تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812779814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسسه فرهنگي اكو دستاوردهاي ارزشمندي را به انجام رسانده است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: موسسه فرهنگي اكو دستاوردهاي ارزشمندي را به انجام رسانده است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ دكتر محمد رجبي رئيس موسسه فرهنگي اكو در ايران 28 ديماه در چهارمين نشست كميسيون ملي اكو در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، از تاسيس اتحاديه خبرگزاري هاي كشورهاي عضو اكو در سال آينده در تهران خبر داد.
به گزارش موج به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در چهارمين نشست كميسيون ملي اكو كه با حضور دكتر مهدي مصطفوي مشاور رئيس جمهور و 26 نماينده از سازمانها و نهادهاي دولتي برگزار شد ، رئيس موسسه فرهنگي اكو با ارائه گزارشي از روند خوب و مطلوب فعاليت هاي فرهنگي اكو در ايران خبر دادو گفت : توافقنامه اي را براي تشكيل اتحاديه سينماهاي كشورهاي عضو اكو به امضاء رسانده ايم كه تور سينمايي ايران در اين كشورها و آموزش هاي فيلم سازي توسط كارگردانان مطرح ايراني را براي گسترش فعاليت هاي سينمايي در بر مي گيرد.
دكتر محمد رجبي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه بسياري از جريانهاي سبب ساز عامل مي شوند تا تعميق و گسترش فعاليت هاي فرهنگي اكو در كشورهاي آسيايي با مانع و چالش روبرو شود ، اظهار داشت :خوشبختانه برنامه ها و فعاليت هاي بسيار خوب و گسترده اي در سال آينده در تهران و در كشورهاي عضو اكو مانند؛ حضور مسؤلين ورزشي كشورهاي عضو اكو در تهران ، برگزاري مراسم افتتاحيه اتحاديه خبرگزاري هاي كشورهاي عضو اكو در تهران ،نمايشگاه كتاب تاجيكستان در تهران ، امضاء توافق نامه همكاري با مؤسسه فرهنگي الحمراء پاكستان ، راه اندازي شبكه ماهواره اي اكو تحت عنوان (ECO PERES TV) در تهران ، برگزاري دومين اجلاس كتابخانه ها و آرشيوهاي ملي اكو در باكو، برگزاري نشست رؤساي سه كشور همزبان ( ايران ، تاجيكستان و افغانستان) در كابل ، گردهمايي هيات امناي وزيران فرهنگي ده كشور عضو مؤسسه فرهنگي اكو در افغانستان ، برگزاري نمايشگاه خوشنويسي هنرمندان كشورهاي عضو اكو در شهر مزار شريف وتاسيس چند چاپ خانه بزرگ در شهرهاي دوشنبه ، خجند و كولام) در هفته اول بهمن ماه سال جاري و .. از اهم فعاليت ها ي موسسه فرهنگي اكو در جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عضو اكو مي باشد.
رئيس موسسه فرهنگي اكو در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه موسسه فرهنگي اكو مؤسسه اي مستقل و فرامنطقه اي در ايران است ، افزود :برخي از كشورها بدلايل گوناگون سياسي از همكاري با موسسه فرهنگي اكو كوتاهي مي نمايند در حاليكه نتايج روشن و مثبتي براي مردم و دولتهاي آنها به ارمغان مي آورد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه اين موسسه در كشورهاي افغانستان ، تاجيكستان و تركمنستان چند نمايندگي را تاسيس خواهد كرد تا فعاليت هاي فرهنگي بيشتري با كشورهاي آسياي ميانه از نظر سرعت در انتقال فرآورده هاي فرهنگي و پيگيري توافقنامه هاي فرهنگي را دنبال نمايد ،افزود : موسسه فرهنگي اكو با همكاري سينماي فارابي در هشتم بهمن ماه ، فيلم ( شب هاي اكو ) را به روي صحنه خواهد برد . و همچنين شب هاي موسيقي اكو را در آينده اي نزديك براي شهروندان تهراني و كشورهاي عضو اكو در فرهنگسراي آسمان اجرا خواهد كرد .
دكتر محمد رجبي در پايان سخنان با اعلام اينكه آوازه فعاليت هاي فرهنگي موسسه فرهنگي اكو گسترش بسيار عميقي در كشورهاي تركيه و اروپايي داشته است ، تصريح كرد : تركيه به عنوان عضو افتخاري در موسسه فرهنگي اكو به عضويت رسمي در خواهد آمد. همچنين جلد نخست كتاب ميراث اكو به زبان انگليسي چاپ و منتشر شده و در آينده اي نزديك به 5 زبان ديگر منتشر خواهد شد .
همچنين در ادامه اين نشست ، دكتر مهدي مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سخناني گفت : عليرغم به وجودآوردن محدوديت هاي سياسي توسط چند كشور بيگانه در منطقه و دخالت در فعاليت هاي فرهنگي موسسه فرهنگي اكو ، اقدامات و دستاوردهاي ارزشمندي به انجام رسانده است.
وي افزود : اگر در صحنه بين الملل، فعالانه فعاليت هاي فرهنگي خود را ادامه دهيم و ظرفيت هاي نويني را به بشريت عرضه نماييم، مطمئن باشيد كشورهاي زيادي برا ي ادامه فعاليت هاي فرهنگي دست دوستي و برادري به سوي ما دراز خواهند كرد.
مشاور رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه موسسه فرهنگي اكو داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي بسيار خوبي در توليد ايده ها و راهكارهاي فرهنگي مي باشد افزود :نمايندگي هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور قادر به تسريع و تسهيل فعاليت هاي فرهنگي با اين كشورها مي باشند و اين سازمان عليرغم همكاري هاي تنگاتنگ با مؤسسه فرهنگي اكو در همه امور ، از ديگر نمايندگان سازمانهاي فرهنگي خواستاريم همكاري هاي بيشتر و هدفمندانه اي را با اين موسسه داشته باشند.
مؤسسه فرهنگي اكو در جمهوري اسلامي ايران از سازمانها و نهادهاي فرهنگي داخل كشور و با هدف گسترش همكاري هاي داخلي و فرامنطقه اي تشكيل شده است و كشورهاي ايران ، پاكستان ، تركيه ، افغانستان ، آذر بايجان ،تاجيكستان ، تركمنستان ، ازبكستان ، قر قيزستان ، و قزاقستان در آن عضويت دارند.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن