تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820839327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي آخرين وضعيت مصوبات سفرهاي استاني دولت دربخش شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بررسي آخرين وضعيت مصوبات سفرهاي استاني دولت دربخش شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين
اقتصادي. مصوبات استاني. شهركهاي صنعتي.

رييس جمهوري به همراه هيات دولت در چهاردهمين سفر استاني دور اول خود روزهاي ‪ ۱۸‬و ‪ ۱۹‬خرداد ماه سال ‪ ۸۵‬ميهمان مردم استان قزوين بود.

هيات دولت در ‪ ۱۹‬خرداد ‪ ۸۵‬با تشكيل جلسه استاني ‪ ۴۵‬بند مصوبه براي توسعه، عمران وآباداني استان قزوين تصويب كرد كه سهم شركت شهركهاي صنعتي از اين تعداد پنج مصوبه بود.

احداث تصفيه خانه شهركهاي صنعتي ليا و حيدريه در استان قزوين يكي از اين مصوبات بود كه هم اكنون با ‪ ۴۵‬درصد پيشرفت فيزيكي همراه است.

به گفته مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين، اين تصفيه خانه ها پس از پايان مطالعات طراحي آن آغاز و پيمانكار آن از طريق برگزاري مناقصه در پايان سال گذشته انتخاب شد.

"عبدالقهار ناصحي" در اين‌باره به خبرنگار ايرنا گفت : عمليات اجرايي احداث اين تصفيه خانه‌ها از ابتداي سالجاري با‪ ۳۹‬ميلياردريال سرمايه‌گذاري آغاز شده است كه تا ‪ ۱۸‬ماه ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.

تامين‌اعتباربراي‌احداث تاسيسات زيربنايي شهرك صنعتي خرمدشت در شهرستان تاكستان از ديگر مصوبات استاني هيات دولت در اين بخش است.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين در خصوص اين مصوبه گفت :
يك ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون ريال در سال ‪ ۸۵‬اختصاص يافت كه بلافاصله پس از اين تخصيص مناقصه اجراي طرح احداث بلوارهاي شهرك برگزار شد.

وي توضيح داد: باانتخاب پيمانكار اين طرح اجرايي شده‌واين مصوبه‌تاكنون ‪ ۱۰۰‬درصد پيشرفت داشته است.

به گفته ناصحي، فازاول شهرك صنعتي خرم دشت با مساحت ‪ ۳۰۰‬هكتار در حال واگذاري به متقاضيان و سرمايه‌گذاران است.

احداث شهرك فناوري ازمصوبات سفر دور اول هيات دولت به‌استان قزوين بود كه سه و نيم هكتار زمين براي آن در نظر گرفته شده كه هم اكنون فازهاي يك و دو مطالعات آن توسط جهاد دانشگاه انجام شده است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي اظهارداشت: مرحله نهايي اجراي اين مصوبه از سوي پارك علم و فناوري دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين درحال اجرا است.

اين مسوول پيشرفت اين مصوبه را ‪ ۸۰‬درصد اعلام و تصريح كرد: مرحله نهايي آن تا دو ماه ديگر به پايان مي‌رسد.

وي گفت: اين شهرك مكان مناسبي براي صنعتگران است بگونه‌اي كه شركت‌هاي مهندسي فناوري، مشاوره صنعتي و بازرگاني در اين مركز مكان مستقر خواهند شد.

مطالعه برنامه مديريت پسماندهاي شهركهاي صنعتي استان قزوين از مصوبات ديگر استاني هيات دولت در اين بخش بود.

براساس اعلام مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين‌اين مصوبه با ‪۸۰‬ درصد پيشرفت روبرو است.

به گفته ناصحي ، در راستاي اجراي اين مصوبه واحدهاي داراي پسماندهاي خاص شناسايي شده‌اند و آموزش به واحدها براي جمع آوري و خروج پسماندها از شهرك انجام شده است.

وي اظهار داشت: مطالعه پسماندهاي شهركهاي صنعتي حيدريه و كاسپين توسط مشاور انجام شده و در يك ماه آينده نتيجه مطالعات و آزمايشها توسط مشاور به شركت شهركهاي صنعتي اعلام خواهد شد.

تسريع در احداث شهرك صنعتي آبيك نيز ار ديگر مصوبات هيات دولت در اين بخش بود.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين دراين خصوص به خبرنگارايرنا گفت : پس از تصويب اين شهرك توسط هيات دولت طراحي فازهاي يك و دو و نقشه برداري و توپوگرافي آن در زميني به مساحت ‪ ۴۹۸‬هكتار آغاز شد.

ناصحي افزود: باحكم قضايي از سوي سازمان مسكن و شهرسازي سند اين زمين به نام مسكن و شهرسازي منتقل و عمليات اجرايي اين شهرك براساس همين حكم متوقف شد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين خاطرنشان ساخت: پس از صدور حكم دادگاه مساحت شهرك صنعتي آبيك به ‪ ۹۸‬هكتار كاهش يافت كه پس از اين مرحله مناقصه عمومي براي انتخاب پيمانكار بلافاصله آغاز شد.

وي اظهار داشت: عمليات اجرايي احداث شهرك صنعتي آبيك نيز با سرمايه گذاري ‪ ۳۴‬ميليارد ريال از ابتداي سال جاري آغاز شده و پيمانكار آن براي احداث خيابانهاي جنوبي و شمالي شهرك انتخاب و كارش را شروع كرده است.

اين مسوول ادامه داد: شبكه برق ، فاضلاب و روشنايي شهرك صنعتي آبيك با سرمايه‌گذاري ‪ ۷۶‬ميليارد ريال هم اكنون در حال اجرا است.

استان قزوين با ‪ ۱۵‬ناحيه و شهرك صنعتي و دوهزار و‪ ۸۷۰‬واحد صنعتي فعال از مناطق صنعتي كشور محسوب مي‌شود.ك/‪۴‬
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن