند بارها پيش آمده كه مسيرهايي را براي سوار كردن مسافر به ما اعلام كرده اند و وقتي كه بيش از نصفي از مسير را مي روم، اعلام مي كنند كه فلان مسافر كنسل شد در حالي كه به فكر حداقل سهميه بنزيني كه به ما تعلق مي گيرد، نيستند.
داناپور نداشتن كارنامه تردد را از بزرگترين دغدغه هاي كاريش عنوان كرد و اظهار داشت: كارنامه اي كه براي تردد در خيابان هاي شهر لازم است كه به همراه داشته باشيم را شركت "تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان" به عناوين و دلايل مختلف به ما نمي دهد و همين مسئله سبب شده تا بارها جريمه شوم.
دانا پور با بيان اينكه حدود هشت ماهي است كه فاقد اين كارنامه هستم، ادامه داد: دراين مدت حدود 10بار و هر بار 20هزار تومان جريمه شده ام، مسئولان اين شركت مي گويند به اين شركت بدهكارهستي و بايد مداركت كامل شود و يا به بهانه هاي مختلف از دادن اين كارنامه به من امتناع مي كنند.
اين خانم راننده با اشاره به اينكه بسياري از رانندگان اين شركت از داشتن اين كارنامه محرومند و بارها جريمه شده اند، گفت: بارها شده كه همكاران شركت را به مسيرهايي كه خواسته اند رسانده ام و به جاي پرداخت كرايه، قبض هايي به من داده اند تا فرداي آن روز به شركت مراجعه كرده و كرايه را دريافت كنم اما با مراجعه به شركت آنقدر معطل شده ام و يك روز از وقت من را گرفته اند كه از دريافت كرايه منصرف شده ام، البته اين مشكل تمام همكارانم است.
داناپور ادامه داد: ماهيانه 80هزار تومان به شركت پرداخت مي كنم، 50هزار تومان بابت حق شارژ و 30هزار تومان بابت حق بيمه بدنه ماشين، اما براي ما رانندگان اين شركت، هميشه سوال باقي است كه بابت چه چيزي بايد ماهيانه 50هزار تومان حق شارژ بپردازيم؟ مگر ماهاينه چقدر درآمد كسب مي كنيم كه حق شارژ هم پرداخت كنيم.
يكي ديگر از بانواني كه به عنوان راننده در شركت تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان مشغول به كار است در گفت و گو با ايرنا گفت: در صورت پرداخت نشدن قسط ماهيانه خودرو، صاحبان آن از طرف شركت جريمه شده و كارنامه تردد به آنها داده نمي شود.
وي كه خواست نامي از او برده نشود، ادامه داد: هر يك از خانم هاي راننده به تناسب پيش قسط هايي كه پرداخت كرده اند ماهيانه بين 150 تا 200هزار تومان قسط خودرو پرداخت مي كنند علاوه براين بايد ماهيانه 80هزار تومان نيز بابت شارژ(50هزار تومان) و بيمه بدنه ماشين
(30هزار تومان) پرداخت كنند.
اين راننده زن با اشاره به اينكه اين شركت قرار بود به خانم هاي راننده عضو، يك دستگاه پرايد 141 بدهد، افزود: بر اين اساس خانم ها پيش قسط پرايد 141 را پرداخت كرده اند در حالي اين مدل خودرو به آن ها داده نشده و بايد 400هزار تومان به ما برگردانده شود.
وي ادامه داد: اعتراض خود به مدير اين شركت را بابت عدم پرداخت اين مبلغ و يا كم نكردن قسط هاي ماهيانه خريد خودرو تا 400هزار تومان،منتقل كرديم اما وي اين جمله را اعلام كردكه : "اين پول پرداخت نمي شود و شما هم هيچ غلطي نمي توانيد بكنيد".
وي اضافه كرد: سند ماشين هايمان به نام افراد نيست و نشاني يك مكان در سند ماشين به جاي اسم افراد قيد شده است در چنين شرايطي اگر اتفاقي براي ماشين بيافتد، نمي دانيم چه كاري بايد انجام دهيم.
اين راننده با بيان اينكه بر اساس قوانين اين شركت هيچ كدام از زنان راننده حق ندارند خانواده هاي خود را سوار ماشين كنند، اظهار داشت: اين مسئله سبب شده تا بر هزينه هاي زندگي ما افزوده شود چون در صورتي كه خانواده خود را سوار خودرو كنيم از سوي شركت جريمه خواهيم شد.
وي به صف هاي طولاني بنزين و گاز اشاره كرد و گفت: متاسفانه روزانه شش ليتر بنزين به ما تعلق مي گيرد و با طي مسافت هاي طولاني به سرعت اين سهميه به اتمام مي رسد علاوه بر پرداخت هزينه براي دريافت بنزين آزاد بايد وقت زيادي را صرف صف هاي طولاني بنزين و گاز كنيم.
اين زن راننده گفت: وضعيت خانم هايي كه در فرودگاه مستقر مي شوند به مراتب خيلي بهتر از خانم هايي است كه در سطح شهر تردد دارند چون طبق قانون شركت كه بايد فقط مسافران خانم را سوار كنيم، بايد ساعت ها در خيابان بچرخند تا مسافر خانم پيدا كنند و در صورتي كه مسافر خانمي نبود بايد منتظر بيسيم شركت باشند كه شركت مرتب مسافر اعلام نمي كند و يا بسياري از اعلامي هاي شركت در مسير راه كنسل مي شوند.
وي ادامه داد: حدود 6صبح به فرودگاه مي روم و تا 10شب در آن جا مستقر هستم شايد درطول يك روز با فعاليت زياد فقط 20هزار تومان درآمد، كسب كنم.
اين راننده زن كه سرپرست خانوار و صاحب دو فرزند است، گفت: با حداقل درآمد روزانه اي كه كسب مي كنم بايد پول پاركينگ كه ماهيانه حدود 32هزار تومان است را پرداخت كنم.
وي تصريح كرد: البته كاري كه اين شركت كرده مبني بر داير كردن چنين مكاني و دادن امكانات بسيار خوب و پسنديده است من اين خودرو را با پرداخت فقط 500هزار تومان دريافت كردم اما بايد در نظر گرفت كه بسياري از خانم ها براي حل مشكلات خود به اين شركت مراجعه كردند اما نه تنها باري از دوش مشكلات آن ها بر داشته نشد بلكه باري بر دوش آن ها گذاشته شده است .
اين راننده زن ادامه داد: از طرفي قرار بود بيسيم داخل خودرو نصب شود، دزدگير و ضبط سي دي دار نيز به خودروها اضافه شود، اما هيچ كدام از لوازم جانبي كه در سند خودرو ذكر شده ، تاكنون نصب نشده است.
وي با بيان اينكه ما زنان سرپرست خانوار هستيم و بايد نان آور خانواده و بچه هاي يتيم خود باشيم،گفت: خوردن مال يتيم به فرموده قرآن كريم به منزله خوردن آتش است و برخي از افراد نه تنها سنگي از جلوي پايمان بر نمي دارند بلكه سنگ اندازي هم مي كنند.
وي با اشاره به برخي برخوردهاي تند مديريت اين شركت، گفت: برخوردهاي تند و زننده در خور شان خانم ها نيست.
اين خانم ادامه داد: از طرفي قرار بود پرايد 141 به ما بدهند كه اين اتفاق نيافاتد اما پول باقي مانده را نيز برنگردانند و اعلام كردند در صورتي كه قسط ماشين ها تمام شود آن 400هزار تومان را عودت خواهد داد.
يكي ديگر از خانم هاي شاغل در شركت تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان كه در فرودگاه مستقر است، به ايرنا گفت: با اينگونه سرويس دهي نمي توانيم حتي قسط ماشين هايمان را پرداخت كنيم چه رسد به حل ديگر مشكلاتمان، از طرفي خيلي كم اتفاق مي افتد كه از طريق بيسيم مسافري را سوار كنيم.
اين خانم كه همسرش ورشكسته است و بايد براي مدت طولاني نان آور خانواده باشد، اظهار داشت: شركت ما هم كه هميشه ناراضي و طلبكار است و اصلا به فكر خانم هاي راننده نيست كه بايد ماهيانه علاوه بر پرداخت قسط خوردوها، 50هزار تومان حق شارژ، 30هزار تومان حق بيمه بدنه ، و حدود 36هزار تومان هزينه پاركينگ به فرودگاه بپردازند.
وي افزود: ما هنوز نمي دانيم بابت چه خدماتي بايد حق شارژ بپردازيم بابت خدماتي كه اصلا آن را احساس نمي كنيم وقتي اعتراض مي كنيم اين حق شارژ براي چيست؟ مي گويند هزينه بيسيم را بايد بپردازيد اينكه كسي هست كه به شما اعلام كند در كدام مسير مسافر سوار كنيد در حالي كه ما اولا رانندگان فرودگاه هستيم و نيازي به بيسيم نيست و ثانيا بسياري از خانم هايي كه در سطح شهر تردد مي كنند نيز از بيسيم چندان بهره اي نبرده اند چون يا مسافر اعلام شده كنسل شده است و يا مسير طولاني بوده و با توجه به سهميه روزانه بنزين ، براي راننده صرف نمي كرده كه فلان مسافر را به مقصد برساند.
اين خانم اضافه كرد: وقتي خودرو خود را به تعميرگاه هاي مجاز مي بريم تعميركاران با تعجب مي گويند كه سيستم هاي اين ماشين ها با توجه به اينكه زياد كار نكرده اند، خراب است.
وي با اشاره به اينكه خودروهايي كه اين شركت به آن ها ارائه كرده پژو روآ است، افزود: از همان ابتدا قرار بود به همه خانم ها پژو داده شود كه به برخي پژو روا و به برخي از خانم ها پرايد 141 دادند .
مهين محمودي يكي ديگر از رانندگان شاغل در اين شركت كه حدودا 45ساله است، در گفت و گو با ايرنا نسبت به پرداخت 50هزار تومان حق شارژ به اين شركت بسيار معترض بود و اظهار داشت: ماهيانه 200هزار تومان قسط خودرو پرداخت مي كنم و 30هزار تومان حق بيمه بدنه ، براي چه بايد بابت هيچ گونه خدماتي كه تا كنون دريافت نكرده ام ماهيانه 50هزار تومان به شركت بدهم .
وي با اشاره به اينكه هزينه تمام شده خودروي دريافتي ام هشت ميليون تومان بود، گفت: اين در حالي است كه در ابتدا 5/5ميليون تومان به شركت پرداخت كردم و مابقي اين هشت ميليون را به صورت قسطي مي پردازم و هنوز سند ماشين به نامم زده نشده است.
محمودي با اشار به اينكه بازنشسته قوه قضائيه است، افزود: بابت مشكلاتي كه شركت براي ما بوجود آورده شكايت نامه اي تنظيم كرده ايم كه مي خواهيم مراحل قانوني آن را طي كنيم.
وي افزود: چرا نبايد فرزندان و خانواده خود را سواري خودرويي كنيم كه قسطي، آن را تهيه كرده ايم و ماهيانه قسط آن را مي پردازيم، چرا بايد شاهد برخوردهاي ناشايستي از سوي مديريت شركت باشيم، خانم هاي جواني كه در قسمت بيسيم اين شركت كار مي كنند حكم دختران ما را دارند آن ها به چه حقي به خود اجازه مي دهند كه بر سرما فرياد بكشند و يا برخوردهاي نامناسبي داشته باشند.
يكي ديگر از خانم هاي شاغل در اين شركت كه نخواست از او نامي برده شود، گفت: هشت ماهي است كه بدون كارنامه در خيابان تردد مي كنم و آن ها مي گويند بايد بدهي هايت را پرداخت كني در حالي كه بدهي من بابت شارژ است چرا بايد حق شارژي بپردازم كه خدماتي در پي آن نيست از طرفي بيمه شخص ثالث هم ندارم وقتي مشكلات را به شركت مي گوييم در جواب مي گويند" به ما مربوط نيست".
وي با اشاره به اينكه در فرودگاه مستقر است، ادامه داد: شركت مرا ملزم كرده بود تا سرويس مدارس در شهرك غرب را قبول كنم در حالي كه منزل من در تهرانپارس است به شركت گفتم كه سرويس مدرسه اي در منطقه اي كه ساكن هستم را پذيرفته ام، آن ها در پاسخ گفتند شما حق نداريد كه سرويس مدرسه در منطقه را مشخص كنيد اين شركت است كه براي شما منطقه را تعيين مي كند در حالي كه با روزانه شش ليتر بنزين و طي چنين مسيري از تهرانپارس به شهرك غرب بايد روزانه چند ليتر ديگر بنزين آزاد تهيه كنم؟.
زماني كه در پاييز 85شركت تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان به سامانه حمل و نقل شهري با هدف ايجاد امنيت براي بانوان و همچنين با شعار تحول، كارآفريني و اشتغال زنان اضافه شد، آيا ايده حل برخي از مشكلات زنان سرپرست خانوار را در ذهن مي پروراند؟ زناني كه با داشتن هزاران دغدغه و مشكلات خاص به دنبال سرپناهي مي گشتند تا خانه دومشان باشد و شخصيت و كرامت انساني آن ها در آن خانه حفظ شود.
و آيا امروز آن شركت با گذشت دو سال از فعاليت خود، توانسته است شعار تحول، كارآفريني و اشتغال زنان را تحقق بخشد و يا از حرف تا عمل فاصله بسيار است؟ ...
"محسن عروجي" عضو هيات مديره شركت تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان در گفت و گو با ايرنا در خصوص نحوه اعلام مسير از سوي مركز بيسيم به بانوان، گفت: مركز بيسيم مدام در حال سرويس دهي است و در حين اعلام سرويس ممكن است يكي از خودروها زودتر مسير را دريافت كرده باشد كه در اين صورت خانم هاي ديگر ناراضي مي شوند.
وي ادامه داد: از طرفي برخي از سرويس ها در بين مسير بخش زيادي از مسير را پيموده تا مسافر را سوار كند، كنسل مي شود و اين به شركت و مركز بيسيم ربطي ندارد چرا كه اصل بر مشتري مداري است.
عروجي در خصوص عدم ارائه كارنامه تردد به برخي از خانم ها، گفت: در صورتي كه مدارك خانم ها براي ارائه اين كارنامه كامل نباشد كارنامه اي به آن ها تعلق نمي گيرد مداركي مثل عكس ، مدارك آزمايشگاهي، داشتن ضامن معتبر و غيره اما عدم پرداخت قسط هاي ماهيانه دليلي برندادن اين كارنامه نيست.
وي با اشاره به اينكه هيچ از رانندگان اين شركت حق ندارند در مكاني براي سوار كردن مسافر مستقر شوند و بايد در اختيار مركز بيسيم اين شركت باشند، اظهار داشت: اين در حالي است كه برخي از خانم ها به واسطه درآمد خارج از عرفي كه از برخي مراكز دريافت مي كنند در مكان هايي مثل بيمارستان و يا فرودگاه مستقر مي شوند البته هزنيه پاركينگ را بايد به اين گونه مراكز نيز پرداخت كنند.
به گفته عروجي پرداخت حق شارژ 50هزار تومان از مصوبات شوراي شهر است و بر اساس اين مصوبه خودروهاي خطي و گردشي بايد ماهيانه 30هزار تومان و خودروهاي بيسيمي ماهيانه 50هزار تومان پرداخت كنند.
عضو هيات مديره شركت تاكسي بيسيم ايمن سير بانوان ادامه داد: بابت 30هزار توماني كه رانندگان اين شركت بابت بيمه بدنه خودرو مي پردازند نيز تسهيلاتي براي اين خانم ها در نظر گرفته شده است، در صورتي كه خودرو دچار تصادف و يا سرقت شد و از آن جايي كه خانم ها به صورت اقساطي هزينه خودروي خريداري شده را مي پردازند ماهيانه 30هزار تومان بابت حق بيمه بدنه به شركت پرداخت مي كنند و اين پرداختي به نفع خود آنهاست.
عروجي افزود: مبالغ تمام شده خودروهايي كه به خانم ها براي فروش به صورت اقساطي تعلق گرفته بر اساس امكاناتي كه خودرها دارند متفاوت است در صورتي كه قيمت تمام شده خودرويي هشت ميليون تومان باشد اما بسياري از امكاناتي كه بايد براي اين خودرو در نظر گرفته مي شد، نصب نشده باشد و در نهايت قيمت تمام شده خودرو هفت ميليون تومان تمام شود، خريدار بايد قسط ماهيانه را پرداخت كند اما مدت زمان پرداخت قسط او كمتر از ديگران خواهد بود.
وي در خصوص سند خودروها گفت: سند خودرو ضمني به نام فرد ثبت مي شود كه تمام قسط ها پرداخت شود اما اگر كسي خودرو را نقدا خريداري كند از سوي كمپاني، سند به نام او ثبت خواهد شد.
عروجي با اشاره به قانون عدم سوار كردن مسافر مرد، اظهار داشت: از طرفي خانم ها طبق قانوني اين شركت نبايد خانواده هاي خود را سوار كند.
وي با اشاره به اينكه بانوان راننده مي توانند خانواده خود در صورتي كه خانم باشد را سوار كنند ، اظهار داشت: اين قانون شركت به منظور اعتماد سازي در خانواده ها ايجاد شده تا خانواده ها به اين شركت اعتماد كرده و مطمئن باشند كه تاكسي بيسيم بانوان فقط مسافر خانم سوار مي كنند.
عروجي در پاسخ به اين سوال كه آيا امنيت رواني جامعه با سوار كردن خانواده اي كه از جنس مرد است به خطر مي افتد، گفت: اين شركت به دنبال ايجاد امنيت رواني براي خانواده ها است ولي اگر شما راه كاري دراين خصوص داريد، بگوييد، نبايد كوچكترين امنيت بوجود آمده در خانواده ها را با تاسيس تاكسي بيسيم بانوان از بين برد.
وي اضافه كرد: از طرفي هر يك از خانم ها كه قصد دارند خانواده خود اعم از زن و مرد را سوار كنند بايد به شركت مراجعه كرده و تابلوي خارج از سرويس دريافت كنند.
عروجي با بيان اينكه هدف از تاسيس تاكسي بيسيم بانوان كمك به تامين اقتصاد بانوان و بخصوص زنان سرپرست خانوار است، مدعي شد كه 100درصدد اين هدف تحقيق يافته است.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا بسياري از خانم هاي راننده اظهار مي دارند كه تاسيس اين شركت نه تنها باري از دوش آن ها بر نداشته است بلكه بر مشكلات اقتصادي آن ها افزوده است، گفت: اگر اين خانم ها چنين ادعايي دارند پس چرا همكاري خود را با اين شركت ادامه مي دهند به جرات مي گويم كه بسياري از آن ها ماهيانه 650هزار تومان درآمد دارند.
عروجي همچنين در اين خصوص كه برخي از خانم ها به دليل عدم تامين اقتصاد خانواده قصد دارند خودروهاي خود را واگذار كنند، نيز گفت: خوب بيايند خودروهاي خود را واگذار كنند اگر فكر مي كنند كه اين شركت براي آن ها منبع درآمدي نيست.
وي در خصوص بيمه بانوان نيز گفت: خانم هايي كه بيش از 50سال سن داشته باشند در صورتي داشتن پنج سال سابقه كار، مي توانند تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گيرند اين قانون شركت نيست بلكه قانون بيمه تامين اجتماعي است كه تاكسيراني پيشنهاد داده است تا رانندگان بالاي 50سال نيز بتوانند تحت پوشش اين بيمه قرار گيرند.
عروجي افزود: اين شركت داراي تعاوني مسكن است كه از حدود 700نفر از اعضاي اين شركت 500نفر از آن ها عضو اين تعاوني هستند.
وي با اشاره به اينكه قصد داريم اين شركت را در شهرهاي ديگر نيز توسعه دهيم افزود: طرح راه اندازي چنين شركتي در كرج پي ريزي شده است و مراحل اداري آن طي مي شود.
عروجي افزود: طرح ايجاد تعميرگاه ويژه براي تاكسي بيسيم بانوان نيز مطرح شده و يك ملك به اين منظور در منطقه 18خريداري شده است تا تعميرگاهي در آن جا ساخته شود.
به گفته وي يك خودروي امداد دراين شركت وجود دارد كه در صورت تصادف اقدام به حمل رايگان خودروي تصادفي به تعيرگاه مي كند.
وي با اشاره به اينكه اين شركت قصد دارد تا فروشگاه مصرف تاكسي بانوان را راه اندازي كند اما نيازمند بودجه است، گفت: ايجاد جايگاه ويژه سوخت براي بانوان نيز از ديگر طرح هاي اين شركت است كه نيازمند هزينه و وام هاي كافي است.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن