تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816490171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه: مذاكرات هسته اي با ايران از سرگرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روسيه: مذاكرات هسته اي با ايران از سرگرفته شود


سرمايه : مسكو ضمن تاكيد بر گسترش ارتباط با تهران يك بار ديگر خواستار از سرگيري مذاكرات 1+5 براي حل و فصل مناقشه هسته اي ايران از طريق روش هاي ديپلماتيك شد. جمعه گذشته علاوه بر آنكه رئيس جمهوري روسيه اعلام كرد روسيه خواستار حل برنامه هسته اي ايران از راه مسالمت آميز بوده و بر آمادگي مسكو جهت توسعه روابط با تهران در زمينه هاي مختلف تاكيد كرد وزير امور خارجه اين كشور نيز ابراز اميدواري كرد با روي كار آمدن دولت جديد در واشنگتن ارتباطات پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان با ايران در خصوص برنامه هسته اي تهران از سرگرفته شود.

به گزارش نووستي ديميتري مدودوف رئيس جمهور روسيه در مراسمي كه جمعه گذشته به مناسبت تقديم استوارنامه سفراي برخي از كشورهاي خارجي در مسكو برگزار شد، گفت: « ما خواستار آن هستيم كه اوضاع مربوط به برنامه هسته اي ايران منحصراً با استفاده از روش هاي سياسي- ديپلماتيك حل و فصل شود.»
وي تاكيد كرد: « ما قصد داريم كه روابط دوستانه خود را كه بر اساس حسن همجواري بنا شده است با جمهوري اسلامي توسعه دهيم و شرايط لازم را براي افزايش حجم تبادلات تجاري، سرمايه گذاري و توسعه روابط مدني ايجاد خواهيم كرد.»
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد:« روسيه اميدوار است به زودي پس از روي كارآمدن دولت جديد در واشنگتن ارتباطات گروه 1+5 با تهران برقرار شود.
ميانجيان بين المللي حل و فصل مناقشه هسته اي ايران متشكل از پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل يعني آمريكا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به همراه آلمان موسوم به گروه 1+5 پس از تدوين و تصويب چهارمين قطعنامه بين المللي در چارچوب شوراي امنيت عليه ايران عواملي چون تشديد اختلافات مسكو و واشنگتن در پي بحران قفقاز، به پايان رسيدن دوران زمامداري دولت بوش و همچنين آغاز بحران در منطقه خاورميانه و غزه سبب شد تا نشستي كه منجر به تصميم گيري تازه درباره پرونده هسته اي ايران شود، برگزار نشد و به نوعي پرونده هسته اي ايران در حالت فريز قرار گرفت.
لاوروف در ادامه يادآوري كرد در ماه دسامبر ارتباطاتي براي روشن شدن وضعيت بسته پيشنهادي گروه 1+5 به ايران انجام شده بود. وي گفت: «طرف ايراني زماني بيشتري براي مطالعه آنها درخواست كرده بود. ما طرفدار آن هستيم كه ايران كه به سوالات بسيار مطرح شده از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي پاسخ دهد، به همكاري فعال خود با آژانس ادامه دهد تا كليه مسائل باقي مانده نيز حل و فصل شوند.»
خرداد ماه سال جاري كشورهاي 1+5 در راستاي يافتن راه حلي تازه براي پايان بخشيدن به اين مناقشه بسته اي از مشوق هاي سياسي، اقتصادي، امنيتي و انرژي در ازاي تعليق غني سازي اورانيوم به تهران پيشنهاد كردند.اين پيشنهاد كه با تعليق غني سازي اورانيوم به عنوان خط قرمز جمهوري اسلامي در سال هاي اخير همراه بود از سوي تهران بي پاسخ ماند. با اين حال در كنار اين بسته پيشنهادي همان زمان خاوير سولانا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و نماينده گروه 1+5 پيشنهاد غير رسمي
(Non-paper) را به مقامات ايران ارائه كرد كه بيش از پيش مورد توجه تهران قرار گرفت. از اين رو احتمال مذاكره ايران در قالب اين پيشنهاد كه تعليق شش هفته اي غني سازي اورانيوم، به عنوان پيش شرط آغاز مذاكرات مقدماتي با گروه 1+5 را مورد تاكيد قرار مي دهد در صورت پاسخ به برخي ابهامات افزايش يافت.
اين درحالي است كه غرب با متهم كردن تهران به وقت كشي از ارائه پاسخ به ابهامات مطرح در خصوص (Non-paper) سولانا سرباز زد كه همين موضوع هم منجر به خروج اين پيشنهاد از دستور كار ايران شد.
وزير امور خارجه روسيه همچنين تاكيد كرد: «ما خواستار آن هستيم كه گروه «1+5» مشوق هاي مثبت خود را گسترش دهد و ايران را به همكاري جذب كند و به ايران ارجحيت هايي را در زمينه هاي اقتصادي، فناوري هاي عالي و امنيتي نشان دهد كه در صورت انجام مذاكرات سازنده در حل كليه مسائل مربوط به برنامه هسته اي در انتظار تهران خواهد بود.»
آمريكا و برخي متحدينش مدعي اند كه ايران در پوشش برنامه هسته اي صلح آميز به طور پنهاني به دنبال توليد سلاح هسته اي است. تهران چنين اتهاماتي را قاطعانه تكذيب و اعلام مي كند برنامه هسته اي اين كشور صرفاً داراي اهداف صلح آميز و در راستاي تامين نيازهاي انرژي كشور است.
با اين حال شوراي امنيت سازمان ملل متحد از ايران در چارچوب چهار قطعنامه خواسته است كه «به طور كامل و بي درنگ به مطالبات قطعنامه هاي شوراي امنيت و نيز مطالبات شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي عمل كند.»
لاوروف همچنين از ايران و سوريه خواست تا به اعمال فشار عليه حماس بپردازند تا اين جنبش را به پذيرش طرح پيشنهادي مصر براي آتش بس موقت در غزه متقاعد كنند.
خبرگزاري آلمان به نقل از سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه كه در مسكو با خبرنگاران صحبت مي كرد، گزارش داد: « ما بايد همه نيروي مان را در پشت طرح مصر براي پايان دادن به درگيري در غزه قرار دهيم.»
وي افزود: « اگر اين طرح را بپذيريم اين پيام مناسبي را براي نمايندگان حماس و آن كشورهايي كه بر حماس نفوذ دارند كه در راس آنها ايران و سوريه قرار دارند،دارد.»
روسيه يكي از اعضاي گروه موسوم به گروه چهارجانبه در كنار اتحاديه اروپا، سازمان ملل و آمريكا است كه از روند صلح در خاورميانه حمايت مي كنند. لاوروف از آغاز اين درگيري ها مذاكراتي تلفني را با سران حماس داشته است.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن