تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804760553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش -تشكري‌هاشمي: مشاركت جدي دولت، حلقه مفقوده حل مسائل و مشكلات تهران است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش -تشكري‌هاشمي: مشاركت جدي دولت، حلقه مفقوده حل مسائل و مشكلات تهران است
معاون حمل‌ونقل و ترافيك تهران با اشاره به اينكه هر كه از راهكارهاي حل معضل ترافيك پايتخت ابراز بي‌اطلاعي كند بي‌تدبير است، گفت: ترافيك تهران از يك موضوع ساده مربوط به يك شهر فراتر رفته و به موضوعي ملي تبديل شده است كه امكان حل آن در لايه‌هاي پاييني مديريت و با كشمكش‌هايي كه رنگ و بوي سياسي دارند ممكن نيست.
سيد جعفر تشكري‌هاشمي با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با سما تصريح كرد: اتخاذ تصميمات جدي در حوزه سه قوه از موضوعات مهمي است كه بايد به منظور رفع معضل ترافيك تهران مد نظر قرار گيرد. وي افزود: متاسفانه مسوولان براي رفع معضل ترافيك تهران در تصميم‌گيري‌هاي خود با مشكل مواجه هستند و نمي‌توانند آنطور كه لازمه تهران است تصميم بگيرند.
تشكري‌هاشمي يادآور شد: به همان اندازه كه مسوولان دولتي براي بعضي از مسائل كشور شجاعت به خرج مي‌دهند بايد در مورد تصميم‌گيري به منظور حل معضل ترافيك تهران هم شجاع باشند. وي با اشاره به اينكه مسوولان بايد يك بار براي هميشه پا را از روزمرگي خود فراتر بگذارند و فعاليتي اصولي براي حل معضل ترافيك تهران داشته باشند، خاطرنشان ساخت: مسوولان بايد اجازه دهند كه در دوره مديريتشان به جاي آنكه مردم شاهد نتايج فوري باشند، فعاليت‌هايي را ببينند كه در آينده به كار مي‌آيد.
تشكري به موضوعاتي نظير سهميه‌بندي بنزين و طرح زوج و فرد اشاره و اظهار كرد: اين راهكارها موقتي است و راهكار منطقي براي حل معضل ترافيك، توسعه حمل‌ونقل عمومي كارآمد است. وي حمل‌ونقل عمومي را تنها راه كاهش ترافيك تهران دانست و با اشاره به اينكه ضرورت اين راهكار از سال‌هاي گذشته مشخص شده است، يادآور شد: حداقل در طول سه سالي كه ما در شهرداري مشغول هستيم بارها و بارها راهكار حل معضل ترافيك تهران را به مسوولان كشور گفته‌ايم و اگر يكي از مسوولان الان بگويد كه راهكار حل اين معضل را نمي‌داند بايد به تدبير او شك كرد. معاون ترافيك شهردار تهران با ابراز خرسندي از توجه دولت به موضوع ترافيك تهران با بيان اينكه سه سال است كه برنامه‌هاي خود را اعلام مي‌كنيم، اما به آن‌ها بي‌توجهي مي‌شود، اظهار اميدواري كرد: حالا كه بنا است به موضوعات تهران توجه شود، نتيجه اين توجه چيزي به غير از شعار و يا بهره‌برداري سياسي براي مردم باشد.
معاون ترافيك شهردار تهران مشكل ترافيك تهران را ساده و حل شدني دانست، اما در عين حال تصريح كرد: حلقه مفقوده حل مشكل ترافيك سهم و مشاركت دولت در حل مسائل و مشكلات تهران است. وي افزود: داخل شهر تهران به استثناي حومه به 217 كيلومتر مترو نياز دارد كه در طول تمام سال‌هاي گذشته تنها 50 كيلومتر آن ساخته شده و با احتساب 15 كيلومتري كه در سال جاري به آن اضافه مي‌شود تهران به 152 كيلومتر متروي ديگر نياز دارد كه در صورت يك اهتمام جدي مي‌توان آن را ظرف مدت شش سال به مردم ارائه كرد.
تشكري با اشاره به اينكه با توسعه تمام و كمال مترو مي‌توان روزانه هفت ميليون تهراني را جابه‌جا كرد، ادامه داد: بي‌شك در صورت اين اهتمام، شهروندان تهراني مي‌توانند تا صد سال هيچ مشكلي از نظر استفاده از مترو نداشته باشند، اما بايد بپذيريم كه اين موضوع با نظام قطره چكاني توسعه مترو كه اكنون در دستور كار بعضي از مسوولان است، ممكن نيست. وي تصريح كرد: امروز مساله حمل‌ونقل عمومي بسيار شفاف است. مترو موضوع اصلي است و خطوط اتوبوس‌هاي تندرو براي يك اقدام موقتي تا زمان به نتيجه رساندن مترو از ديگر اقداماتي است كه بايد انجام شود.
اقدامات حوزه كاهش آلودگي هوا قابل قبول نيست
معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه از برنامه دوم توسعه در سال‌هاي 63 و 64 موضوع كاهش آلودگي هواي پايتخت در دستور كار مسوولان كشور قرار داشته تصريح كرد: از آن روز تاكنون هيچ اقدام درست و واحدي براي رفع اين معضل در تهران مشاهده نشده است و تصميماتي كه در اين خصوص اتخاذ شده هيچ كدام قابل قبول نيست.
وي با بيان اينكه هواي تهران به مرگ و مير آرام شهروندان تهراني منجر شده و اين در حالي است كه مسوولان دولتي به هشدارها توجه عملياتي نمي‌كنند گفت: امروز، مسوولان نبايد اين ديدگاه را داشته باشند كه راهكار كاهش آلودگي هواي تهران را نمي‌دانند؛ چرا كه اين موضوع سال‌هاست مشخص شده و بايد آن را اجرايي كرد. وي افزود: 3 سال است كه خواهش مي‌كنيم كه پيشنهادهاي ما را در حوزه كاهش آلودگي هوا گوش كنند، اما به هيچ وجه نظرات ما مورد توجه قرار نگرفت و خوشبختانه اين اواخر منجر به پذيرش و وقت گذاشتن مسوولان شد. معاون ترافيك شهرداري تهران افزود: تعجب مي‌كنم از اينكه مسوولان در مقابل خودروهاي آلاينده‌اي كه مجرم هستند و جان خود و فرزندانشان و تمام جامعه را مورد تهديد قرار مي‌دهند هيچ تصميمي نمي‌گيرند و همه در مقابل آن سكوت كرده‌اند و هيچ راهكار عملي را براي كاهش آن به كار نمي‌بندند و اين در حالي است كه راهكار عملي آن در دنيا تجربه شده است.
تشكري‌هاشمي خاطر‌نشان ساخت: جالب است كه هنوز بعضي از افراد معتقدند راه حل كاهش آلودگي هواي تهران را نمي‌دانند. مگر مي‌شود كاري كه دنيا آن را پيدا كرده و به آن عمل كرده را ندانيم؟ وي با اشاره به ضرورت توجه سران قوا، نمايندگان مجلس و ورود قوه قضاييه به موضوع آلودگي هواي پايتخت تصريح كرد: بسياري از موتور‌سيكلت‌هايي كه در حال حاضر در تهران توليد مي‌شود و ما بنزين در اختيار آن مي‌گذاريم معادل يك خودروي نسل قديم توليد آلودگي مي‌كنند و اگر كسي بگويد اينها را نمي‌داند به مردم ظلم كرده است.
نيروي انتظامي بايد كمك مي‌كرد
معاون حمل‌ونقل و ترافيك تهران با اشاره به اينكه دخالت نيروهاي انتظامي يكي از سرفصل‌هاي كاهش ترافيك تهران است خاطرنشان كرد: خوشبختانه با ورود و دخالت نيروي انتظامي در حوزه ترافيك شاهد كاهش محسوس ترافيك در بسياري از نقاط شهر بوديم. وي افزود: يكي از سختگيرانه‌ترين قوانين در دنيا مربوط به حوزه ترافيك است و در بعضي از موارد اين موضع حيثيت فرد را زير سوال مي‌برند. تشكري‌هاشمي با اشاره به اينكه استفاده از نيروي انتظامي تا زمان اشاعه فرهنگ ترافيك امري ضروري است تصريح كرد: متاسفانه در كشور در توسعه فرهنگ ترافيك و در قوانين و مقرراتي كه لازمه و مكمل فرهنگ ترافيكي هستند خيلي عقب ماندگي وجود دارد. وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كه در شرايط كنوني پليس بايد با شدت و قدرت از تمام ابزار‌هاي بازدارنده خود براي كاهش ترافيك استفاده كند.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن