تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816416933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جهاد دانشگاهيتجربيات مسابقات بين‌المللي قرآني دانشجويان مسلمان ثبت‌ شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس جهاد دانشگاهيتجربيات مسابقات بين‌المللي قرآني دانشجويان مسلمان ثبت‌ شود
گروه فعاليت‌هاي قرآني: «حميدرضا طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي در جلسه شوراي سياست‌گذاري مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان كه امروز ،29دي‌ماه، در دفتر مركزي جهاد دانشگاهي برگزار شد بر لزوم ثبت تجربيات مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) جلسه شوراي سياست‌گذاري مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان امروز از ساعت 7:30 تا 9 با حضور «حميدرضا طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي، «حسين ساري» مدير شبكه قرآن و معارف سيما، «عباس صدري» مدير دفتر منطقه‌اي آيسسكو در تهران، «رحيم خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و «حسن بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران برگزار شد.

«سعيد پورعلي» معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي، «سيد بابك فرزانه» رئيس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي، «مرتضي رضايي‌زاده» معاون خبرگزاري قرآني ايران و «عيسي عليزاده» معاون سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور از ديگر حاضران جلسه در دفتر مركزي جهاد دانشگاهي بودند.

قرائت آياتي از كلام الله مجيد مطلع آغازين اين جلسه بود و در ادامه «عباس صدري» مدير دفتر منطقه‌اي آيسسكو در تهران با تشكر از فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي بر توسعه علوم و فرهنگ قرآني تأكيد كرد و از برگزاري مسابقات به نحو شايسته و مطلوب تشكر كرد.

حضور 39 كشور در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان

در ادامه «رحيم خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور به ارائه گزارشي از روند برگزاري مسابقات پرداخت و افزود: در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان منتخبان 39 كشور حضور داشتند و هشت كميته اجرايي در برگزاري مسابقات دخيل بودند.

وي ادامه داد: هيئت داوران اين دوره از مسابقات متشكل از 10 نفر داوران ايراني و هفت نفر ديگر كشورهاي اسلامي بودند، همچنين رتبه‌هاي برتر مسابقات در رشته قرائت و حفظ قرآن را منتخبان ايراني كسب كردند.

خاكي با اشاره به جزئياتي از برگزاري مسابقات مانند تجليل از آيت‌الله تسخيري و ابوالعينين شعيشع و حضور مهمانان ويژه‌اي چون آيت‌الله شاهرودي، قاليباف، مسجد جامعي و ... تأكيد كرد: پيگيري و حمايت‌هاي شهرداري تهران براي برگزاري اين مسابقات بسيار ارزنده و قابل توجه بود.

«حسن بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه با عرض تسليت به مناسبت ايام محرم بر ضرورت توسعه فعاليت‌هاي قرآني در كشور اظهار كرد: فعاليت‌هاي ما در اين حيطه بايد به نسبت علاقه و نياز مردم باشد و چون مردم ما علاقه‌مند به قرآ هستند بايد كارها را در اين زمينه ارتقا دهيم.

وي با اشاره به حضور قرآن در تمام مقاطع زندگي، گفت: قرآن تمام زيبايي‌ها را در خود جمع كرده است، آغاز فعاليت‌هاي قرآني نيز مي‌تواند با صوت زيبا همراه شود كه اين صورت زيبا مي‌تواند بسيار اثرگذار باشد.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران به چگونگي همكاري شهرداري تهران در برگزاري مسابقات اشاره و بيان كرد: پوسترهاي توزيع شده در سطح شهر، پخش‌هاي تلويزيوني ازمسابقات و ... در زمان برگزاري رقابت‌ها فضاي شهر را قرآني كرده بود و اميدوارم خدا توفيق دهد در دوره بعد برگزاري مسابقات هم خدمت كنيم.

بيادي ادامه داد: براي برگزاري بهتر مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان در دوره بعد بايد آسيب‌ها را شناسايي كنيم، همچنين براي بودجه‌هاي مالي مسابقات نيز رديف‌هاي بودجه‌اي مناسبي تعريف شود.

«حسين ساري» مدير شبكه قرآن و معارف سيما عنوان كرد: بهترين كاري كه در اين مقطع زماني مي‌شود، انجام داد كار قرآني در سطح بين‌المللي است كه الحمدلله در سطح جهاد دانشگاهي اين اتفاق افتاد.

وي در ادامه گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهي و سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور با سبك مديريت چنين همايش و مسابقات آشنايي پيدا كرده است و بايد اين تجارب، مستندسازي و در قالب گزارش‌هاي ارائه شود، همچنين آيين‌نامه برگزاري مسابقات نيز منتشر شود.

ساري تأكيد كرد: من به دوستان برگزاركننده تبريك مي‌گويم؛ البته هنوز كار تمام نشده است و اين همايش بين‌المللي مي‌تواند ادامه داشته باشد به عنوان مثال در بحث غزه مي‌توان بيانيه‌اي با هماهنگي و از سوي اين افراد صادر تا ارتباط و حلقه اتصال ايجاد شده حفظ شود.

مدير شبكه قرآن و معارف سيما هنر جذب مشاركت را موضوع قابل توجه و مهمي عنوان و تصريح كرد: خوب است كه حدنصابي از نظر بودجه مالي به برگزاري مسابقات اختصاص داده شود، با توجه به اين‌كه جهاد دانشگاهي مصمم بر انجام كار علمي و قرآني است بايد با بررسي‌هاي لازم گام‌هاي بلندي را براي برگزاري هرچه بهتر دوره بعدي برداشت.

وي در پايان سخنان خود به جمع‌بندي موارد بيان شده پرداخت و گفت: با گذشت زمان استواري و اهميت برگزاري چنين فعاليت‌هايي مشخص‌تر مي‌شود و بايد راهبرد فرهنگي ما در صدور انقلاب علم و قرآن باشد.

ثبت تجربيات مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان

«حميدرضا طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي با تشكر از همكاران برگزاركننده مسابقات بر تشكيل جلسه‌اي به منظور تلاش‌هاي «قاليباف» شهردار تهران در برگزاري مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان تأكيد كرد و افزود: تجربيات برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان ثبت شود و موضوعات مرتبط قرآني به منظور برگزاري سميناري در خلال برگزاري مسابقات دوره بعدي انتخاب شود.

«سعيد پورعلي» معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي با اشاره به برگزاري مسابقات ملي و بين‌المللي قرآن دانشجويان در يك سال از دست‌اندر كاران تشكر و بر پيوند محيط‌هاي دانشگاهي با نظام اسلامي تأكيد كرد.

وي در ادامه افزود: بحث سلامت اخلاقي جامعه اسلامي دغدغه هميشگي مسئولان و جامعه اسلامي است كه جز با تكيه بر قرآن حاصل نمي‌شود.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي به فعاليت‌هاي 23 قرآني جهاد دانشگاهي اشاره و اظهار كرد: جاي خوشحالي است كه در عرصه فرهنگي ورودمان در عرصه‌هاي بين‌المللي با فعاليت‌هاي قرآني است و بايد در دوره‌هاي بعدي مسابقات از ظرفيت‌هاي داخلي جهاد مانند پژوهشكده‌هاي قرآن نيز استفاده كنيم.

پورعلي ادامه داد: ارائه گزارش ناظران بر برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان حاكي از سخت‌كوشي و موفقيت برگزار كنندگان مسابقات است.

در پايان اين جلسه خاكي پيشنهادي را مبني بر تشكيل اتحاديه جهاني فعالتي‌هاي قرآني دانشجويان مسلمان مطرح و عنوان كرد: تشكيل اين اتحاديه در راستاي دبيرخانه دائمي مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان و تداوم برگزاري اين رقابت‌ها موثر است كه مقرر شد تشكيل اين اتحاديه با راي‌زني‌هايي در آينده و در قالب جلساتي در آينده محقق شود.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن